پرشین اپلای

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان 3 سال قبل

ویژگی های برجسته تحصیل در مجارستان

·         شهریه پایین تحصیلی

·         رنکینگ خوب دانشگاه های مجارستان در دنیا

·         هزینه زندگی پایین

·         امکان کار همزمان با تحصیل در مجارستان

·         امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نسبتا ساده تر از کشورهای اروپای غربی

·         امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی

·         امکان سفر به کل حوزه شنگن با داشتن ویزای مجارستان

·         امکان تبدیل ویزای دانشجویی به ویزاهای مختلف

 

مدارک مورد نیاز - (توجه : حداقل  معدل جهت اخذ پذیرش 14 می باشد)

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان به گونه ای می باشد که فرد متقاضی، در هر رشته ای که قصد تحصیل داشته باشد، می بایست ابتدا فرمی مبنی بر گذراندن دوره هایی به نام پری پارتیکورس را پر کند.

تحصیلات در کشور مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی برای دانشجویان خارجی ارائه میگردد. دانشجویان خارجی متقاصی تحصیل در مجارستان پس از گذراندن دوره های پری پارتیکورس و آموزش زبان انگلیسی وارد دانشگاههای مجارستان میشوند.

روند تحصیل در دوره کالج های مجارستان یکسال تحصیلی بوده و در دو ترم انجام میشود که ترم اول در ماه سپتامبر و ترم دوم در ماه جولای هر سال برگزار میگردد.

در صورتی که رشته ی فرد یکی از رشته های شاخه ی فنی باشد باید دروسی شامل: ریاضی، رسم، فیزیک و مکانیک و زبان انگلیسی را سپری کند. چنانچه رشته ی فرد گرایش به پزشکی داشته باشد می بایست دروس مربوط به پزشکی به همراه زبان انگلیسی را سپری نماید.

دوره های پری پارتیکورس برای تحصیل در مجارستان همانند دوره های کالج در موسسات کالج بر گزار می شود. این دوره ها برای تحصیل در مجارستان شامل دوره هایی با مدت زمان 2 سال می باشد. در صورتی که فرد این دوره را با موفقیت سپری کند می تواند جهت تحصیل در مجارستان اقدام کند.

سال تحصیلی در مجارستان به 2ترم تقسیم میشود.  برای تحصیل در مقطع کارشناسی  در مجارستان  باید 1 ماه قبل شروع ترم در دانشگاه ثبت نام کرد. برای تحصیل در دوره ارشد و دکتری باید 3ماه قبل از شروع سال تحصیلی اقدام کرد.

چگونگی ورود به دانشگاه مجارستان

کلیه دانشجویانی که خواستار ادامه تحصیل در کشور مجارستان میباشند ابتدا باید وارد دوره یکساله کالج شده و در دروس مربوطه اعم از رشته پزشکی دروس زیست ، شیمی ، فیزیولوِژی ، و آناتومی ودر صورت ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهندسی دروس ریاضی ، مکانیک ، رسم ودرس فنی و در هردو رشته زبان را به صورت مشترک بگذرانند. دانشگاه فنی مجارستان تنها دانشگاه شش زبان اروپا میباشد که رشته های فنی و مهندسی را به شش زبان انگلیسی ، فرانسه ، اسپانیایی ، ایتالیایی ،آلمانی، مجاری وروسی ارائه مینماید و دانشجویان مخیر به انتخاب زبان تحصیلی خود می باشند .

زبان تدريس و تحصیل در مجارستان انگليسي و آلماني (در بعضي از دانشگاهها) و فرانسوي(در بعضي از دانشگاهها) ومجاري مي باشد و براي آموزش زبان انگليسي 9 ماه دوره آموزش زبان معروف به دوره پرپاريتوري كورس وجود دارد .دانشجوياني كه مدرك زبان انگليسي ندارند و همچنين زبان انگليسي ضعيفي دارند توصيه مي گردد حتما دوره زبان انگليسي را بگذرانند و دانشجوياني در حد متوسط (Intermediate) به بالا هستند مي توانند به كورس پيش دانشگاهي ورود كنند.

چگونگی دوره های تحصیل در مجارستان

کشور مجارستان رتبه دوم دنیا در زمینه تولید دارو و گیاهان را داراست این کشور دارای بیمارستان های بسیار مجهز و پیشرفته می باشد. دانشجویان در زمان تحصیلات خود در مجارستان از بیمه درمانی بهره مند میشوند که با این بیمه هزینه های درمانی آنها به صورت رایگان و یا نیم بها می شود. کشور مجارستان دارای بهترین سیستم حمل و نقل عمومی است ، که افراد در 24 ساعت شبانه روز میتوانند از آنها استفاده کنند.در رابطه با تحصیل در مجارستان همان طور که ذکر شد فرد می بایست ابتدا دوره های فوق را بگذراند. این دوره ها با شهریه ای حدود 5400 یورو در هر سال می باشد.

تحصیل در مجارستان در مقطع لیسانس

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور مجارستان مستلزم گذراندن دوره های کالج در این کشور و همچنین دارا بودن مدرک دیپلم می باشد. این دوره در کشور مجارستان به زبان انگلیسی ارائه شده و فرد می بایست مدرک انگلیسی را دارا باشد. در صورتی که رشته ی تحصیلی فرد پزشکی باشد وی می بایست در آزمون ورودی نیز شرکت نماید. مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان همانند ایران می باشد.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد

در صورتی که شما قصد تحصیل در این مقطع در کشور مجارستان را دارید، می بایست مدرک لیسانس خود را از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران کسب نموده باشید تا بتوانید در مجارستان  وارد این مقطع شوید. به جز این شما می بایست نمره ی معیار رشته ی خود را کسب نمایید تا موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های مجارستان شوید.

تحصیل در مجارستان در مقطع دکتری

برای گذراندن مقطع دکتری در کشور مجارستان شما نیازمند هستید که شرایط و اقدامات لازم را انجام دهید تا موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور شوید. برای این که بتوانید در این مقطع تحصیل نمایید می بایست دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران در مجارستان بوده و اقدامات لازم جهت اخذ استاد راهنما یا سوپروایز برای انجام امور مربوط به پایان نامه خود را انجام دهید.در این مقطع شما باید رزومه ی تحصیلی خود در دوره های کارشناسی و ارشد را به زبان انگلیسی به همراه دو توصیه نامه از اساتید ارائه دهید. این مدارک باید به همراه یک طرح تحقیقاتی باشد.

شهریه ی دانشگاه های مجارستان در رشته های مختلف تحصیلی

کالج بین المللی بوداپست ۵۹۰۰ یورو

کالج مک دانیل ( شعبه ی دانشگاه آمریکا) ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو

شهریه ی دانشگاه فنی– مهندسی بوداپست:

برای دوره ی کارشناسی ۵۷۰۰ و برای کارشناسی ارشد و دکتری ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو

دانشگاه فنی– مهندسی میشکولتس ۵۰۰۰ یورو

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست ۴۹۰۰ تا ۷۹۰۰ یورو

دانشگاه علوم پزشکی پچ ۷۰۰۰ یورو

دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی ۴۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو

دانشگاه دامپزشکی بوداپست ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو

دانشگاه لورند بوداپست ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو

دانشگاه دبرسن ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو

دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های مجارستان می توانند در شرایطی مشمول دریافت تخفیف ۱ تا ۲۵ درصدی برای پرداخت شهریه ی دانشگاه های مجارستان بسته به نوع دانشگاه و رشته ی تحصیلی، قرار بگیرند. این شرایط در سایت مربوط به هر دانشگاه هر ساله اعلام می شود. علاوه بر موارد فوق، مبالغی مانند : هزینه ی دریافت پذیرش از دانشگاه ها، هزینه ی شرکت در آزمون های زبان و ورودی دانشگاه ها، هزینه ی استقرار در خوابگاه ها، هزینه ی ثبت نام در هر دانشگاه، هزینه ی جانبی تحصیل مانند خرید کتاب، هزینه ی صدور انواع کارت های دانشجویی و صدور مدارک دانشجویی، هزینه ی بیمه دانشجویی، هزینه استفاده از برنامه ها و کتب کمک درسی، و… به مبلغ پرداختی دانشجو برای شهریه ی دانشگاه های مجارستان نیز اضافه خواهد شد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat