پرشین اپلای

قیمت ها در روسیه

قیمت ها در روسیه 3 سال قبل


قیمت ها در روسیه

به طور متوسط ​​، دانشجو ماهانه 100-400 دلار برای زندگی در روسیه ، و 3000-4000 دلار برای سال تحصیلی (سپتامبر - ژوئن) نیاز دارد.

 برای اولین بار ، بهتر است حدود 300 تا 400 دلار برای هزینه های اضافی - بیمه درمانی ، تنظیم آپارتمان یا خوابگاه (خرید ظرف ، ملافه ، مواد شوینده) ، خرید برخی از کتاب های درسی برای خود کنار بگذارید.

کاهش ارزش روبل در برابر ارزهای جهانی فقط برای خارجی ها است که از آن سود می برند ، زیرا وقتی که به دلار تبدیل می شوند ، هزینه آنها کاهش می یابد: پرداخت هزینه تحصیل و اقامت شما در کشور سودآورتر است.

هنگام انتخاب یک شهر مورد مطالعه ، به خاطر داشته باشید که بالاترین سطح قیمت در مسکو و سن پترزبورگ است و در مناطق دیگر  هزینه ها پایین تر خواهد بود.

هزینه تقریبی ماهیانه دانشجو:

خوابگاه

5000 روبل (77 دلار)

غذا

10000 روبل (153 دلار)

حمل و نقل

395 روبل (6 دلار)

اینترنت ، تلفن

800 روبل (18 دلار)

فرهنگ ، ورزش ، سرگرمی

4000 روبل (61 $)

تعداد کل:

20 195 روبل (310 $)

قیمت ها برای سال 2020 است (مشروط به اقامت در یک خوابگاه).

هزینه های اصلی

 آموزش

شهریه در دانشگاه های روسیه بسته به منطقه ، دانشگاه ، تخصص ، از 121000 تا 770000 روبل (1860-11846 دلار) در سال متغیر است.

مسکن

 قیمت مسکن اجاره ای برای دانشجویان در روسیه از 500 تا 35000 روبل (8-583 دلار) در ماه بسته به منطقه ، نوع و محل سکونت (خوابگاه ، اتاق اجاره ای ، آپارتمان) متغیر است.

دانشجویان خارجی در روسیه در خوابگاه های دانشگاه ، آپارتمان های اجاره ای یا خانواده های میزبان زندگی می کنند. مهم است که بهترین گزینه - مسکن راحت را در وسایل خود پیدا کنید. قبل از انتخاب ، جوانب مثبت و منفی را وزن کنید. از این گذشته ، چگونگی تحصیل شما بستگی به این دارد که چگونه و کجا زندگی خواهید کرد و استراحت خواهید کرد.

 خوابگاه

اقتصادی ترین نوع مسکن. خوابگاه های دانشجویان غیر مقیم و خارجی آنها توسط بسیاری از دانشگاه های روسی تهیه شده است. به طور معمول ، این ساختمانهایی هستند که در نزدیکی دانشگاه قرار دارند و دارای اتاقهایی برای 2-4 نفر از ساکنین هستند. از میان مبلمان ، معمولاً میز ، صندلی ، کمد ، قفسه کتاب ، تخت و میز کنار تخت خواب وجود دارد. خوابگاه ها اغلب دارای آشپزخانه مشترک ، سالن های بدنسازی ، سالن های غذاخوری ، لباس های شسته شده ، اتاق های چمدان ، اتاق های دوچرخه و یک سرویس امنیتی هستند.

هزینه اجاره توسط دانشگاه ها تعیین می شود . از 500 تا 5000 روبل در ماه متغیر است (بسته به دانشگاه ، شهر) ، که بسیار ارزان تر از یک آپارتمان اجاره ای است. می توانید ماهانه ، در هر ترم پرداخت کنید یا مبلغی را برای کل سال تحصیلی واریز کنید. در برخی از دانشگاه ها در صورت پیش پرداخت برای مدت طولانی تخفیف ایجاد می شود.

 در خوابگاه ها دانشجویان باید از قوانین خاصی پیروی کنند. از موارد بارز این است که مبلمان را خراب نکنید ، نظافت را در اتاق ها حفظ کنید ، سروصدا ایجاد نکنید (موسیقی را با صدای بلند روشن نکنید ، تلویزیون) ، در اتاق های نشیمن و مناطق مشترک سیگار نکشید ، الکل ننوشید ، در مورد عزیمت به فرمانده هشدار دهید. یادداشت مفصل در مورد قوانین خوابگاه پس از ثبت نام صادر می شود.

براساس قانون ، حق انتظار برای اقامت در خوابگاه: دانشجویان تمام وقت تحصیل در برنامه های اصلی آموزشی (در کل دوره تحصیل) دانش آموزان مکاتبات که در برنامه های آموزش ابتدایی مشغول به تحصیل هستند (در هنگام صدور گواهینامه میانی و نهایی).

مسکن اجاره ای

 اگر دانشگاه شما خوابگاه ندارد و به دلایلی مناسب شما نیست ، پس باید به دنبال آپارتمان یا اتاق اجاره ای باشید. هزینه بیشتری خواهد داشت ، اما می توانید یک مکان ، سطح راحتی و حتی همسایگان را انتخاب کنید (اگر یک آپارتمان را با همکلاسی اجاره می کنید یا با یک خانواده میزبان زندگی می کنید).

گران ترین آپارتمان ها در مسکو و سن پترزبورگ هستند . هرچه شهر کوچکتر و از پایتخت بالاتر باشد ، اجاره ارزان تر است. به عنوان مثال ، می توانید یک آپارتمان یک خوابه در مسکو را به مبلغ 30-35 هزار روبل (461-538 دلار) ، یک اتاق - با هزینه 15-20 هزار روبل (230-307 دلار) ، بسته به مکان و امکانات آن اجاره کنید (قیمت ها در سال 2019 نشان داده شده است). در نووسیبیرسک ، نیمی از قیمت آن را خواهد داشت.

 برخی دانشگاه ها به دانشجویان خارجی خود در یافتن مسکن از جمله جمع آوری خانواده های میزبان کمک می کنند. بنابراین ، اول از همه ، از نمایندگان دانشگاه مطلع شوید که آیا آنها چنین خدماتی ارائه می دهند. این انتخاب سریع و بی خطر مسکن را تضمین می کند. در حین جستجو می توانید در خوابگاه مستقر شوید.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر اجاره یک آپارتمان (یا اتاق) ، به احتمال زیاد شما نیاز به واریز (سپرده امنیتی تا 100٪ اجاره) و پرداخت کمیسیون مسکن (50-100٪ اجاره) دارید.

بیمه پزشکی

 یک بیمه نامه پزشکی داوطلبانه (VMI) به طور متوسط ​​4000 تا 12000 روبل (60-180 دلار) در سال برای دانشجویان دانشگاه های مسکو هزینه می کند. بیمه باید کل دوره تحصیل را تحت پوشش خود قرار دهد ، اما معمولاً در دانشگاه ها از آنها درخواست می کنند که برای یک سال یا ترم پولی پرداخت کنند. برخی دانشگاه ها برنامه های بیمه ویژه ای را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند که هزینه آن پایین تر از بازار است.

هزینه های غذا

طبق آمار رسمی ، حداقل مجموعه محصولات (از جمله نان ، ماکارونی ، گوشت ، ماهی ، سبزیجات ، میوه ، شیر ، شکر) در روسیه 4209 روبل (65 دلار) در هر ماه هزینه دارد. هزینه ممکن است بسته به منطقه و محل خریداری محصولات (فروشگاه کوچک ، سوپر مارکت ، بازار) متفاوت باشد.

