پرشین اپلای

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز 3 سال قبل
میثم هادی پور میثم هادی پور - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

اخبار

با گسترش ویروس کرونا در ایران، بسیاری از کشورهای دنیا محدودیت های جدیدی را بر روی ایرانیان و مسافرانی که به منظوره گردش به ایران آمده بودند اعمال کردند. در این بین همسایگان اقدام به بستن مرزهای مشترک خود با ایران کرده و دیگر کشورها نیز شرایط جدیدی نیز در این مورد ایجاد نمودند. با این حال در این بخش نگاهی به آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی ، وضعیت مرزها و قوانین جدیدی که از طرف دیگر مناطق مختلف دنیا بر روی ایرانیان در اثر شیوع ویروس کرونا وضع می گردد خواهیم داشت.

لازم به ذکر است موارد ذکر شده بر اساس آخرین اخبار به روز رسانی شده می باشند.

پروازهای ماهان در مسیر تهران- مسکو از سر گرفته شد

تهران- ایرنا- هواپیمایی ماهان از آغاز پروازهای تهران- مسکو- تهران برای دارندگان اقامت معتبر و یا گذرنامه روسیه خبر داد و مسافران را به رعایت دستورالعمل های بهداشتی فرودگاه مسکو توصیه کرد.
به گزارش عصر سه شنبه از شرکت هواپیمایی ماهان، پروازهای این شرکت هواپیمایی در مسیر تهران- مسکو - تهران برای دارندگان اقامت معتبر و یا گذرنامه روسیه به شرط رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای آن در فرودگاه شرمیتییوا مسکو از سر گرفته می شود.
به همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز صادر شده باشد برای تمام مسافران این پرواز به غیر از دارندگان گذرنامه روسیه الزامی است.
در صورت صدور گواهی تست PCR به زبان فارسی، جواب تست باید به زبان روسی ترجمه و به تایید کنسولگری روسیه در ایران برسد.
همچنین فرم بهداشت و سلامت که در پرواز به مسافران تحویل می شود، باید در مدت زمان پرواز قبل از ورود به مسکو تکمیل شود.
پس از نشستن هواپیما و باز شدن درهای هواپیما، ماموران وزارت بهداشت به کابین هواپیما وارد می شوند که فرم تکمیلی توسط مسافر باید به آنها تحویل شود.
تا زمان اتمام بررسی های مقدماتی و اندازه گیری دمای بدن، مسافران ملزم به نشستن بر روی صندلی خود می باشند و اجازه ترک آن را ندارند.
در صورت مشاهده مسافر مشکوک به بیماری کرونا، جهت جلوگیری از سرایت بیماری کرونا به دیگران، خود شخص و چند مسافر اطراف وی ایزوله می شوند.
 ماموران وزارت بهداشت، مسافر مشکوک را مستقیماً از محل رمپ به محل قرنطینه وزارت بهداشت روسیه منتقل می کنند و اجازه ورود به ترمینال را نمی دهند (اجرای مراحل فوق حدود ۲۰ دقیقه به طول می انجامد(
 پس از عبور مسافران از گیت گذرنامه، ماموران وزارت بهداشت مجدداً از کلیه مسافران تست کرونا (نمونه برداری از ترشحات دهان و بینی) به عمل خواهند آورد و پس از تکمیل فرم مخصوص مشخصات، آدرس محل سکونت مسافران را دریافت می کنند که پس از اتمام این مراحل مسافران مجاز به ورود به ترمینال می شوند (اجرای این مراحل حدود ۳۰ دقیقه به طول می انجامد(
حداکثر پس از ۴۸ ساعت از ورود مسافر نتیجه تست مشخص خواهد شد و در صورت مثبت بودن جواب آن، ماموران وزارت بهداشت در محل اقامت مسافر حاضر می شوند و بیمار را به محل قرنطینه انتقال می دهند.
پذیرش مسافران پرواز مسکو به تهران، منوط به ارائه تست PCR با نتیجه منفی با زمان اعتبار ۷۲ ساعت است که در صورت پایان زمان اعتبار، امکان پذیرش مسافر وجود نخواهد داشت. شایان ذکر است کلیه هزینه های مربوط به انجام تست PCR و قرنطینه بر عهده مسافر است.


شروع مجدد پروازهای تهران - استانبول ماهان

با اعلام شرکت هواپیمایی ماهان پروازهای این ایرلاین از 16 مهر دوباره راه اندازی می شود و مسافران می بایست حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز تست کرونا (PCR) را همراه خود داشته باشند.

توقف پروازهای ایران ترکیه از 13 مهر

با اعلام دبیرانجمن شرکت های هواپیمایی با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در ترکیه، پروازهای بین ایران و ترکیه از 13 مهر متوقف می شوند. شرکت های هواپیمایی دو طرف تنها می توانند (Repatriation flight) پروازهایی برای بازگرداندن اتباع دو کشور داشته باشند.

سقوط قیمت بلیط هواپیما ترکیه

با اعلام دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با افزایش تعداد پروازهای ایرالاین های داخلی به استانبول شاهد کاهش قیمت بلیط استانبول خواهیم بود. جالب اسن است که پیش از آن نرخ بلیط هواپیماهای استانبول ایرلاین قطر حدود 60 میلیون تومان بوده است و حال با 8 میلیون تومان به فروش می رسد.

مقررات سفر به امارات در کرونا

به اطلاع می رساند به همراه داشتن کپی پاسپورت، کارت اقامت و یا ویزا علاوه بر جواب منفی تست کرونا(PCR تایید شده ICA یا GDRF فرم های پزشکی و تعهدنامه و بیمه مسافرتی) الزامی می باشد.

برقراری پروازهای کیش به دبی

شرکت هواپیمایی کیش از تاریخ 14 مهر در روزهای دوشنبه هر هفته از کیش به دبی پرواز خواهد داشت. لازم به ذکر است که به همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) از 72 ساعت قبل از پرواز الزامی می باشد.

لیست آزمایشگاه های مورد تایید شرکت هواپیمایی کیش:

آزمایشگاه بیمارستان جزیره کیش

آزمایشگاه بیمارستان عرفان تهران

آزمایشگاه رصد تهران

آزمایشگاه ونک تهران

آزمایشگاه دکتر اکبرزاده مشهد

آزمایشگاه رازی کرج

آزمایشگاه فرزام همدان

لغو تست کوید 19 در مسیر استانبول

با اعلام ماهان ایر قابل ذکر می باشد برای مسافرین محترم مسیر تهران استانبول انجام آزمایش PCR الزامی نیست.

اعلام آزمایشگاه های مورد تایید ماهان ایر

لیست آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت جهت انجام تست کرونا برای تمامی مسیرهای بین المللی ماهان ایر به استثنا پروازهای مسیر چین به شرح زیر می باشد.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی آزاد کرج

آزمایشگاه نوبل اصفهان

آزمایشگاه نیکان اصفهان

آزمایشگاه دکتر اکبرزاده مشهد

آزمایشگاه راز شیراز

آزمایشگاه بیمارستان پارس رشت

آزمایشگاه فرزان همدان

آزمایشگاه ونک تهران

آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش تهران

آزمایشگاه بیمارستان پارس تهران

آزمایشگاه بیمارستان رسالت تهران

آزمایشگاه انستیتوپاستور تهران برای دیپلمات ها

پروازهای فوق العاده تهران تفلیس

به اطلاع می رساند هواپیمایی قشم در نظر دارد تا پرواز فوق العاده ای ویژه دانشجویان در مسیر تهران-تفلیس در روز دوشنبه مورخ 1399/07/14 در ساعت 1:30 صبح برقرار نماید. لازم به ذکر است که پرواز برگشت تفلیس- تهران نیز به صورت عادی مسافر می پذیرد. توجه داشته باشید که مسافران می بایست از 5 ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشند و به همراه داشتن تست PCR به زبان انگلیسی نیز اجباری است.

لغو پروازهای لوفتهانزا

به اطلاع می رساند که پروازهای لوفتهانزا تا 13 دسامبر (23 آذر 99) و پروازهای اتریش تا 28 فوریه (10 اسفند 99) کنسل شده است.

برنامه هفتگی پروازهای تهران و تبریز به استانبول

ماهان: 7 پرواز هفتگی از تهران

ایران ایر: 5 پرواز هفتگی از تهران

ایران ایر تور: 3 پرواز هفتگی از تهران

ایران ایر تور: 1 پرواز هفتگی از تبریز

آتا: 2 پرواز هفتگی از تبریز

قشم ایر: 2 پرواز هفتگی از تهران

معراج: 2 پرواز هفتگی از تهران

از سرگیری پروازهای هفتگی "هما" به فرودگاه فرانکفورت

پس از وقفه ای چندماهه پرواز های ایران ایر به مقصد فرانکفورت از 12 مهرماه آغاز می شود. بر اساس برنامه ریزی پرواز هما به مقصد فرانکفورت، در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد گرفت. پرواز شماره 721 ایران ایر قرار است ساعت 6:20 بامداد تهران را به مقصد فرودگاه فرانکفورت ترک کند. لازم به ذکر است زمان بازگشت این پرواز در ساعت 12 به وقت محلی انجام خواهد گرفت. گفتنی است که به دنبال پی گیری های صورت گرفته و صدور مجوز پرواز، پروازهای این ایرلاین به فرودگاه های لندن، منچستر، وین، میلان، مادرید و پاریس برقرار می شود.

آزمایشگاه های مورد تایید ایران ایر تور جهت انجام تست کرونا

با اعلام هواپیمایی ایران ایر تور در خصوص شرایط پذیرش مسافران ورودی و خروجی در پروازهای بین المللی، لیست آزمایشگاه ها و مراکز مورد تایید انجام تست کرونا به شرح زیر می باشند:

آزمایشگاه پارسیان (تهران- خیابان گلبرگ)

بیمارستان فرهیختگان (تهران- میدان پونک)

آزمایشگاه لاوازیه (تهران- میدان رسالت)

بیمارستان دی (تهران- حیابان توانیر)

تهران کلینیک (تهران- خیابان بخارست)

آزمایشگاه پیوند (تهران- شریعتی ظفر)

آزمایشگاه آتیه (تهران- شهرک غرب)

آزمایشگاه رازی (کرج- شریعی)

آزمایشگاه دانش (تبریز- شعبه1: خیابان آزادی، شعبه2: خیابان 17 شهریور)

اطلاعیه ماهان ایر در خصوص پروازهای تهران استانبول

به استحضار می رساند پذیرش مسافران تهران استانبول در تاریخ های دوم، سوم، ششم، هشتم و نهم مهرماه امکان پذیر است و بر روی سیستم های رزرواسیون آنلاین قابل مشاهده و فروش می باشند.

شروع پروازهای سان اکسپرس

با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس، این ایرلاین ترک قرار است از تاریخ 11 مهر پروازهای خود را به ایران برقرار کند. با این حال مسافران می توانند از تهران به آنتالیا سفر داشته باشند.

آغاز پروازهای پگاسوس

(30 شهریور) پروازهای تهران - استانبول - تهران با هواپیمایی پگاسوس در دوشنبه 7 مهر به فرودگاه صبیحا استانبول انجام خواهد گرفت و مسافران تور استانبول می توانند از طریق این پرواز هم اقدام به سفر به این شهر کنند.

تغییر تاریخ پرواز تهران استانبول ایرلاین ترکیش

ترکیش ایرلاین بار دیگر برای چندمین بار تاریخ جدیدی برای راه اندازی پروازهای تهران استانبول اعلام کرد که این تاریخ 26 سپتامبر مصادف با 5 مهر 1399 اعلام شده است.

صدور ویزای توریستی دبی با شرایط خاص

(به روز شده در تاریخ 27 شهریور) مطابق با اخرین اخبار دریافت شده از ادارات جوازات دبی، از دوشنبه 14 سپتامبر صدور ویزای توریستی امارات با شرایطی خاص آغاز می شود. این شرایط شامل افراد زیر می باشد:

افرادی می باشد که دارای وقت سفارت از کشورهایی نظیر کانادا هستند.

ایرانیانی که دارای فامیل درجه اول ساکن امارات هستند.

افرادی که در دانشگاه های امارات ثبت نام کرده یا دارای دعوتنامه رسمی از دانشگاه های امارات متحده عربی هستند.

داوطلبانی که برای شرکت در آزمون های بین المللی که در دبی برگزار می شود ثبت نام کرده اند.

تاجران و بازرگانانی که دارای دعوتنامه معتبر باتوجه به برگزاری نمایشگاه ها و کنفرانس های بین المللی از تاریخ 15 سپتامبر هستند.

آغاز پروازهای عمان ایران

پروازهای مسقط - تهران - مسقط هواپیمایی "سلام ایر" از تاریخ ۱۲ سپتامبر آغاز میشوند.

قوانین جدید قطرایرویز برای سفر

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز برای شهروندان چند کشور از جمله ایران قوانینی وضع کرده است که مسافران می بایست قبل از سفر با این ایرلاین آزمایش های مرتبط به کووید 19 را در آزمایشگاه هایی خاص انجام دهند. در این راستا می توانیدلیست آزمایشگاه های مورد تایید قطر ایرویز را در لینک درج شده مشاهده نمایید.

خبری از پرواز به عراق در ایام محرم نیست

(به روز رسانی در 1 شهریور) با اعلام دبیر انجمن هواپیمایی کشور، در جواب این سوال که پرواز به عراق کی باز می شود مخصوصا در ایام محرم و صفر، اعلام کرد: تا این لحظه قرار نیست پروازی در دهه اول محرم، عاشورا و تاسوعا به عراق داشته باشیم و عراق هم اعلام کرده است که خارجی‌ها را برای حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) نمی‌پذیرد.

تاریخ شروع پروازهای ترکیه

ترکیش ایرلاین به همراه چند شرکت هواپیمایی ترکیه برای شروع پروازهای خود به ایران از اوایل سپتامبر اعلام آمادگی کردند. این در حالیست که برای چندمین بار است که شرکت هواپیمایی ترکیش برنامه پروازی به ایران را اعلام می کند و در دفعات گذشته برنامه های خود را کنسل کرد.

برقراری پرواز تهران مادرید

سفارت ایران در اسپانیا اعلام کرد پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در مسیر تهران مادرید از ۱۱ شهریورماه پس از 17 سال مجددا برقرار خواهد شد. در این مورد حسن نوریان رئیس اداره گذرنامه وزارت امور خارجه ایران در صفحه توییتری خود نوشت: با رایزنی‌های سفارت کشورمان در مادرید و هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری، مجوز پروازهای عادی و هفتگی ایران ایر در مسیر تهران ـ مادرید ـ تهران از سوی مقامات هوانوردی اسپانیا صادر شد و قرار است از ابتدای ماه سپتامبر ۲۰۲۰، پروازهای عادی این شرکت برقرار شود. لازم به ذکر است در روزهای چهارشنبه هرهفته مطابق بابرنامه پروازی تعیین شده پرواز تهران مادرید انجام خواهد گردید.

آغاز پرواز به روسیه

با اعلام ماهان ایر، پرواز های تهران-مسکو-تهران برای دارندگان اقامت و همچنین گذرنامه روسیه به شرط رعایت رعایت پروتکل و دستورات بهداشتی و اجرای آن در فرودگاه شرمیتییوا از سر گرفته می شود. لازم به ذکر است که به همراه داشتن جواب منفی تست کرونا مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی 72 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

امارات به ایرانیان ویزا نمی دهد

امارات اعلام کرد که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران تا اطلاع ثانوی به ایرانیان ویزا نمی دهد و این در حالیست که امارات مرزهای خود را باز کرده است.

محدودیت های سفر به دهلی

به استحضار می رساند تا اطلاع ثانوی جهت انجام انجام پروازهای دهلی به تهران، فقط امکان پذیرش مسافران با شرایطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت میسر می باشد. 1- مسافرین با ملیت ایرانی 2- مسافرین با ملیت هندی که دارای اقامت معتبر ایران باشند 3- ارائه گواهی منفی تست کووید 19برای مسافرین غیر ایرانی 

ترکیه مجوز پروازهای ایران به این کشور را لغو کرد

پس از آن که اعلام شده بود مقرر است از تاریخ 11 مرداد (1 آگوست) مرز ترکیه بر روی مسافران ایرانی باز شود، سرانجام با اعلام دولت این کشور محدودیت های جدیدی اعمال شده و تا اطلاع ثانوی تمامی پروازها به این کشور از این تاریخ باطل می گردد، مشروح خبر را با مراجعه لینک درج شده در "مرز ترکیه کی باز می شود؟" بخوانید

شروع پروازهای پگاسوس به ایران

شرکت هواپیمایی پگاسوس نیز اعلام کرده است که از تاریخ 1 آگوست، 11 مرداد پروازهایش را به ایران از سر می گیرد.

chat