پرشین اپلای

تحصیل داروسازی در بلاروس

تحصیل داروسازی در بلاروس 3 سال قبل

تحصیل داروسازی در بلاروس

تحصیل داروسازی در بلاروس ارزان قیمت است به همین دلیل علی رغم این که کشور توسعه یافته ای به حساب نمی آید، بین دانشجویان نسبتا پرطرفدار است. بلاروس که اصطلاحا جمهوری بلاروس نامیده می شود کشوری محصور در خشکی است که در اروپای شرقی قرار گرفته و با روسیه در شمال شرقی، اوکراین در جنوب، لهستان در غرب و لیتوانی و لاتویا در شمال غربی همسایه و هم مرز است. بیش از 40% خاک بلاروس را جنگل ها پوشانده اند در نتیجه از نظر پوشش گیاهی تقریبا غنی است و در حال حاضر بیشتر تولید ناخالص داخلی این کشور از بخش صنعت و تولید است. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی پرشین اپلای تهیه گردیده در خصوص تحصیل داروسازی در بلاروس اطلاعاتی ارائه شده است.

معرفی تحصیل داروسازی در بلاروس

زبان های رسمی در بلاروس روسی و بلاروسی است منتهی علاوه بر این 2 زبان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در بلاروس وجود دارد. به همین دلیل است که این کشور مقصد جذابی برای دانشجویان بین المللی است منتهی اگر کسی قصدش مهاجرت به بلاروس باشد و بخواهد پس از اتمام تحصیلاتش اقامت خود را تمدید نماید باید به یکی از زبان های رسمی این کشور نیز مسلط باشد. چرا که پس از تحصیل در بلاروس راهی که برای تمدید اقامت در این کشور وجود دارد پیدا کردن شغل و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است. داروسازان نیز همانند پزشکان، پرستاران، وکلا، قضات و غیره جزو گروهی هستند که تنها با دانستن زبان انگلیسی نمی توانند در بلاروس شغلی پیدا کنند.

برای پیدا کردن کار چند نکته تاثیر مثبت به سزایی دارد و از آن جمله می توان به داشتن مهارت های عملی در کنار دانش آکادمیک، جوان بودن، تسلط به هر 3 زبان روسی، بلاروسی و انگلیسی، فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر بلاروس و غیره اشاره نمود. البته در بلاروس فرصت های شغلی زیادی وجود دارد چرا که در سال 2020 نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.

هزینه تحصیل داروسازی در بلاروس

تحصیل در بلاروس رایگان نیست منتهی در مقایسه با غالب کشورهای دیگر دنیا، دانشگاه های بلاروس بسیار ارزان قیمت اند. البته همانند سایر کشورها که نظام تحصیلی پولی دارند، تحصیل در رشته های داروسازی، پزشکی، مدیریت، معماری و غیره در بلاروس نیز پرهزینه تر است. به طور کلی متوسط هزینه تحصیل در بلاروس در سال 2021-2020 در بلاروس بین 2000$ تا 2500$ (دلار آمریکا) یعنی معادل 1600€ تا 1800€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است در غالب دانشگاه های بلاروس شهریه ای که در ابتدای ترم یا سال تحصیلی از دانشجو اخذ می شود دربرگیرنده هزینه های تهیه کتاب، بیمه دانشجویی و غیره نیز می شود. تحصیل داروسازی در بلاروس سالیانه بین 3500$ تا 9000$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت منتهی دانشجویان ممتاز این شانس را دارند که بورسیه دریافت کنند.

دانشگاه ها برای تحصیل داروسازی در بلاروس

نرخ بیکاری در بلاروس به قدری پایین است که می توان گفت تقریبا تمامی مردم در این کشور مشغول به کار هستند. منتهی شرایط پیدا کردن کار برای خارجی ها کمی دشوارتر است در نتیجه اگر می خواهند شانس پیدا کردن کار را برای خود ارتقا دهند باید از دانشگاه های برتر بلاروس پذیرش بگیرند. بهترین دانشگاه های بلاروس عبارت هستند از:

رتبه ملی

برترین دانشگاه های بلاروس

شهری

1

Belarusian State University

Minsk

2

Yanka Kupala State University of Grodno

Grodno

3

Belarusian State Medical University

Minsk

4

Belarusian State Pedagogical University

Minsk

5

Vitebsk State Medical University

Vitebsk

6

Polotsk State University

Novopolotsk

7

Polessky State University

Pinsk

8

Gomel State University

Gomel

9

Baranovichi State University

Minsk

10

Grodno State Medical University

Grodno

 

تامین هزینه داروسازی در بلاروس

برای تامین هزینه تحصیل داروسازی در بلاروس یک راه مشغول شدن به کار دانشجویی است. منتهی باید توجه داشت که دانشجویان اجازه کار تمام وقت ندارند در نتیجه تنها قادر خواهند بود بخشی از هزینه زندگی خود در بلاروس را تامین کنند. در بلاروس هزینه تحصیل داروسازی را نمی توان تنها با کار دانشجویی تامین کرد چرا که دانشجویان تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند و با این تعداد ساعات کاری می توانند ماهیانه بین 90$ تا 150$ (دلار آمریکا) درآمد داشته باشند. البته هزینه زندگی در بلاروس نیز پایین است؛ به عبارت دیگر بلاروس حتی از مجارستان، لهستان و اسلواکی نیز ارزان قیمت تر می باشد.

هزینه زندگی در بلاروس

با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد هزینه ماهیانه زندگی وی بین 300$ تا 550$ (دلار آمریکا) خواهد بود. یکی از بخش های اصلی تشکیل دهنده هزینه زندگی در کشور بلاروس به پرداخت اجاره مسکن اختصاص دارد هر چند دانشجویان با تهیه خوابگاه های دانشجویی می توانند کمی آن را کاهش دهند. در جدول ذیل نرخ اجاره مسکن در شهرهای بلاروس نشان داده شده است:

نوع مسکن

متوسط اجاره ماهیانه - دلار

آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ

332.18$

آپارتمان 1 خوابه در شهرهای کوچک

225.99$

آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ

564.43$

آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک

381.62$

 

در این مقاله اطلاعاتی در خصوص تحصیل داروسازی در بلاروس طی سال 2021-2020 ارائه شد که امید است مفید بوده باشد. البته علاقه مندان به تحصیل داروسازی در این کشور باید توجه داشته باشند در حال حاضر دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست، هرچند ممکن است بعدا مورد تایید قرار بگیرند. در حال حاضر تحصیل با هزینه کم در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در کشوری مثل ترکیه امکان پذیر است. علاقه مندان به تحصیل داروسازی، پزشکی، پرستاری و غیره در بلاروس یا ترکیه می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی پرشین اپلای تماس حاصل فرمایند.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat