پرشین اپلای

پذیرش تحصیلی در بلاروس _ مدارک و شرایط

 پذیرش تحصیلی در بلاروس _ مدار 3 سال قبل

مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

کشور بلاروس در بخش شرقی قاره اروپا (اروپای شرقی) قرار دارد و با نام “روسیه سفید” شناخته می شود. این کشور یکی از بالاترین نسبت های حضور دانشجویان خارجی به جمعیت را در بین کشورهای اروپایی دارد. مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس پیش از هر گونه اقدامی در خصوص مهاجرت به این کشور باید مورد بررسی قرار گیرد. سیستم آموزش عالی در بلاروس به دلیل کیفیت بالا و مقرون به صرفه بودن آن به عنوان یک انتخاب خوب بین مهاجران شناخته شده است و هر ساله بیش از 6000 دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور بلاروس تحصیل می کنند.

خوب است بدانید که در بلاروس تمام موسسات آموزش عالی تحت مدیریت وزارت آموزش و پرورش این کشور اداره می شوند. در این مقاله که توسط کارشناسان و متخصصان با تجربه موسسه حقوقی پرشین اپلای نگارش شده است، راجع به مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

بررسی دانشگاه ها و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس

چهار نوع اصلی موسسات آموزش عالی در بلاروس برای انتخاب دانشجویان وجود دارد که می توانند خصوصی یا دولتی باشند:

1.      دانشگاه های کلاسیک دولتی

2.      دانشگاه یا آکادمی خصوصی

3.      انجمن ها

4.      کالج های عالی

اکثر دوره ها 4 تا 6 ساله هستند و دانشجویان می توانند به صورت تمام وقت، کلاس های شبانه یا غیر حضوری دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. کمک هزینه های تحصیلی (بورسیه) به دانش آموزان با استعداد اهدا خواهد شد. در هر کشور روال کاری مشخصی برای پذیرش دانشجو در رشته های مختلف توسط مقامات پذیرش وجود دارد و این قوانین از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. ممکن است شما در یکی از دانشگاه های کشورهایی مانند انگلستان یا ایتالیا پذیرش بگیرید اما در بلاروس درخواست شما پذیرفته نشود.

در بلاروس دعوت نامه های رسمی توسط وزارت آموزش و پرورش این کشور صادر می شوند و آن ها حق دارند که شما را پذیرفته و یا تایید نکنند زیرا معیارهای پذیرش در هر کشور متفاوت است. هنگامی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به بلاروس تحصیلات خود را در یک دانشگاه در بلاروس ادامه دهید، ابتدا با دانشگاه مورد نظر خود ارتباط می گیرید و باید اسنادی چون فرم درخواست تکمیل شده، کپی از گواهینامه های تحصیلی، کپی پاسپورت و گواهی تولد و کپی گواهی پزشکی را برای بررسی درخواست خود به دانشگاه ارائه دهید. هنگامی که دانشگاه و دوره خود را انتخاب کردید باید برای گرفتن ویزای دانشجویی خود درخواست دهید. مدارک زیر برای بررسی درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای دانشجویی لازم است:

1.      تایید پذیرش در دانشگاه یا کالج

2.      گواهی رسمی آموزش و پرورش سوابق و نمرات

3.      گواهی سلامت پزشکی

4.      گواهی منفی HIV

5.      گذرنامه و گواهی تولد

اگر اسناد به زبان انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی یا آلمانی ارائه شده باشد، نسخه های ترجمه شده به روسی مورد نیاز است.

جزئیات تحصیل در دانشگاه های بلاروس

دوره های تحصیلی در روسیه یا بلاروس برگزار می شوند و اکثر دانشجویان خارجی قبل از شروع تحصیل، یک دوره یک ساله در بلاروس را باید پشت سر بگذارند. تمام دانشکده ها و دانشگاه های بلاروس دارای اداره مسکن هستند که می توانند به شما کمک کنند تا اقامتگاه پیدا کنید. اکثر دانش آموزان در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند که حدود 15 تا 30 دلار در هر ماه برای دانشجویان هزینه دارد، اما قبل از همه چیز باید از روند پذیرش واقعی و مجوز تحصیل در بلاروس مطلع شوید.

در بلاروس پذیرش دانشجویان بین المللی در نهایت توسط اداره مهاجرت فدرال تایید و انجام خواهد شد، پس هنگامی که برای پذیرش در دانشگاه های بلاروس درخواست می دهید لازم است که دستور العمل های لازم برای پذیرش در دانشگاه های این کشور و برای اخذ ویزای اقامت رعایت کنید تا در مسیر مهاجرت خود به مشکل برنخورید.

تحصیلات دانشگاهی در برای مردم بلاروس اهمیت زیادی دارد و این کشور از میانگین با سوادی بالایی برخوردار است. اکثر دانشگاه ها در این کشور توسط انجمن های جهانی از قبیل یونسکو و MCI معتبر شناخته شده اند و بسیاری از دانشگاه های این کشور استادان مهمان را اغلب از ایالات متحده، انگلستان و… می پذیرند. در زمینه معرفی دانشگاه ها، موسسه مدیریت دولتی در مینسک، دانشگاه صنعتی بیلوروسی در مینسک، دانشگاه ایالتی برست در شهر برست، دانشگاه اقتصاد دولتی بلاروس در مینسک و… برخی از دانشگاه های مطرح و مهم کشور بلاروس هستند.

بررسی هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور بلاروس

تقویم تحصیلی دانشگاه های بلاروس به دو قسمت تقسیم می شود که به ترتیب بررسی می شوند؛ ترم اول در اوایل ماه سپتامبر آغاز می شود و تا هفته سوم ژانویه ادامه می یابد. ترم دوم نیز از اول فوریه آغاز می شود و تا ماه جولای ادامه می یابد؛ تعطیلات تابستانی برای دو ماه “جولای و اوت” می باشد و تعطیلات عید زمستانی یک هفته و در اواخر ژانویه است.

هزینه تحصیل در بلاروس می توان گفت ارزان تر از سایر کشورها است. هزینه تحصیلی سالانه بین 2000 تا 2500 (دلار) و معادل 1600 تا 1800 (یورو) در هر سال برای هر دانشجو می باشد؛ هزینه کتاب های درسی مربوط به هر رشته به هزینه تحصیلی ذکر شده اضافه خواهد شد. دانشجویان می توانند برای حل مشکلات مالی گزینه کار ضمن تحصیل در بلاروس را مد نظر داشته باشند. اکثریت دروس در دانشگاه های کشور بلاروس به زبان روسی یا بلاروسی به آن ها تدریس می شود؛ با این حال، برخی از دانشگاه ها دارای چند دوره هستند که به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانش آموزانی که به زبان بلاروسی یا روسی مسلط نیستند، قبل از شروع تحصیل، لازم است که یك دوره غیبت 9 ماهه را برای آموختن زبان روسی در نظر داشته باشند.

به طور کلی فرصت های تحصیلی در بلاروس شامل طیف گسترده ای از برنامه های دوره کارشناسی 4 ساله و برنامه های دوره 2 ساله می باشد و تمرکز کشور بلاروس در حوزه های علم و فناوری نوین بیشتر از زمینه های تحصیلی هنرهای آزاد است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس هستید، کافیست با کارشناسان و وکلای برجسته و متخصص موسسه حقوقی پرشین اپلای تماس حاصل فرمایید؛ ما شما را تا رسیدن به رویاهایتان همراهی می کنیم.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat