پرشین اپلای

ویزای شینگن برای ایرانی ها

ویزای شینگن برای ایرانی ها 9 ماه قبل

فرصت عالی برای مهاجرت به اروپا با ویزای پنج ساله شینگن

 

منطقه شینگن کجاست ؟

منطقه شنگن یک منطقه بین المللی در اروپا است که بر اساس یک معاهده تشکیل شده است و در آن کشورهای عضو می توانند بدون مراجعه به مرزها و بدون نیاز به چک کردن مجدد و محدودیت های مربوط به کنترل مرزی در این منطقه سفر کنند. این منطقه از زمان توقف کنترل مرزی بین برخی از کشورهای اروپایی در سال 1985 شکل گرفته است و اکنون به طور رسمی توسط 26 کشور عضو اداره می شود. هدف اصلی این منطقه، ایجاد یک فضای آزاد برای حرکت افراد، کالاها و سرمایه در اروپا بوده است. منطقه شنگن به طور کلی به عنوان یک نمونه موفق از همکاری بین المللی در زمینه مسائل مربوط به مهاجرت، امنیت و تجارت شناخته می شود .

 منطقه شینگن شامل چه کشورهایی می باشد  :

در حال حاضر، منطقه شینگن شامل ۲۷ کشور عضو است.که تمامی این اعضا در اروپا قرار دارند :

 اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس و کرواسی .

چهار عضو دیگر اتحادیه اروپا که عضو منطقه شینگن نیستند عبارتند از ایرلند (که هنوز قصد عضو شدن در این منطقه را ندارد) و رومانی، بلغارستان و قبرس که در تلاش‌اند تا به زودی به این منطقه بپیوندند .

 دارندگان ویزای شینگن می توانند آزادانه به ۲۷ کشور بالا بدون ویزا سفر کنند .

 دارندگان ویزای شینگن پنج ساله هر شش ماه می توانند به مدت سه ماه در یکی از ۲۷ کشور  بالا  یا آن کشوری که اقدام کرده اند  .اقامت داشته باشند .

 مدارک مورد نیاز ویزای شینگن :

  • دو قطعه عکس یکسانمطابق الزامات عکس برای ویزای شینگن، باید طی سه ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • گذرنامه معتبرطی 10 سال گذشته صادر شده باشد و تا دست کم 3 ماه بعد از پایان مدت زمان سفری که قصد آن را دارید اعتبار داشته باشد.
  • یک کپی از اطلاعات شناسنامه‌ای گذرنامه.
  • گذرنامه‌های قبلییک کش پول دور آن‌ها بپیچید. آن‌ها را به هم منگنه نکنید!
  • مدرک اقامتی معتبر (Proof of residency): مدرک صادر شده از سوی کشور محل اقامت فعلی‌تان که نشان می‌دهد که شما شهروند یا مقیم آن کشور هستید.
  • ارائه برنامه بلیت دو طرفه یا برنامه سفرتاریخ‌ها و شماره پروازها برای ورود به منطقه شینگن و خروج از آن می‌بایست مشخص شود
  • بیمه درمانی مسافرتیمدرکی که توسط بیمه سلامت اروپا صادر می‌شود، که نشان می‌دهد شما برای تمام مدت اقامتتان در کل منطقه شینگن بیمه‌ای با پوششی معادل 30،000 یورو برای موقعیت‌های اورژانس پزشکی دارید.
  • گواهی تمکن مالیمدارکی نشان می‌دهد فرد توانایی اقامت و پوشش دادن هزینه‌های خود در طول اقامت در منطقه شینگن را دارد، که می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
  • اظهارنامه بانکیکه مانده حساب بانکی شما در سه ماه گذشته را نشان دهد.
  • مدرکی دال بر پرداخت هزینه‌های ویزا.
  • ووچر هتل یا مدرکی مبنی بر ررزو یا اجاره اقامتگاه

چه موقع درخواست ویزای شینگن بدهیم ؟

 مطابق قوانین شینگن، بازه زمانی که در آن می‌توانید درخواست ویزای دانشجویی شینگن خود را ارائه دهید به شرح زیر:

اولین فرصت: سه ماه قبل از تاریخ شروع سفرتان به منطقه شینگن.

آخرین مهلت: 15 روز قبل از سفرتان.

البته، اکیداً توصیه می‌شود که حدود 4 هفته قبل از شروع سفرتان درخواست خود را ارائه بدهید، چراکه در این صورت سفارت وقتی کافی برای رسیدگی به ویزای شما را خواهد داشت.

مدت فرایند قانونی رسیدگی به یک ویزای توریستی شینگن 15 روز کاری است. گاهی اوقات، ممکن است حتی در طول مدت کوتاه‌تری هم جواب بگیرید. البته، در موارد خاصی طول این دوره ممکن است به 30 تا 60 روز برسد.

ویزای  شینگن و ویزای پیوست خانواده

خانواده شما می‌توانند برای یک ویزای توریستی یا یک ویزای دیدار خانوادگی (visa for visiting Family) درخواست بدهند. البته، شما در هیچ یک از کشورهای عضو شینگن نمی‌توانید خانواده خود را با هیچگونه ویزای پیوستن به خانواده (family reunion visa) به اروپا بیاورید.

ویزای شینگن بلند مدت پنج ساله چیست ؟

این نوع ویزا عینا شبیه ویزای شینگن سه ماهه است  اما با اعتبار پنج ساله که از کشورهای ایتالیا  فرانسه و یونان و یا هر کشوری که دعوت نامه دارید میتوانید اقدام کنید .

چقدر تمکن مالی برای ویزای شینگن لازم است ؟‌

معمولا بین   دوازده تا چهارده هزار  دلار گواهی تمکن مالی  برای اخذ ویزای شینگن نیاز هست که باید همین مقدار پول به عنوان ضمانت در حساب شما بلوکه شود . اما با رایزنی هایی پرشین اپلای  و اعتباری که نزد سفارت خانه های کشورهای نامبرده کسب کرده ایم نیازی به بلوکه کردن پول در شرایط ویزای دوم نیست و به راحتی میتوانید پنج سال در اروپا زندگی کنید .

آیا پرشین اپلای ویزای شینگن را تضمین می کند ؟‌

بله قبل از عقد قرارداد ما تمام شرایط شما را برای دریافت ویزا  با مشاورمان در سفارت مقصد بررسی میکنیم چناچه امتیاز بالایی دریافت کنید برای ویزای پنج ساله اقدام میکنیم .

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat