پرشین اپلای

ورک پرمیت برای دارندگان ویزای توریستی در کانادا

ورک پرمیت برای دارندگان ویزای 3 سال قبل
المیرا وفادار المیرا وفادار - کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات


 ورک پرمیت برای دارندگان ویزای توریستی در کانادا

اداره مهاجرت کانادا با اعلام دستورالعمل جدیدی به افرادی که ویزای توریستی با پیشنهاد شغلی معتبر دارند اجازه ماندن در کانادا و کار کردن قبل از تایید ورک پرمیت را می دهد.
 کانادا با تمدید اقدامات مربوط به ویروس کرونا در سال 2020، به افرادی که ویزای توریستی با پیشنهاد شغلی دارند اجازه می دهد تا بدون خروج از کشور برای ورک پرمیت اقدام کنند.
طبق خبر اداره مهاجرت کانادا این دستورالعمل برای افراد بین 24 آگوست 2020 و 31 مارس 2021 برابر 3/6/99 تا 11/1/1400 را است. براساس اعلامیه اداره مهاجرت کانادا اتباع خارجی با ویزای توریستی می توانند تا تاریخ 31 آگوست 2021 برابر 9/6/1400 از این دستورالعمل استفاده کنند.
برای واجد شرایط بودن، هر فردی که ویزای توریستی با پیشنهاد شغلی معتبر دارد می تواند بدون توجه به تاریخ ورود به کانادا برای ورک پرمیت با یک کارفرمای خاص اقدام کند.
قبل از این دستورالعمل، توریست ها باید قبل از آمدن به کانادا برای ورک پرمیت خود اقدام می کردند. اگر آنها در زمان تایید ورک پرمیت با ویزای توریستی در کانادا بودند، برای تمدید ویزا باید کانادا را ترک می کردند و دوباره برمی گشتند. البته باید ببینید امکان تمدید ویزای توریستی و ویزای کار کانادا را دارید.
از روز پنج شنبه اول آوریل 2021 برابر 12/1/1400 متقاضیانی که می خواهند از این دستورالعمل استفاده کنند باید:
_ زمانی که برای ورک پرمیت اقدام می کنند باید ویزای توریستی آنها در کانادا معتبر باشد.
_ با ویزای توریستی معتبر در کانادا بمانند.
_ یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشند.
_ حداکثر تا 31 آگوست 2021 برابر 9/6/1400 برای ورک پرمیت با یک کارفرمای خاص اقدام کنید که شامل ارزیابی اثر بازار کار را باشد یا از آن معاف باشد. کارفرمای کانادایی که مایل به استخدام کارگر خارجی است باید قبل از انجام استخدام تاییدیه دولت را دریافت کند. این به صورت ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) است که در گذشته به عنوان نظر بازار کار (LMO) شناخته می شد. برای دریافت LMIA مثبت، کارفرمای مستقر در کانادا طی یک درخواست باید تعیین کند که استخدام یک کارگر خارجی تأثیر مثبت یا خنثی بر بازار کار کانادا دارد. از جمله عوامل دیگر که باید مشخص شود که هیچ کانادایی واجد شرایطی برای استخدام وجود نداشته است و به کارگر خارجی حقوق و مزایایی داده می شود که مطابق با استانداردهای فدرال و استانی باشد.
_ معیارهای دیگر برای پذیرش مثل چک های پزشکی و امنیتی است.
این دستورالعمل به افرادی که در 12 ماه گذشته ورک پرمیت معتبری داشتند، اجازه می دهد تا قبل از تایید ورک پرمیت جدید خود برای کارفرمای جدید خود کار کنند. برای شروع کار متقاضیان باید مراحل مربوط به گرفتن ورک پرمیت را تا زمانی که منتظر تایید آن هستند، دنبال کنند. اولین قدم بعد از اقدام تماس با بخش ویزای اداره مهاجرت کانادا از طریق فرم وبسایت است.
این دستورالعمل برای افرادی که ویزای توریستی دارند و با وجود محدودیت های سفر می توانند به کانادا بیایند بسیار مفید است. از مارس 2020 همه مرزهای کانادا برای افرادی که ویزای توریستی دارند بسته شده است، مگر اینکه به علت پیوستن به افراد خانواده یا دلایل دیگر معاف شوند.
بیشتر از 1000 نفر از افرادی که ویزای توریستی داشتند در تابستان گذشته از طریق این دستورالعمل عمومی برای ورک پرمیت اقدام کرده اند.قبلا نیز در مورد تمدید ورک پرمیت برای دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا اعلام کردیم.

chat