پرشین اپلای

سوالات متداول

سوالات متداول 3 سال قبل


سوالات متداول

چه زمانی باید برای پذیرش در دانشگاه روسی اقدام کنم؟

مهلت ارسال مدارک به دانشگاههای روسی و انجام امتحانات ورودی به سفارش وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه برای هر سال تحصیلی تصویب می شود. مطابق دستور ، دانشگاه ها تاریخ را تعیین می کنند و سپس این اطلاعات را در مورد منابع خود منتشر می کنند. در سال تحصیلی 2018/2019 پذیرش مدارک و امتحانات ورودی دانشگاه های روسیه از 20 ژوئن تا 26 ژوئیه برگزار شد.

آیا محدودیت سنی در پذیرش در دانشگاه های روسیه وجود دارد؟

قانون روسیه سن متقاضیان را محدود نمی کند ، یعنی در اصل ، هرگز دانشجو بودن دیر نیست. با این حال ، برای ورود به دانشگاه های روسیه ، شما باید حداقل یک دوره متوسطه عمومی یا متوسطه را داشته باشید و مدارکی را تأیید کنید.

آیا برای ورود به دانشگاه روسی باید دیپلم دانشگاه دولتی CIS را قانونی کنم؟

متقاضیان خارجی پس از پذیرش در دانشگاه روسی ، گواهینامه اصلی آموزشی را ارائه می دهند. علاوه بر این ، طبق قوانین روسیه ، باید در کشور صادر شده قانونی شود. به یاد داشته باشید که تهیه مدارک یک رویه مسئولانه است ، موفقیت ورود شما به دانشگاه از بسیاری جهات به آن بستگی دارد. سهل انگاری در کارهای مربوط به كاغذ می تواند به این واقعیت منجر شود كه شما قادر به ثبت نام در دبیرستان نخواهید بود ، حتی اگر آزمون های انتخاب را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید. بنابراین ، لطفاً این قدم را جدی بگیرید.

چه زمانی سال تحصیلی در دانشگاه های روسیه آغاز می شود؟

تحصیل دانشجویان در برنامه های اصلی در روسیه از اول سپتامبر آغاز می شود و در تاریخ 30 ژوئن به پایان می رسد. با این حال ، برای دانشجویان خارجی در برخی موارد ، دانشگاه ها ممکن است استثناء کنند و اندکی دیرتر قبول شوند (برای مثال ، اگر دانش آموز وقت لازم برای دریافت دیپلم تحصیلات قبلی یا ویزا را نداشته باشد ). سال تحصیلی از دو ترم تشکیل شده است: مدت زمان اول از اول سپتامبر تا 25 ژانویه و دوم از 9 فوریه تا 30 ژوئن است. در پایان هر ترم ، دانشجویان آزمون و امتحانات را می گذرانند. تعطیلات 2 بار در سال است. زمستان 2 هفته طول می کشد (از 25 ژانویه تا 9 فوریه) ، تابستان 2 ماه طول می کشد (از 1 ژوئیه تا 30 آگوست). تحصیل در بخش مقدماتی اغلب در ماه اکتبر آغاز می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد. اما در اینجا برنامه آموزش می تواند انعطاف پذیر تر باشد - دانشگاه ها دوره های مختلفی را ارائه می دهند ، برخی از آنها در زمستان یا بهار شروع می شوند ، همچنین گروه های مقدماتی نیز وجود دارند که می توانید در هر زمان در طول سال به آنها ملحق شوید.

آیا خارجی ها می توانند به طور رایگان در دانشگاه های روسیه تحصیل کنند؟

 بله ممکن است گزینه های مختلفی برای آموزش رایگان خارجی ها در روسیه وجود دارد. به عنوان مثال ، آنها می توانند در olympiads شرکت کنند . بسیاری از دانشگاه ها برای متقاضیان خارجی مسابقات فکری ویژه برگزار می کنند ، برندگان و برندگان جوایز مرحله نهایی می توانند بدون کنکور در دانشگاه ثبت نام کنند و به صورت رایگان به تحصیل ادامه دهند و یا برای دریافت پذیرش مزایای مختلفی را ادامه دهند. همچنین خارجی ها می توانند برای بورس های دولتی (سهمیه دولت فدراسیون روسیه) اقدام کنند. علاوه بر این ، برخی از گروه های خارجی می توانند به صورت هماهنگ با روس ها به صورت بودجه تحصیل کنند. شایان ذکر است که در همه این موارد ، فقط شهریه رایگان است ؛ دانشجویان خارجی  به پول احتیاج دارند برای ورود به دانشگاه و همچنین پرداخت هزینه های بیمه درمانی ، مسکن ، هزینه های روزانه.

آیا اگر زبان روسی بلد نیستم می توانم در روسیه تحصیل کنم؟

 بله ، این یکی از مزایای تحصیل در روسیه است. بسیاری از دانشگاه های روسیه برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. علاوه بر این ، در صورت تمایل می توانید زبان روسی را در بخش مقدماتی یا در دوره های زبان روسی در دانشگاه بیاموزید.

من در دانشگاهی در کشورم تحصیل می کنم. آیا می توانم به دانشگاه روسی منتقل شوم؟

انتقال از هر دانشگاه خارجی به یک دانشگاه روسی مطابق قانون "درباره آموزش" فدراسیون روسیه غیرممکن است . خارجی ها باید سال اول یک دانشگاه روسی را وارد کنند. پس از ثبت نام ، یک دانشجوی خارجی می تواند گواهی آکادمیک را ارائه کند که در آن می گوید تعداد مشخصی از دوره ها را در دانشگاه ملی خود گذرانده است. کمیسیون ویژه آن را در نظر گرفته و در مورد انتقال یک دانشجوی خارجی به دوره ای متناسب با سندی که ارائه کرده است تصمیم می گیرد. با این وجود می توانید بعد از دریافت مدرک دانشگاهی خود وارد مقطع تحصیلی بعدی شوید. فرض کنید ، اگر شما از برنامه کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدید ، می توانید اسناد را به مجله دانشگاه روسی ارسال کنید.

میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه چقدر است؟

 آیا پرداخت به صورت اقساط امکان پذیر است؟ آموزش در دانشگاه های روسیه بهترین ترکیب قیمت و کیفیت است. هزینه آن در سال از 1 تا 6 هزار دلار متغیر است (بسته به شهر ، برنامه ، دانشگاه). در هر صورت ، هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه پایین تر از اروپا یا آمریکا است. بیشتر دانشگاه های روسیه می توانند شهریه را در هر ترم پرداخت کنند.

آیا خارجی ها می توانند همزمان در روسیه تحصیل و کار کنند؟

بله ، دانشجویان خارجی می توانند در وقت آزاد در دانشگاه یا سازمانهای مرتبط با آن مشغول به کار شوند. بعضی اوقات بخش های بین المللی دانشگاه ها به دانشجویان در امر اشتغال کمک می کنند - به طور معمول ، این کار پیمانکاری است. در این حالت ، اخذ مجوز از اداره اصلی مهاجرت وزارت امور داخلی فدراسیون روسیه لازم نیست. در موارد دیگر ، مجوز لازم است ، فقط به دانشجویان تمام وقت دانشگاه های دارای مجوز دولتی صادر می شود. خارجی ها می توانند فقط در حرفه ای که در پروانه مشخص شده است و در منطقه (شهری) که دانشگاه آنها در آن قرار دارد کار کنند. با این حال ، نباید انتظار داشته باشید که یک شغل جانبی تمام هزینه های زندگی شما (به طور متوسط ​​300 تا 400 دلار در ماه) را به طور کامل پوشش دهد. تحصیل در دانشگاه های روسیه به اندازه کافی شدید ، علاوه بر این ، هنوز کارهایی برای خود مطالعه وجود دارد ، بنابراین دانشجویان وقت آزاد ندارند. بهتر است قبل از پرداخت هزینه های خود ، از خانواده حمایت کنید یا مبلغ مشخصی از پول را انباشته کنید تا از تحصیل منحرف نشوید.

آیا می توانم در کشور خود بیمه درمانی بخرم؟

 شرکت های خارجی به طور معمول بیمه مسافرتی را ارائه می دهند که درمان برنامه ریزی شده را در موسسات پزشکی روسیه پوشش نمی دهد. برای دریافت مراقبت های پزشکی با کیفیت بالا و به موقع هنگام آموزش در روسیه شما باید یک بیمه نامه پزشکی داوطلبانه (VMI) را از یک شرکت روسی خریداری کنید. این شامل حداقل مجموعه خدمات پزشکی لازم است ، چنین سیاستی در کلینیک ها و بیمارستان ها انجام می شود - می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید که به محلی که در آن زندگی خواهید کرد و تحصیل می کنند نزدیک باشد. اگر VHI دارید ، دیگر نیازی به پرداخت هزینه خدمات پزشکی استاندارد نخواهید داشت ، ارائه سیاستی و شناسه دانشجویی یا گذرنامه کافی است.

آیا می توانم تابعیت روسیه را بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه روسی دریافت کنم؟

فارغ التحصیل خارجی یک دانشگاه روسی می تواند تابعیت فدراسیون روسیه را به دست آورد و حتی در صورت برآورده شدن چندین شرط آن را به روشی ساده تر انجام دهد: او باید در برنامه های اصلی آموزشی با اعتبار دولتی در دانشگاه ایالتی روسیه تحصیل کند. علاوه بر این ، قبل از درخواست ، لازم است حداقل در طول سه سال در حرفه روسیه کار کنید. این باید در هنگام درخواست تابعیت تأیید شود - ارائه یک کتاب کار یا یک نسخه تأیید شده توسط کارفرما به روش مقرر ، و همچنین ارائه سایر مدارک لازم. برای اطلاعات بیشتر در مورد روند اخذ تابعیت ، به وب سایت اداره اصلی مهاجرت وزارت امور داخلی روسیه مراجعه کنید.

وارد دانشگاه روسی شدم و قصد دارم به روسیه بیایم. چقدر چمدان می توانم بیاورم؟

اول از همه ، طبق قوانین تعیین شده توسط شرکت های حمل کننده هدایت شوید. به طور معمول ، خطوط هوایی مجاز به حمل چمدان به وزن حداکثر 20-25 کیلوگرم در کلاس اقتصاد به صورت رایگان هستند. تمام وزن اضافی باید جداگانه با تعرفه شرکت هواپیمایی پرداخت شود ، به خاطر داشته باشید که هر کیلوگرم اضافی می تواند بسیار گران باشد. هنگام مسافرت با قطار ، محدودیت های وزن معمولاً چندان سختگیرانه نیست. اما در هر صورت ، مقدار زیادی با خود نگیرید - فقط ضروری ترین وسایل شخصی را بیاورید. اگر جایی در خوابگاه بدست آوردید - به احتمال زیاد ، همه چیز برای زندگی لازم است.

آیا می توانم در روسیه بمانم و بعد از فارغ التحصیلی کار کنم؟

متأسفانه ، این چندان ساده نیست. هنگام تحصیل در دانشگاه روسی ، یک دانشجوی خارجی در ویزای تحصیلی در این کشور قرار دارد و برای دوره تحصیل صادر می شود. بعد از فارغ التحصیلی ، شما نمی توانید در روسیه بمانید و بدون درخواست ویزای کار یا اخذ مجوز کار ، شغل بگیرید. کلیه اطلاعات مربوط به آنچه در اسناد لازم برای اقامت قانونی در روسیه پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه وجود دارد ، در وب سایت اداره اصلی مهاجرت وزارت امور داخلی روسیه است . با این حال ، شما می توانید هنگام تحصیل در دانشگاه کار کنید.

یک دانش آموز متوسط ​​در روسیه چقدر هزینه می کند؟

برای اولین بار چقدر پول نیاز دارید؟ به طور متوسط ​​، یک دانشجوی برای زندگی در روسیه 300-400 دلار در ماه نیاز دارد. با این حال ، برای اولین بار بهتر است حدود 300 تا 400 دلار برای هزینه های اضافی - بیمه درمانی ، تنظیم آپارتمان یا خوابگاه (خرید ظروف ، ملافه ، ملافه) ، خرید برخی از کتاب های درسی. البته ، این مقدار تقریبی است - همه چیز به عادت و نیازهای شما بستگی دارد. شما می توانید هر دو بیشتر و کمتر هزینه کنید. به طور کلی ، دانشجویان دانشگاه های روسیه مزایای بسیاری دارند که به آنها امکان صرفه جویی در حمل و نقل ، سرگرمی و موارد دیگر را می دهد. علاوه بر این ، بیشتر دانشگاه ها مجتمع های ورزشی خود را دارند که دانشجویان می توانند بصورت رایگان و یا با هزینه اندک تحصیل کنند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat