پرشین اپلای

تحصیل در مدارس دولتی اتریش

تحصیل در مدارس دولتی اتریش 3 سال قبل

تحصیل در مدارس دولتی اتریش

کشور اتریش از شرایط بسیار خوبی برای تحصیل، کار و زندگی برخوردار است به همین دلیل والدین بسیاری تمایل دارند فرزند آن ها در مدارس این کشور تحصیل کنند. موضوع تحصیل در مدارس دولتی اتریش و موضوعات مطرح شده پیرامون آن مثل ویزای همراه برای پدر و مادرها، شرایط تحصیل در مدارس و بورسیه تحصیلی مورد توجه است. اتریش کشوری صنعتی مدرن با تجارت خارجی پویاست، صادرات بسیار قوی و فرصت های شغلی برای استعدادهای بین المللی این کشور را به مکانی فوق العاده برای نوآوری تبدیل کرده است. تحصیل در مدارس اتریش برای دانش آموزان خارجی و بین المللی زیر 18 سال در مقاطع ابتدایی و متوسطه امکان پذیر است و با شرایط و قوانینی همراه است که در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل در مدارس دولتی اتریش بپردازند.

سیستم آموزشی در کشور اتریش

مدارس اتریش به دو صورت دولتی و خصوصی هستند، طبق سیستم آموزشی وضع شده در این کشور کودکان از سن 3 سالگی وارد مهد کودک می شوند و در سن 6 سالگی وارد مدرسه های ابتدایی می شوند. ویژگی خاص تحصیل در مدارس کشور اتریش این است که سیستم آموزشی در مقطع ابتدایی 4 ساله است پس از آن دانش آموزان وارد دوره 4 ساله متوسطه با نام هاپشوله می شوند، پس از آن دانش آموزان با گذراندن دوره 1 ساله وارد دوره فنی و حرفه ای می شوند و پس از آن با گذراندن دوره 4 ساله بعدی می توانند وارد دانشگاه و موسسات آموزش عالی این کشور شوند.

آموزش اجباری در کشورر اتریش پس از گذراندن 9 سال تحصیلی در سن 15 سالگی به پایان می رسد. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل داشته باشند باید پس از شرکت در آزمون در نظر گرفته شده وارد دانشگاه شوند. در کشور اتریش مدارسی برای دانش آموزان معلول یا کودکانی که به آموزش های ویژه نیاز دارند در نظر گرفته شده است، این دانش آموزان در مدرسه های استاندارد در کلاس های ادغام در کنار هم تحصیل می کنند.

شرایط تحصیل در مدارس دولتی اتریش

تحصیل در مدارس دولتی اتریش به صورت رایگان است حتی دانش آموزان خارجی و بین المللی برای تحصیل در این مدارس شهریه ای پرداخت نمی کنند. کشور اتریش فرصت های تحصیلی فوق العاده ای برای دانش آموزان بین المللی فراهم کرده اند تا برای تحصیل در دانشگاه های چند ملیتی و چند فرهنگی آماده شوند. دروس تحصیلی در مدارس دولتی به زبان آلمانی ارائه می شود، در کشور اتریش امکان تحصیل در مدارس بین المللی خصوصی امکان پذیر است که شرایط تحصیل در این مدارس با مدارس دولتی متفاوت است. دروس تحصیلی در مدارس خصوصی به زبان انگلیسی، زبان فرانسوی و زبان آلمانی ارائه می شود، برای تحصیل در مدارس خصوصی این کشور لازم است سالانه شهریه ای بالغ بر 20000€ الی 40000€ (یورو) پرداخت کنید.

بورسیه تحصیلی و تحصیل در مدارس دولتی اتریش

دریافت بورس تحصیلی برای دانش آموزان خارجی و بین المللی امکان پذیر است، شانس اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلی قبل دکتری کم است و ارتباط مستقیمی با مقطع تحصیلی دارد اما این به آن معنا نیست که امکان دریافت بورس تحصیلی در مدارس اتریش وجود ندارد. به دانش آموزانی که در مدارس دولتی تحصیلی می کنند بورس تحصیلی به دلیل رایگان بودن تحصیل اعطاء نمی شود اما در مدارس خصوصی که نیاز به پرداخت شهریه است به دانش آموزان مقطع یازدهم و مقطع دوازدهم که دارای پیشرفت تحصیلی فوق العاده ای هستند بورس تحصیلی تعلق می گیرد. لازم به ذکر است بورس های تحصیلی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی دانش آموزان را پوشش می دهد.

ویزای همراه و تحصیل در مدارس دولتی اتریش

بسیاری از والدین تحصیل در مدارس این کشور را به عنوان یکی از روش های مهاجرتی و اقامتی در کشور اتریش برای خود می دانند لازم به ذکر است که به تحصیل در مدارس این کشور صرفا دانش آموز می تواند در اتریش اقامت داشته باشد و پدر و مادر و سایر اعضای خانواده نمی توانند از این طریق در کشور اتریش اقامت داشته باشند.

پدر و مادر فرد تنها می توانند با اخذ ویزای توریستی در مدت زمان مشخص در کشور اتریش اقامت داشته باشند و با پایان اعتبار ویزا باید این کشور را ترک کنند. اگر والدین تصمیم دارند به صورت دائم در کشور اتریش اقامت داشته باشند باید از طریق سایر روش های مهاجرت به این کشور مثل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی یا سرمایه گذاری اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز اقامت انجام دهند.

ویزای تحصیلی و تحصیل در مدارس دولتی اتریش

یکی از مراحل مهم جهت ادامه تحصیل در مدارس اتریش دریافت ویزای تحصیلی این کشور است، به این منظور لازم است مدارک و مستندات تعیین شده به سفارتخانه یا کنسولگری کشور اتریش ارائه شود تا درخواست فرد مورد بررسی قرار گیرد. متقاضیان ایرانی که مدارک آن ها به زبان انگلیسی یا آلمانی نیست علاوه بر ارائه اصل مدارک باید ترجمه رسمی و تایید شده تمامی مدارک را ارائه دهند. مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در مدارس اتریش عبارتند از:

·         تکمیل فرم ارائه شده توسط سفارتخانه اتریش

·         عکس پاسپورتی

·         ارائه پاسپورت معتبر و مدت دار

·         ارائه مدارک شناسایی

·         ارائه گواهی اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظر در کشور اتریش

·         ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات دریافت شده

·         پرداخت شهریه مدرسه و ارائه رسید آن

·         پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی

·         ارائه گواهی تمکن مالی

پرسش و پاسخ در خصوص تحصیل در مدارس اتریش

در ادامه سعی داریم به برخی از پرسش های مطرح شده توسط والدینی که قصد دارند فرزندان آن ها در مدارس اتریش ادامه تحصیل دهند پاسخ دهیم.

هزینه تحصیل در مدارس کشور اتریش به چه صورت است؟ تحصیل در مدارس دولتی به صورت رایگان امکان پذیر است اما برای تحصیل در مدارس خصوصی باید شهریه تعیین شده را به صورت سالانه پرداخت کنید.

تحصیل در مدرسه های اتریش به چه زبانی امکان پذیر است؟ در مدارس دولتی دروس تحصیلی به زبان آلمانی تدریس می شود اما در مدرسه های خصوصی و بین المللی امکان تحصیل به زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی امکان پذیر است.

امکان حضور والدین در طول دوران تحصیلی فرزند در کشور اتریش وجود دارد؟ بله، پدر و مادر می توانند از طریق ویزای توریستی به صورت کوتاه مدت در این کشور حضور داشته باشند.

مزایای تحصیل در مدارس اتریش چیست؟ با تحصیل در مدرسه های اتریش از مزایایی مثل: کیفیت آموزشی در سطح بالا، استفاده از امکانات آموزشی، تفریحی، فرهنگی و ورزشی، آشنایی با زبان آلمانی، زندگی در یکی از برترین کشورهای دنیا و تسهیل ورود در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اتریش بهره مند می شوید.

به افرادی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند و قصد ادامه تحصیل در کشور اتریش را دارند پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در اتریش با مدرک دیپلمَ را مطالعه کنند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در مدارس مورد نظر در کشورهای مختلف در دنیا می توانید با تیم مجرب موسسه حقوقی پرشین اپلای در ارتباط باشید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat