پرشین اپلای

آغاز سال 2021 ورود به خاک روسیه آزاد می شود

 آغاز سال 2021 ورود به خاک روس 3 سال قبل
میثم هادی پور میثم هادی پور - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی

شهروندان ایران از آغاز سال 2021 می توانند برای ورود به خاک روسیه ویزای الکترونیکی دریافت نمایند

بر مبنای قانونی که روز چهارشنبه 07/10/2020 توسط میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه رسیده است، شهروندان 52 کشور و از جمله جمهوری اسلامی ایران از آغاز سال 2021 خواهند توانست برای سفر 8 تا 16 روزه به سراسر خاک روسیه ویزای الکترونیک انفرادی دریافت نمایند. متن این خبر که در سایت نخست وزیر روسیه منتشر شده است به شرح ذیل می باشد:

از آغاز سال 2021 در روسیه سیستم واحد ویزای الکترونیکی اجرا خواهد شد. فهرست دولتهایی که شهروندان آنها خواهند توانست این نوع ویزا را دریافت نمایند، با دستور میخائیل میشوستین نخست وزیر به امضا رسیده است.

در این فهرست 52 کشور حضور دارند. اینها همگی کشورهایی هستند که به شهروندان آنها در قالب «پروژه امتحانی» اجازه ورود با ویزای الکترونیکی به خاک روسیه داده شده بود.

شایان ذکر است که «پروژه امتحانی» صدور ویزای الکترونیکی از سال 2017 آغاز شده بود و در قالب آن محدودیتهای مشخصی وجود داشت. در قالب این پروژه شهروندان خارجی می توانستند با چنین ویزاهایی تنها از طریق نقاط مرزی روسیه در منطقه فدرال شرق دور، شهر سن پترزبورگ، استان لنینگراد و استان کالینینگراد  و برای مدت تا 8 روز وارد روسیه شوند. در عین حال این افراد نمی توانستند با ویزای خود از این مناطق جهت سفر به سایر نقاط روسیه خارج شوند و می بایست از همین مناطق از روسیه خارج می شدند.

از این پس ویزای الکترونیکی روسیه در سراسر خاک فدارسیون روسیه معتبر می باشد. ورود به مرزهای روسیه از تمامی نقاط ویژه مرزی و بدون وابستگی به منطقه ای که این مرزها در آن حضور دارند و نیز مسافرت در سراسر خاک روسیه با این ویزاها میسر می باشد.

مدت زمانی که شهروندان خارجی می توانند با این ویزا ها در خاک روسیه حضور داشته باشند 16 روز می باشد.

ویزای الکترونیکی از آغاز سال 2021 میلادی از طریق اینترنت و برای اهداف گردشگری، تجاری، سفرهای بشردوستانه و سفر بعنوان میهمان صادر خواهد شد.

برای دریافت این نوع ویزا احتیاج به دعوتنامه رسمی، رزرو هتل و سایر مدارک دیگر تایید کننده هدف سفر به روسیه، لازم نخواهند بود.

عوارض کنسولی برای صدور این نوع ویزا به میزان 40 دلار خواهد بود اما برای کودکان تا 6 سال این نوع ویزا رایگان خواهد بود.

منبع: سایت نخست وزیری روسیه

chat