پرشین اپلای

نکات مهمی که قبل از مهاجرت باید بدانید

نکات مهمی که قبل از مهاجرت بای 3 سال قبل
میثم هادی پور میثم هادی پور - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی

نکات مهمی که قبل از مهاجرت باید بدانید

تقریبًا همه افراد حداقل یکبار در زندگی به فکر مهاجرت افتاده اند و وقتی از دشواری های زندگی روزمره خسته شده و به دنبال تغییر شرایط خود هستند؛ مهاجرت را به عنوان یکی از گزینه ها در نظر داشته اند؛ اما تصمیم به مهاجرت تصمیم ساده ای نیست و این امر با پیچیدگی ها و سختی هایی همراه خواهد بود؛ زیرا مهاجرت صرفًا محدود به تغییر مکان نیست، با این تصیم فرد از جامعه، فرهنگ، نزدیکان و خانواده و هرچیزی که در کشور خود دارد فاصله می گیرد. با ما همراه باشید، قصد داریم شما را با هرآنچه لازم است قبل از مهاجرت بدانید آشنا نماییم.

شما خواهید آموخت :

1.      تصمیمتان را بررسی نمایید.

2.      زبان یاد بگیرید

3.      ویژگیهای خود را بشناسید

4.      وضعیت اسکان و رفت وآمد خود را مشخص کنید

5.      در مورد امنیت کشور جدید تحقیق کنید

6.      بررسی شرایط اقامت و ویزا

7.      به فکر راههای غیر قانونی نباشید

8.      از یک وکیل خوب کمک بگیرید

9.      اهداف خود را مشخص نمایید

10. کشور مناسب را انتخاب نمایید

11. قبل از مهاجرت به فکر هزینه ها باشید

 

پس از تصمیمگیری برای مهاجرت و انتخاب کشور مقصد، اولین گام قبل از هر اقدامی بررسی، تجزیه وتحلیل برخی مسائل برای دانستن شرایط و قوانین حاکم بر کشور مورد نظر، هزینه های زندگی، همچنین الزامات مالیاتی، آگاهی از چگونگی خرید ملک یا اجاره ساختمان، شرایط اقتصادی، همچنین شرایط و بازار کار و جستجوی راهکاری برای مسائل احتمالی از مهمترین اموری است که باید انجام شود.

تصمیمتان را بررسی نمایید

خوشبختانه پیشرفت های تکنولوژی رفت وآمد به کلیه نقاط دنیا را نسبت به گذشته بسیار راحتتر نموده است، اما اگر به فکر مهاجرت هستید، این نکته را در نظر داشته باشید که مهاجرت، با سفرهای کوتاه مدت تفاوت دارد و برگشتن از این تصمیم با عواقبی همراه است.

بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت ابعاد مختلف تصمیمتان را بررسی کرده و از مصمم بودنتان اطمینان حاصل نمایید.

زبان یاد بگیرید

اولین موضوع قبل از مهاجرت و حتی سفر به کشورهای غریبه، یادگیری زبان آن کشور است. در اقامتهای کوتاه یادگیری زبان ضرورتی ندارد ولی وقتی فرد کشورهای خارجی را برای اقامت انتخاب میکند، برای گذران زندگی حتمًا باید زبان آن کشور را بیاموزد. بدون یادگیری زبان در سادهترین امور زندگی دچار مشکل خواهید شد.

ویژگیهای خود را بشناسید

این نکته را در نظر داشته باشید که مهاجرت با ترک افرادی که به آنها تعلق خاطر دارید و همچنین ترک چیزهایی که سالها برای ساختن آنها تلاش کرده اید همراه است؛ به تمامی جوانب تصمیمتان خوب فکر کنید و اگر کوچکترین تردیدی نسبت به آن دارید به هیچ عنوان قدم در این مسیر نگذارید.

مهمترین عامل در مهاجرت خود فرد است و تمامی مراحل مهاجرت در درجه اهمیت دوم قرار میگیرند. در ابتدای راه فرد باید نسبت به تصمیم خود اطمینان کامل داشته باشد و هیچگونه شکی نسبت به این اقدام نداشته باشد.

صرفنظر از عامل تصمیم به مهاجرت، باید این نکته مهم را در نظر داشت که این کار مراحلی طولانی و پیچیده را به همراه دارد و باید نکات مهمی را پیش از اقدام به این کار دشوار در نظر گرفت. همچنین در انجام مراحل مهاجرت کاملا به خود متکی باشید و روی کمک کسی حساب نکنید. برخی از افراد به دلیل داشتن آشنا در کشورهای دیگر به فکر مهاجرت میافتند اما باید در نظر داشته باشید که پس از رسیدن به مقصد باید بتوانید بدون هیچ پشتوان های و تنها با اتکا به نفس زندگی خود را تعیین نمایید. در نتیجه در ابتدای مسیر ویژگیهای خود را بسنجید و ببینید که آیا توانایی دست و پنجه کردن با مشکلات راه را به تنهایی دارید یا خیر؛ زیرا پشیمانیهای بعدی سودی برایتان نخواهد داشت.

اهداف خود را مشخص نمایید

قبل از مهاجرت هدفتان را از تصمیمی که گرفته اید، مشخص کنید. گفتن عباراتی مثل زندگی بهتر، آسایش، آرامش و ... کافی نیست زیراهیچ تضمینی وجود ندارد که در کشور مقصدتان شرایط لوکس و خوبی نصیبتان شود و به عبارتی دیگر باید هدفی داشته باشید تا برایرسیدن به آن با همه سختیها بجنگید.

کشور مناسب را انتخاب نمایید

انتخاب کشور مقصد از اهمیت بسزایی برخوردار است، برای انتخاب کشور هدف تنها نباید عکسها و شنیده ها را مدنظر قرار دهید، حتمًا از منابع معتبر به گردآوری اطلاعات بپردازید. در این بررسیها موضوعاتی مانند میزان مهاجرپذیری، قوانین تنظیم شده برای مهاجرین، شرایط صدور اجازه اقامت، شرایط آب وهوا، وضعیت اشتغال، آمار جرم و جنایت، شرایط زندگی، هزینه های زندگی، اوضاع سیاسی و ... را در نظر بگیرید.

قبل از مهاجرت به فکر هزینه ها باشید

روش های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که هرکدام از این روشها فرد را متحمل هزینه هایی خواهد ساخت. هزینه مهاجرت با توجه به نوع و روشی که انتخاب می کنید، کشور مقصد و همچنین تعداد افراد همراه فرد مشخص می شود. در ابتدا و قبل از مهاجرت باید مشخص کنید که قصد مهاجرت از چه روشی را دارید و بعد از آن به دنبال تأمین بودجه مورد نیاز باشید. کم هزینه ترین راه مهاجرت، مهاجرت تحصیلی است به خصوص اگر موفق به اخذ بورسیه شوید و پرهزینه ترین روش آن مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی می باشد. اگر بودجه کافی ندارید موفق به مهاجرت نخواهید شد پس چه بهتر که با دانستن این موضوع وقت خودتان را اتلاف نکنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که باید فقط روی پول نقدتان حساب کنید. علاوه بر هزینه های مورد نیاز برای گذراندن مراحل مهاجرت، به فکر هزینه های زندگی در کشور جدید نیز باشید و برای آن برنامه ریزی نمایید، هزینه زندگی در کشورهای مختلف با هم یکسان نیست بنابراین حتمًا در مورد مخارج زندگی در کشور هدف، شرایط مالیات و بیمه تحقیق نمایید. یکی دیگر از موارد مهمی که قبل از مهاجرت باید در نظر داشته باشید، هزینه های مربوط به بهداشت و درمان در کشور جدید است. مطمئن شوید که کشور مورد نظرتان خدمات درمانی و پزشکی مناسبی دارد و قادر خواهید بود به هنگام بیماری هزینه های مربوط به درمان را فراهم کنید.

وضعیت اسکان و رفت وآمد خود رامشخص کنید

حتما وضعیت اسکان خود را قبل از مهاجرت و ورود به کشور جدید مشخص نمایید تا دچار سختی و سردرگمی نگردید. بسیاری از افراد از همان ابتدای مهاجرت به فکر خریدن خانه و یا اتومبیل هستند در صورتی که صرف هزینه های بزرگ در یک سال اول مهاجرت اشتباه است چرا که هنوز مطمئن نیستید در کشور جدید قادر به زندگی دائمی هستید یا خیر، بهتر است به خودتان زمان دهید تا به شرایط جدید عادت کنید و سپس برای خرید خانه یا مسکن اقدام نمایید. علاوه بر این شرایط و قوانین خرید ملک و ماشین در کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد و بهتر است بدون مشورت با وکیل این کار را انجام ندهید، تا وقتی با قوانین و محلی ها آشنا نشده اید برای خرید اقدام ننمایید. برای شروع بهتر است با کمک مشاورتان محلی را به صورت موقت برای زندگی در نظر بگیرید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایید.

در مورد امنیت کشور جدید تحقیق کنید

یکی از مهمترین مسائل بررسی میزان امنیت کشور مقصد است، کشورهایی که امنیت خیلی پایینی دارند را انتخاب نکنید زیرا ممکن است به عنوان فرد غریبه بیشتر در معرض خطر قرار بگیرید. البته با رعایت برخی نکات میتوانید امنیتتان را نیز بالا ببرید؛ ولی حتما قبل از مهاجرت از وضعیت امنیت کشور مقصد اطلاعات لازم را کسب نمایید.

بررسی شرایط اقامت و ویزا

دریافت اجازه اقامت و ویزا از مهمترین مراحل قبل از مهاجرت می باشد، کشورهای مختلف قوانین متفاوتی را برای صدور این مجوزها تنظیم کرده اند. حتمًا در مورد این قوانین با مشاور مهاجرت صحبت نمایید، چراکه اگر قصد دارید اقامت دائم بگیرید، باید کلیه مراحل را با دقت انجام دهید.

به فکر راه های غیر قانونی نباشید

این روزها قبل از مهاجرت برای ورود به کشورهای پیشرفته باید دلیل خوبی داشته باشید در غیر صورت مجرم خواهید بود و هرگز به زندگی رؤیایی مورد نظرتان نخواهید رسید. پناهندگی هم جزو همین روشهای غیرقانونی است و تنها برای یاری افرادی که حقیقتًا دچار مشکلی حل نشدنی هستند تعبیه شده نه افرادی که قصد دارند بدون هیچ بودجه، مهارت و زحمتی مهاجرت کنند.

از یک وکیل خوب کمک بگیرید

با توجه به اینکه قوانین مهاجرت دائمًا در حال تغییر هستند و از پیچیدگی های بسیاری برخوردارند، امکان داشتن مهاجرت موفق بدون کمک و راهنمایی یک وکیل و مشاور مورد اعتماد روز به روز سختتر می شود؛ بنابراین بهتر است از همان ابتدا از یک وکیل راهنمایی بگیرید. پس از مهاجرت به کشوری دیگر ممکن است با یک سری مشکلات روبرو شوید. میتوانید قبل از مهاجرت ، شایع ترین مشکلات بعد از مهاجرت و راه حل آنها و همچنین اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا که به ترتیب بررسی شده اند را مطالعه نمایید تا در صورت مواجه شدن با آنها، دچار سردرگمی نشوید.

chat