پرشین اپلای

شرایط تحصیل در روسیه

شرایط تحصیل در روسیه 3 سال قبل

شرایط تحصیل در روسیه

ویژگی های برجسته برای انتخاب روسیه 

     ·         هزینه زندگی فوق العاده پایین

     ·         تحصیل با شرایط تقریبا رایگان

     ·         وجود دانشگاه های معتبر

     ·         شانس بسیار بالای ویزا

     ·         دسترسی مناسب به حوزه شنگن

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

 

حداقل 2 سال اعتبار

 

عکس 4*3

 

یک قطعه

 

اصل مدرک و ریز نمرات

 

2سال آخر تحصیلی

 

CV

 

مقطع ارشد و دکتری

 

انگیزه نامه

 

مقطع ارشد و دکتری

 

معرفی نامه از اساتید

 

مقطع دکتری

 

 

شرایط تحصیل در روسیه

در چند سال اخیر افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشتند کشور روسیه را به عنوان تحصیل همانند الان انتخاب نمی کردند و گزینه های تحصیلشان کشور هایی دیگر بود اما این کشور بزرگ در چند سال اخیر توانسته است از راه های گوناگونی توجه افراد را برای تحصیل در کشور روسیه جلب کند. کشور روسیه با ارائه ی بورسیه های تحصیلی فراوان به متقاضیان خارجی و همچنین فراهم آوردن سیستم تحصیلی بسیار عالی و کیفیت آموزشی بالا و هزینه های تحصیلی عالی در موسسات عالی کشور توانسته است در طی چند سال گذشته متقاضیان زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. در واقع کشور روسیه جزء برترین کشور های جهان در ارائه ی خدمات تحصیلی است. شرایط تحصیل در روسیه به گونه ای است که افراد زیادی با اطلاع از شرایط تحصیل در روسیه این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند. تحصیل در کشور روسیه دارای هزینه ی بسیار کمی نسبت به سایر کشور های دیگر است و افرادی که بخواهند تحصیلات تکمیلی خود را در کشور روسیه بگذرانند می بایست مدارکی را ارائه دهند. شرایط تحصیل در روسیه به گونه ای است که افراد در مقطع کارشناسی در کشور روسیه می بایست 4 سال تحصیل نمایند. همچنین شرایط تحصیل در روسیه طوری ایجاب می کند که فرد می بایست مدرک زبان خود را به منظور سهولت کار اخذ نماید. به این دلیل زبان تدریس در مقطع دانشگاهی در کشور روسیه به زبان روسی یا انگلیسی و برای برخی رشته ها بعضا فرانسوی نیز می باشد. شهریه ی مقطع کارشناسی در کشور روسیه به زبان انگلیسی حدودا 1000 دلار گران تر از تحصیل به زبان روسی است. واقعیت این است که تمام مدارک دانشگاهی روسیه اعتبار جهانی دارد و این به دلیل توافقنامه های بین المللی و دولتی این کشور است تا تمام مدارک آن در سراسر جهان به رسمیت شناخته شوند.

هزینه  آموزش زبان روسی در سال اول بین 2000 تا 4000 دلار میباشد.

شرایط تحصیل در روسیه در مقطع  لیسانس

طول دوره ی لیسانس در روسیه ۴ سال است. زبان تدریس در دانشگاههای روسیه در مقطع لیسانس زبان روسی است (دانشگاههای کمی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می کنند). بنابراین داشتن مدرک زبان روسی از الزامات اقدام برای مقطع لیسانس در روسیه است.

شرایط تحصیل در روسیه در مقطع فوق لیسانس

طول دوره ی کارشناسی ارشد در دانشگاههای روسیه ۲ سال است. بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقاطع تکمیلی ( فوق لیسانس و دکتری ) را در دانشگاههای این کشور انتخاب می کنند چرا که در این صورت شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه های تحصیلی دانشگاههای این کشور را داشته و از مزایای آن بهره مند می شوند. افراد جهت اجازه برای گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد در این کشور می بایست دارای تاییدیه ی مدرک کارشناسی خود از وزارت علوم ایران باشد. زمان تحصیل در کشور روسیه در مقطع کارشناسی ارشد 1.5 تا 2 سال بوده و شهریه ی آن حدود 2000 تا 6000 دلار است.

شرایط تحصیل در روسیه در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در کشور روسیه همانند بسیاری کشور های دیگر بسیار مورد توجه بوده و شرایط ویژه ای برای تحصیل در این مقطع در دانشگاههای روسیه وجود دارد.طول مدت دوره ی دکتری در کشور روسیه حدود 2 تا 4 سال است. این مقطع در کشور روسیه به زبان های روسی و انگلیسی تدریس شده و شهریه آن در طول سال 2000 تا 6000 دلار است. به طور کلی تحصیل در مقطع دکتری در هر کشوری به دو صورت پرداخت شهریه و استفاده از بورسیه های تحصیلی است. تحصیل به صورت شهریه ای که تقریبا مشخص است و با ارائه ی مدارک لازم دست می دهد و اما استفاده از بورسیه های تحصیلی که به خاطر تسهیلات ویژه از جمله پرداخت حقوقی به مبلغ ۲ هزار دلار به دانشجویان، رقابت سنگینی را بین متقاضیان تحصیل در این مقطع ایجاد کرده است.

از جمله مدارکی که می تواند شانس دانشجو را در گرفتن بورسیه های تحصیلی بیشتر کند به شرح ذیل است:
·         داشتن مدرکی که نشان دهنده ی تسلط فرد متقاضی به زبان انگلیسی باشد ( مدرک ایلتس با نمره ی حداقلی 6 و نیم )
·         ارائه ی مدارک لیسانس و فوق لیسانس از دانشگاههای معتبر و با معدل های نسبتا خوب
·         داشتن روزمه ی علمی قوی از جمله مقالات بین المللی و ترجمه و تالیف کتاب
·         مکاتبه با استاد مشاوری در دانشگاه مورد نظر در مورد تز و پشتیبانی وی از فرد متقاضی .

زبان تدریس در دانشگاههای روسیه در مقطع دکتری در اکثر رشته های تحصیلی، انگلیسی است.

شهریه دانشگاهای روسیه

در رابطه با هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور برای ورود به هر دانشگاه مبلغی تحت عنوان شهریه ی دانشگاه های روسیه در نظر گرفته شده است که به نسبت شهر انتخابی و اعتبار دانشگاه این مبلغ متغیر می باشد. به طور متوسط هزینه و شهریه ی دانشگاه های روسیه که در شهر های مسکو و سن پترزبورگ مستقر هستند به نسبت دانشگاه های سایر شهرها بالاتر است. اما در یک بیان کلی درباره ی تمام مراکز دانشگاهی مستقر در این کشور، باید گفت که متوسط شهریه ی دانشگاه های روسیه برای افراد خواهان ادامه تحصیل در گروه های علوم پزشکی مبلغی معادل 5تا 10  هزار دلار و برای دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های غیر پزشکی مبلغی معادل 3تا 5 هزار دلار در نظر گرفته شده است. در هر صورت ، هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه پایین تر از اروپا یا آمریکا است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

تحصیل در روسیه شهریه دانشگاه ها در روسیه ویژگی ها و مزایای تحصیل در روسیه


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat