پرشین اپلای

خدمات اسکان رایگان به مهاجران کانادایی

خدمات اسکان رایگان به مهاجران 2 سال قبل
المیرا وفادار المیرا وفادار - کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات


خدمات اسکان رایگان به مهاجران کانادایی

مهاجران قبل از ورود به کانادا می توانند از خدمات اداره مهاجرت کانادا و اداره مهاجرت کبک استفاده کنند. نظر سنجی ها نشان می دهد که بعضی از مهاجران از خدمات اسکان اطلاع دارند، حدود یک چهارم آنها نمی دانند که چگون به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

خدمات اسکان با بودجه دولتی کانادا به مهاجران تازه وارد کمک می کند، اما تعداد زیادی از آنها نمی دانند که چگونه باید از این خدمات استفاده کنند.

براساس اولین گزارشات از نتایج خدمات اسکان، این خدمات بسیار مفید هستند. این گزارشات براساس نظرسنجی از مهاجران در سالهای 2018 و 2019 است. در کل 120.897 مهاجر مورد بررسی قرار گرفتند. حدود 55.370 مهاجر از خدمات اسکان استفاده کرده بودند و حدود 65.527 مهاجر از این خدمات استفاده نکرده بودند.

همه افرادی که از این خدمات استفاده کردند گفتند که این خدمات بسیار مفید است و به آنها برای اقامت در کانادا کمک می کند.

موفقیت خدمات اسکان به زمانبندی آن است. این خدمات برای افرادی که قبلا در کانادا بودند مفید نیست. بیشتر افرادی که مشکلی برای استفاده از این خدمات ندارند، با بودجه فدرال به این خدمات دست یافتند. 23 درصد مهاجران در سال اول از این خدمات استفاده کردند و کمک های لازم را دریافت کردند.

نحوه دریافت خدمات اسکان قبل از ورود به کانادا

خدمات اسکان معمولا توسط بخشهای دولتی ارائه می شود و به شما قبل از ورود به کانادا کمک می کند. اداره مهاجرت کانادا حدود 1.259 بخش را در وبسایت خود آورده است. این خدمات برای افرادی است که اقامت دائم تایید شده یا همان برگه لندینگ را دارند و نه افرادی که ویزای موقت مانند مولتی را دارند.

اداره مهاجرت کانادا به شما کمک می کند تا برای زندگی در کانادا آماده شوید. خدمات غیرحضوری در چین، هند و فیلیپین ارائه می شود، اما به علت شیوع کرونا بیشتر آنها به صورت آنلاین است. این خدمات به شما کمک می کند که اطلاعاتی در مورد زندگی در کانادا مثل مراقبت های بهداشتی، مسکن و حمل و نقل دریافت کنید. آنها با توجه به شرایط شما می توانند شما را به خدمات خاصی ارجاع دهند.

اداره مهاجرت کانادا لیست خدماتی که به شما برای کار در کانادا کمک می کند را دارد. این منابع به شما در پیدا کردن شغل، نوشتن رزومه و به رسمیت شناختن مدارک شما کمک می کند. بعضی از منابع برای کسانی که در شغلهای معماری، مهندسی، تجارت، امور مالی، فناوری، ساخت و ساز، پرستاری کار می کنند، وجود دارد.

در وبسایت دولت کانادا لیست خدمات خاص اسکان وجود دارد. ابزاری برای استفاده از خدمات اسکان

اداره مهاجرت کانادا در وبسایت خود خدماتی را ارائه می دهد تا مهاجران به خدمات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این شامل خدمات اسکان کبک نیست، چون کبک سیستم مهاجرتی خاص خود را دارد و از منابعی مثل سایتی برای جستجوی خدمات اسکان به فرانسوی زبانها استفاده می شود. اما یک صفحه در وبسایت مشخص شده که خدمات اسکان را برای مهاجران آینده کبک به زبان انگلیسی لیست کرده است.

همچنین دولت کانادا وب سایتی را برای ارائه خدمات رایگان به مهاجران تازه وارد به کانادا راه اندازی کرده است.

کانادا چه خدماتی را به مهاجران جدید ارائه می دهد؟

انواع مختلف خدمات رایگان برای مهاجران جدید در کانادا را به شش دسته تقسیم می کنیم:

_خدمات پشتیبانی دولت کانادا: مربوط به ترجمه، مراقبت از کودک و حمل و نقل است. این خدمات برای افرادی که در استفاده از برنامه های اسکان اداره مهاجرت کانادا مشکل دارند مناسب است. بدون آنها افراد نمی توانند از خدمات اسکان استفاده کنند.

_ خدمات ارزیابی نیازهای مهاجران: به مهاجران کمک می کند تا بفهمند که در محل زندگی خود چه خدماتی را نیاز دارند و چگونه آنها را دریافت می کنند. حدود 23 درصد از مهاجران از این خدمات استفاده می کنند، اما گزارشات اداره مهاجرت کانادا می گوید که اگر مهاجران بیشتری از آن استفاده کنند به آنها کمک می کند تا از این خدمات استفاده مناسب تری داشته باشند. این گزارشات باعث می شود تا اداره مهاجرت کانادا با نیازی های مهاجران آشنا شود.

_ خدمات اطلاعات مهاجران: در واقع اطلاعاتی را برای کمک به مهاجران ارائه می دهد. بیشتر مهاجران اطلاعات مربوط به خدمات اسکان را از دوستان خود دریافت می کنند، اما دومین منبع بزرگ اطلاعات، ارائه دهندگان خدمات اسکان دولت کانادا هستند. در بین افرادی که از این خدمات استفاده نمی کنند، اینترنت بزرگترین منبع اطلاعات بوده، اما مهاجران کمترین استفاده را از این منبع دارند.

_ خدمات آموزش زبان مهاجران: آموزش باعث تقویت مهارت زبان مهاجران می شود. اداره مهاجرت کانادا بیشترین بودجه خود را برای آموزش زبان اختصاص داده است. این امر باعث موفقیت مهاجران در کانادا می شود. این موضوع به مهاجران در پیدا کردن شغل و برقراری ارتباط با افراد محلی کمک می کند و اینکه برای شهروندی کانادا مهاجران باید به سطح اولیه ای از زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط داشته باشند.

_خدمات اشتغال مهاجران: نحوه کاریابی به مهاجران کمک می کند تا برای کار در کانادا آماده شوند. خدمات بلند مدت و کوتاه مدت شامل کاریابی، راهنمایی، صدور مجوز و گواهینامه، مهارت های جستجوی کار و هماهنگ شدن با خدمات و مشاوره شغلی است. حدود 78 درصد از مهاجران گفتند که این خدمات آنها را برای بازار کاری کانادا آماده می کند، اما مهاجران از خدمات اشتغال نسبت به خدمات اسکان استفا ه کمتری دارند.

_ خدمات اجتماعی عمومی برای مهاجران: این خدمات به آنها کمک می کند تا با دوستان خود ملاقات کرده و در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند. بعد از خدمات اشتغال، مهاجران کمترین میزان استفاده از خدمات اجتماعی را داشته اند. حدود 60 درصد از افرادی که از این خدمات استفاده کردند، گفتند که از طریق سازمانهای اجتماعی با دوستان نزدیک خود ملاقات کردند. هم مهاجران و هم افرادی که از این خدمات استفاده نکردند به میزان کاملا برابر در فعالیت های اجتماعی شرکت کردند. آنها بیشتر مشغول فعالیت های مذهبی بودند، بعد از آن در فعالیت های مدرسه، فرهنگی و ورزش و تفریح فعالیت داشتند. 

chat