متوسط ​​صورتحساب ناهار در کافه ها و رستوران های مسکو 700-2000 روبل (12-35 دلار) است ، یک وعده ناهار تجاری 230-440 روبل (4-7 دلار) خواهد بود. در موسسات فست فود ، قیمت ها کمی پایین تر است.

حمل و نقل

یک سفر در مترو مسکو 55 روبل (حدود 1 دلار) ، بلیط 60 سفر - 1900 روبل (29 دلار) هزینه دارد. با توجه به امتیاز دانشجویان برای مسافرت با مترو در مسکو ، هزینه آن 395 روبل (6 دلار) در ماه خواهد بود (در سایر شهرها کرایه ارزان تر است).

حمل و نقل روسیه

روسیه یک قلمرو وسیع و مسافت های طولانی است ، اما حتی اگر این اولین بار است که در این کشور هستید ، رسیدن به مقصد به تنهایی بسیار آسان است. نکته اصلی این است که مسیر را از قبل برنامه ریزی کنید ، همانطور که در طول سفر به هر مکان ناآشنا هستید.

 معمولاً ، کارمندان دانشگاه دستورالعملهای مفصلی درباره نحوه ورود به دانشگاه به دانشجویان می فرستند. حرکت آسان در شهرهای روسیه به شما کمک می کند تا برنامه های نقشه تلفن همراه که بدون دسترسی به اینترنت کار می کنند (OsmAnd ، نقشه های Yandex Mobile ، 2 GIS و دیگران). به یاد داشته باشید که آنها را قبل از سفر خود بارگیری کنید.

 از فرودگاه تا شهر

 از فرودگاه تا شهر می توانید با چند حالت حمل و نقل به آنجا برسید. اغلب اینها اتوبوس های معمولی ، شاتل ها و تاکسی های خصوصی و همچنین قطارهای مسافرتی است. در برخی از شهرهای بزرگ ، قطارهای اکسپرس نیز از فرودگاه ها حرکت می کنند.

 از مزایای اتوبوس ها و تاکسی های مسیر ثابت ، کرایه کم و فواصل ترافیک مکرر (10-15 دقیقه) است. می توانید آنها را در ایستگاه های حمل و نقل عمومی در نزدیکی فرودگاه پیدا کنید. بلیط ها در کیوسک های مخصوص یا در صندلی راننده فروخته می شوند.

 از فرودگاه های مسکو به شهر می توانید یک اتوبوس با قیمت 50 تا 150 روبل (حدود 1-2 دلار) و تاکسی 70-150 روبل (1-2 دلار) بگیرید. در شهرهای دیگر روسیه قیمت ها پایین تر است.

قطارهای پر سرعت معمولاً مسافران را به مرکز شهر تحویل می دهند. از جمله مزایای آن می توان به سرعت ، راحتی ، مکان های اضافی چمدان ، فاصله مکرر حرکت (هر 30 دقیقه) ، کرایه های مختلف و خرید بلیط آنلاین اشاره کرد.

 به عنوان مثال ، قطارهای اکسپرس از فرودگاههای مسکو مشمول تعرفه های Plus Metro (1 سفر با قطار Aeroexpress و 1 سفر با مترو یا اتوبوس / Trolleybus / تراموا) ، Mezhaerportovy (2 سفر با قطار Aeroexpress و 1 بلیط سفر) می شوند که این امکان را برای شما فراهم می کند تا مترو / تراموا / چرخ دستی / اتوبوس) و دیگران.

 یافتن دفاتر بلیط قطارهای اکسپرس با استفاده از علائم ویژه در فرودگاه بسیار آسان است. می توانید بلیط را در آنجا خریداری کنید ، اما خرید آنلاین آنها سودآورتر است.

هزینه 1 سفر توسط مسکو روبل (8 دلار) است.

 در شهرهای دیگر ، سفر هزینه کمتری خواهد داشت. به عنوان مثال ، یک قطار با سرعت بالا از فرودگاه کلتسو شما را با قیمت 60 روبل (1 دلار) به یکاترینبورگ می برد.

قطارهای پر سرعت نیز از فرودگاه های ولادیووستوک و سوچی حرکت می کنند.

سفر از فرودگاه به شهر در قطار معمولی طولانی تر و راحت تر از قطار پر سرعت است اما هزینه آن چندین برابر ارزان تر است. بلیط ها در گیشه خریداری می شوند.

گرانترین راه برای رسیدن از فرودگاه به شهر با تاکسی است: در مسکو و سن پترزبورگ ، سفر 1 تا 1 هزار و 500 روبل و در یکاترینبورگ - 650 روبل هزینه خواهد داشت. بهتر است اتومبیل را در یک برنامه موبایل (در میزهای اطلاعاتی ایستگاه ها و فرودگاه ها یا پیشاپیش از طریق اینترنت) رزرو کنید.از رانندگان تاکسی خصوصی که در حال تحمیل خدمات خود هستند خودداری کنید (ممکن است در بین آنها کلاهبرداری وجود داشته باشد).

 برخی از دانشگاه های روسیه خدمات شاتل رایگان را به دانشجویان ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با نماینده دانشگاه تماس بگیرید و اطلاعات را مشخص کنید. بعضی اوقات شما نیاز دارید که یک درخواست را در وب سایت دانشگاه بگذارید.

 حمل و نقل شهری

در شهرهای روسیه می توانید با مترو ، اتوبوس ، تراموا ، واگن برقی و مینی بوس سفر کنید.

در مسکو ، سن پترزبورگ ، نووسیبیرسک ، نیژنی نوگورود ، سامارا ، کازان ، یکاترینبورگ و ولگوگراد مترو وجود دارد.

هرچه شهر بزرگتر باشد ، کرایه بلیط گرانتر است. هزینه یک سفر در مترو در مسکو 55 روبل * ، در سن پترزبورگ - 45 روبل * ، در یکاترینبورگ - 32 روبل * است . سفر در حمل و نقل زمینی (اتوبوس ، ترولیبوس ، تراموا) در مسکو هزینه 55 روبل * ، در سن پترزبورگ - 40 روبل * ، در کازان - 25 روبل * ، در تامسک - 21 روبل * .

 مزایای دانشجویان:

 در حمل و نقل عمومی ، دانشجویان تمام وقت دانشگاه های روسیه می توانند بلیط را با قیمت ترجیحی خریداری کنند. در تاکسی های مسیر ثابت ، پول نقد پرداخت می شود ، تخفیف و مزایا در آنها معتبر نیست.

سفر با کارت اجتماعی دانش آموز برای یک ماه 5 برابر ارزان تر از سفر با کارت مسافرتی معمولی است. به محض دریافت کارت دانشجویی ، بلافاصله صدور کارت مسافرتی دانشجویی یا کارت دانشجویی اجتماعی (بسته به شهر) را شروع کنید.

قبل از دریافت کارت مسافرتی با تخفیف ، می توانید در خرید کارتهای مسافرتی منظم با نرخ های مختلف پس انداز کنید. خرید بلیط برای یک یا دو سفر سودآور نیست. بلیط برای چندین سفر (از 5 شروع می شود) ارزانتر خواهد بود: هرچه تعداد سفر بیشتر باشد ، هرکدام هزینه کمتری نیز خواهید پرداخت. در مسکو همچنین می توانید یک پاس با نرخ "90 دقیقه" خریداری کنید که علاوه بر سفر در مترو ، تعداد نامحدودی از انتقال رایگان با حمل و نقل زمینی را به مدت 1.5 ساعت نیز در اختیار شما قرار می دهد. تعرفه های مشابه در شهرهای دیگر روسیه اعمال می شود.

بلیط حمل و نقل زمینی را نیز می توانید از طریق رانندگان خریداری کنید ، اما هزینه آنها بسیار بیشتر از کارت گرافیک یا کیوسک های ویژه می باشد.

مسافرت در روسیه

 در شهرهای روسیه می توانید با اتوبوس ، قطار ، حمل و نقل هوایی و هوایی سفر کنید. در قطارهای مسافرتی (در مسیر در همان موضوع فدراسیون) مزایا نیز اعمال می شود: از اول سپتامبر تا 15 ژوئن تخفیف 50 درصدی اعمال می شود . برای به دست آوردن آن هنگام خرید بلیط یک بار یا گذرنامه ، باید شناسه دانشجویی را در گیشه (یا کارت اجتماعی دانش آموز ، بسته به منطقه) ارائه دهید.

اتصال موبایل ، اینترنت

سیم کارت تلفن و تبلت در فروشگاههای ارتباطی فروخته می شود (آنها را از فروشندگان در خیابان خریداری نکنید). برای خرید ، باید یک گذرنامه ملی (همراه با ثبت در محل سکونت) و کارت مهاجرت داشته باشید. کارمندان سالن به شما در انتخاب بهترین نرخ (هزینه تماس ، پیام کوتاه ، میزان اینترنت موبایل و غیره) کمک می کنند. هزینه یک بسته استاندارد خدمات از 300-400 روبل (5-6 دلار) است. هنگام خرید سیم کارت ، این مبلغ به حساب تلفن واریز می شود ، در آینده ترازنامه را ماهانه مطابق با برنامه تعرفه خود جبران می کنید.

خوابگاه اینترنت پرداخت و رایگان دارد. در یک آپارتمان اجاره ای ، اغلب آنها می خواهند آن را جداگانه پرداخت کنند - بسته به منطقه ، ارائه دهنده و تعرفه در هر ماه ، حدود 300-500 روبل (5-8 دلار) در هر ماه.

لباس

 در روسیه ، فروشگاه های زنجیره ای بسیاری از مارک های معروف وجود دارد - هم جهانی و هم روسیه. سطح قیمت لباس به طور کلی بالاتر از مدل اروپایی است ، اما در روزهای فروش همیشه می توانید لباس هایی با کیفیت و ارزان قیمت پیدا کنید. به عنوان مثال ، پیراهن 300 دلار (5 دلار) یا شلوار جین با قیمت 1300 روبل (21 دلار).

فعالیتهای فرهنگی

بلیط برای تئاترهای مسکو به طور متوسط ​​500-2500 روبل (8-41 دلار) ، در فیلم ها - 250-600 روبل (4-9 دلار) هزینه می شود. سفر به موزه 100 تا 1000 روبل (1.5-16 دلار) هزینه خواهد داشت.

بسیاری از مراکز فرهنگی تخفیف هایی را برای دانش آموزان ارائه می دهند ، در برخی موزه ها حتی می توانید به صورت رایگان با شناسه دانشجویی اقدام کنید.

ورزش

هزینه اشتراک ماهانه در باشگاه های بدنسازی در مسکو به طور متوسط ​​از 1700 تا 4500 روبل (26-75 دلار) ، در سایر مناطق - 1.500-3400 (13-56 دلار) است. با پرداخت یک بار برای سال ، هزینه کاهش می یابد.

اشتراک دانشجویی به مدت یک ماه در استخر ، در مسکو 300-500 روبل (5-8 دلار) ، در سایر شهرها - ارزانتر است.

 بسیاری از دانشگاه ها سالن های بدنسازی ، استخرهای شنا ، مجتمع های ورزشی خود را دارند که خدمات آنها پایین تر از شهری یا برای دانشجویان دانشگاه کاملاً رایگان است.

سرگرمی

ورود به کلوپ های سرگرمی در روسیه اغلب رایگان است ؛ بازدید کنندگان نوشیدنی و میان وعده می خرند. به طور متوسط ​​، یک کوکتل در باشگاه های مسکو 400 روبل (6 دلار) ، در سایر شهرها - 300 روبل (5 دلار) هزینه دارد. جوانان مسکو به طور متوسط ​​از 2000 تا 5000 روبل (33-80 دلار) در هر هفته در سرگرمی می گذرانند.

 

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat