پرشین اپلای

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

تحصیل دندانپزشکی در قبرس 3 سال قبل

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

طبق آمار بررسی شده این روزها افراد زیادی به دنبال تحصیل در رشته های پزشکی هستند و در میان کشورهای مختلف، تحصیل دندانپزشکی در قبرس دارای مخاطبین و متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل در این رشته تحصیلی بوده است. در نوشتار زیر که متعلق به موسسه حقوقی پرشین اپلای می باشد ما به شما عزیزان توضیحات مختصری در مورد تحصیل دندانپزشکی در قبرس را می دهیم تا شما عزیزان برای اطلاعات تکمیلی و همچنین نحوه چگونگی دریافت پذیرش و ویزا با ما تماس حاصل فرمایید.

کشور قبرس، کشوری جزیره ای می باشد که به دو قسمت قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده و افراد در این کشور به هر دو زبان یونانی و ترکی صحبت می کنند و پایتخت این کشور نیکوزیا است، بخش جنوبی در اختیار یونانی هاست و به اتحادیه اروپا پیوسته و بخش شمالی دست ترک نشین ها می باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در قبرس 2020

اکثر دانشجویان ایرانی به دلیل سختی کنکور در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، به دنبال راهی آسان و ارزان برای تحصیل در این رشته ها در کشورهای مختلف هستند. کشور قبرس سالانه تعداد بالایی از دانشجویان را برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در دانشگاه های مختلف می پذیرد، چون قدمت دانشگاه های این کشور زیاد نمی باشد، این کار به صورت همکاری با دانشگاه های ترکیه انجام می پذیرد و گاهی دانشجویان بخشی از تحصیل خود را در قبرس و بخشی را در ترکیه می گذرانند.

دانشکدهای دندانپزشکی در قبرس، برنامه 5 ساله دندانپزشکی را برای دانشجویان ارائه می دهد که منجر به لیسانس جراحی دندانپزشکی (BDS) می شود، دانشجویان در تسهیلات پیشرفته تر مجهز به آخرین فن آوری های مورد استفاده در آموزش دندان پزشکی خواهند شد. تدریس به زبان انگلیسی با حداقل بار کاری 5000 ساعت آموزش نظری و عملی، معادل 300 ECTS در قبرس می باشد.

دانشگاه های پزشکی در قبرس

در حال حاضر دانشگاه NEU، دانشگاه مدیترانه شرقی EMU و دانشگاه اروپایی در قبرس EUC از جمله دانشگاه های قوی در زمینه رشته دندانپزشکی در کشور قبرس می باشند، که البته این دانشگاه ها هیچکدام مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران نمی باشد به همین منظور پیشنهاد می شود، افراد سمت کشورهایی بروند که دانشگاه های آن کشور مورد تایید وزارت بهداشت کشور خودمان باشد برای این منظور پیشنهاد می شود به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رفته و مقاله های مرتبط به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا، کانادا، انگلستان و آسیا را بخوانید.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در قبرس

هزینه های تحصیل در قبرس بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت می باشد و افرادی که قصد تحصیل در رشته های دندانپزشکی را دارند، هزینه های دانشگاه بین 3000€ تا 8000€ (یورو) می باشد و هزینه های زندگی در ماه برای دانشجویان شامل هزینه اجاره مسکن، خوابگاه، غذا و حمل و نقل بین 500$ تا 700$ (دلار) خواهد بود. در نمودار زیر می توانید با سطوح مختلف شهریه در برخی دانشگاه های دندانپزشکی قبرس آشنا شوید:

مقایسه سطح شهریه ها در دانشگاه های دندانپزشکی قبرس

همان طوری که مشاهده می شود، دانشگاه های قبرس و دانشگاه اروپایی قبرس جزء گرانترین و دانشگاه قبرس و دانشگاه مدیترانه شرقی جزء ارزانترین دانشگاه ها جهت تحصیل می باشد. اما باید به این نکته اقرار کرد که هزینه های تحصیل در قبرس هر چه که باشد نسبت به کشورهای دیگر اروپایی پایین تر از نرمال دیگر کشورهاست. و یکی از دلایل انتخاب این مسیر از سوی بسیاری همین میزان شهریه میباشد.

دانشگاه Near East جهت تحصیل دندانپزشکی در قبرس

این دانشگاه در سال 1988 در شهر نیکوزیا در قبرس شمالی تاسیس شد، این دانشگاه یک دانشگاه بین المللی بوده است که دارای مخاطبین بی شماری برای تحصیل در رشته دندان پزشکی هم به زبان ترکی و هم انگلیسی می باشد. این دانشگاه دارای امکانات فراوانی مانند بیمارستان های فوق تخصصی که پیشرفته ترین بیمارستان موجود در مدیترانه شرق می باشد و از دیگر امکانات می توان آزمایشگاه های پیشرفته، خوابگاه های دانشجویی با امکانات بالا نیز اشاره نمود.

دانشگاه EMU جهت تحصیل دندانپزشکی در قبرس

این دانشگاه در سال 1979 در قبرس شمالی در شهر فاماگوستا تاسیس شده است و در سال 2012 دانشکده دندان پزشکی خود را تاسیس کرد. این دانشگاه 141 رشته تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد و دانشجویان می توانند به هر دو زبان ترکی و انگلیسی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند، این دانشگاه نیز دارای امکانات بالای تحصیلی برای تحقیق و پژوهش و آزمایشگاه های با کیفیت برای رشته های پزشکی می باشد.

دانشکاه EUC جهت تحصیل دندانپزشکی در قبرس

این دانشگاه تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد که در سال 1961 در شهر نیکوزیا تاسیس شد و دانشگاهی اروپایی در شهر قبرس می باشد. این دانشگاه دارای بیش از 6500 دانشجو از سرتاسر دنیا می باشد و در سال 2012 دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در آن ایجاد شدند. در این دانشگاه دوره 5 ساله دندانپزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برنامه مدرک دندانپزشکی در EUC متمرکز به مهارت های تمرینی بسیاری برای دانشجویان می باشد، بنابراین واحدهای عملی برای دانشجویان بیشتر از واحدهای تئوری در این دانشگاه ارائه می شود.

از آنجا که تجربه عملی جمع آوری شده مهمترین عامل برای حرفه آینده دانش آموزان است، آنها یاد خواهند گرفت که چگونه کار حرفه ای و چگونه در یک تیم کار کنند. فراتر از آن، برای آنها بسیار مهم است که یاد بگیرند که چگونه به درستی با بیماران و همکاران ارتباط برقرار کنند. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه قبرس بهترین متخصصین دندانپزشکی را وارد جامعه پزشکی می کند. هدف آنها این است که دانشجویان را برای آینده حرفه ای خود آماده کنند تا بتوانند در سراسر اتحادیه اروپا و در نظام مراقبت های مختلف در سراسر جهان کار کنند. برنامه کامل دندانپزشکی مبتنی بر برنامه درسی اروپایی و آمریکای شمالی است و شامل متد به روز رسانی شده برای تدریس به دانشجویان می باشد بنابراین آموزش به طور رسمی زیر نظر انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی قبرس

مدارک لازم جهت تحصیل دندان پزشکی در کشور قبرس شامل موارد زیر می شود:

·         کامل نمودن فرم Application form

·         کپی پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار

·         کپی از شناسنامه همراه با ترجمه

·         ارائه اصل و ترجمه دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات

·         2 قطعه عکس رنگی

·         انگیزه نامه از هدف تحصیل

·         بسته به نوع دانشگاه ارائه مدرک زبان آیلتس

با توجه به مواردی که در بالا مشاهده نمودید برای مهاجرت به قبرس و تحصیل در قبرس با توجه به هزینه های بالا برای تحصیل دندانپزشکی و تحصیل پزشکی در قبرس و همچنین مورد تایید بودن یک دانشگاه قبرس در ایران به شما عزیزان پیشنهاد میشود قبل از هر اقدامی سایت موسسه حقوقی پرشین اپلای را مطالعه نموده و از تحصیل رایگان کشورهای معتبر ایران و اروپا مانند اتریش و آلمان برخوردار شوید. در این راستا وکلای خبره و کارشناسان ارشد موسسه ما می توانند به صورت رایگان در خدمت شما باشند.

سوالات پر تکرار در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در قبرس

 

هزینه تحصیل دندانپزشکی در قبرس چه مقدار است؟ تحصیل دندانپزشکی در قبرس بین 3000€ تا 8000€ (یورو) متغیر است.

آیا تحصیل پزشکی در قبرس مورد تایید وزارت علوم ایران است؟ تنها یک دانشگاه در کشور قبرس مورد تایید وزارت علوم ایران است.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس چند سال به طول می انجامد؟ تحصیل دوره آموزش دندانپزشکی در دانشگاه های قبرس یک دوره 6 ساله است.

آیا برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس باید در آزمون ورودی شرکت کرد؟ شرکت در آزمون MCATبرای متقاضیان تحصیل پزشکی در قبرس الزامی است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat