پرشین اپلای

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از ا 3 سال قبل

مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش

سالانه افراد زیادی در تلاشند پذیرش یکی از دانشگاه های اتریش را بدست آورند، به این منظور دانشجو باید مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش را ارائه کند تا درخواست وی بررسی شود. مهاجرت تحصیلی به اتریش همواره جزء محبوب ترین روش های مهاجرتی به اروپا است، در حال حاضر دانشگاه های اتریش دوره های تحصیلی را با هزینه های کم ارائه می دهند بنابراین دانشجویان قادر هستند به راحتی پذیرش دانشگاه های ممتاز این کشور را که برخی از آن ها جزء دانشگاه برتر در دنیا نیز هستند به دست بیاورند و مشغول به تحصیل شوند. تیم موسسه حقوقی پرشین اپلای با فعالیت موفق در عرصه مهاجرت تصمیم به نگارش این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل و مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش گرفته اند تا اطلاعات مختصری در اختیار متقاضیان قرار دهند.

شرایط تحصیل در اتریش

در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های اتریش باید گفت دانشجویان خارجی می توانند در 3 مقطع تحصیلی دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کنند. در مقطع کارشناسی دروس به زبان آلمانی ارائه می شود اما در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر تدریس به زبان آلمانی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. دقت داشته باشید که در مقطع تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری امکان تحصیل در رشته هایی مثل: علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم مدیریتی و علوم زیستی به زبان آلمانی وجود دارد.

متقاضیانی که دارای مدرک دیپلم (نظام 12 ساله) هستند و قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های اتریش را دارند نمی توانند به طور مستقیم پذیرش دانشگاه را کسب کنند، این دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی باید در آزمون سراسری ایران پذیرفته شده باشند. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های اتریش این است که اگر فردی دارای مدرک زبان آلمانی نباشد می تواند پیش از ورود به دانشگاه در دوره 24 ماهه آموزش زبان شرکت کند و پس از تسلط کامل سال تحصیلی را آغاز کنند.

معرفی مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش را دارید باید موفق شوید در اولین قدم پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب کنید، دانشجویان باید به بررسی دقیق دانشگاه های کشور اتریش بپردازند و اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه ها کسب کنند. دانشجویان ایرانی که دانشگاه های اتریش را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند باید آگاه باشند که برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020- 2021 می باشند. دانشگاه های معتبر در کشور اتریش عبارتند از:

دانشگاه وین

دانشگاه دامپزشکی وین

دانشگاه گراتس

دانشگاه اینسبورگ

دانشگاه دانوب کرمس

دانشگاه فنی وین

دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه فرهنگ زمین وین

دانشگاه سالرزبوگ

دانشگاه صنعتی گراز

دانشگاه یوهانس کپلر لینز

دانشگاه لئوبن

دانشگاه منابع طبیعی و علوم انسانی

دانشگاه علمی و کاربردی وین

دانشگاه کلاگنفورت

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود در اتریش با توجه به شرایط تحصیل و بودجه باید اقدامات لازم را در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه انجام دهید. دانشجویان باید پس از ورود به سایت دانشگاه مورد نظر رشته تحصیلی را انتخاب کنند و فرم در نظر گرفته شده را تکمیل کنند پس از آن لازم است مدارک و مستنداتی مثل: مدارک تحصیلی پیشین، ریز نمرات کسب شده، اسکن از گذرنامه و مدارک شناسایی، مدرک معتبر زبان انگلیسی یا زیان آلمانی (با توجه به زبان تحصیل انتخاب شده)، ارائه ترجمه رسمی سازمان سنجش مبنی بر قبولی در آزمون سراسری، 2 قطعه عکس پاسپورتی، ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل، انگیزه نامه و گواهی تمکن مالی در سایت آپلود شود.

ویزای تحصیلی و مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش

پس از اخذ گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور اتریش دانشجو می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش انجام دهد، برای دریافت ویزای دانشجویی باید به سفارتخانه کشور اتریش مراجعه کنید. با توجه به اینکه اتریش دارای سفارتخانه در شهر تهران است هموطنان عزیز می توانند به راحتی اقدامات لازم را برای دریافت ویزا انجام دهند. پس از اعلام درخواست به سفارتخانه برای شما زمان مصاحبه حضوری تعیین می شود، در زمان مصاحبه حضوری ارائه مدارک تعیین شده الزامی است که این مدارک به شرح زیر می باشد.

·         تکمیل فرم درخواست ارائه شده توسط سفارتخانه

·         گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در اتریش

·         ارائه مدارک شناسایی

·         عکس پاسپورتی و رنگی

·         پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماهه

·         پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی و ارائه رسید

·         بیمه مسافرتی

·         گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

·         مشخص شدن محل اقامت در اتریش (ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)

·         رزومه تحصیلی

ویزای همراه دانشجویان در اتریش

افرادی که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارند باید آگاه باشند که این کشور اخیرا سخت گیری هایی برای صدور ویزای همراه در نظر گرفته است و تا جایی که ممکن باشد برای دانشجویان خارجی و بین المللی ویزای همراه صادر نمی کند. در صورتی که با درخواست فرد برای ویزای همراه موافقت شود ویزا حدود 6 الی 12 ماه پس از صدور ویزای فرد اصلی صادر می شود. طبق قوانین کشور اتریش متقاضی می تواند برای همسر و فرزندانی با سن کمتر از 18 سال دریافت کند و ویزا شامل پدر و مادر نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی دریافت ویزای همراه مقاله اخذ ویزای همراه اتریش را با دقت مطالعه کنید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه کشور اتریش به شرح ذیل می باشد.

·         ارائه مدرک زبان توسط همراهان در سطح A1

·         ارائه سند ازدواج به همراه ترجمه رسمی و تایید شده آن

·         گواهی تولد فرزندان

·         شناسنامه و مدارک شناسایی همسر و فرزندان

·         تکمیل فرم درخواست

·         گذرنامه معتبر و مدت دار همراهان

·         گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی همسر و فرزندان

·         ارائه کارت اقامت دانشجو

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از اتریش کسب کرده باشید، دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند پس از پایان دوره تحصیلی با رعایت قوانین و شرایطی در کشور اتریش اقامت داشته باشند برای اطلاع از شرایط اقامت بعد از دوره تحصیلی به مقاله اقامت پس از تحصیل در اتریش رجوع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های اتریش و انجام پرونده های مهاجرتی می توانید با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی پرشین اپلای در ارتباط باشید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat