پرشین اپلای

خوابگاه دانشجویی در بلاروس

خوابگاه دانشجویی در بلاروس 3 سال قبل

خوابگاه دانشجویی در بلاروس

متقاضیانی که قصد تحصیل در بلاروس را دارند باید از خوابگاه دانشجویی در بلاروس و انواع آن و هزینه های اقامت دانشجویی در این کشور به صورت کامل مطلع باشند و قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور بلاروس محل اقامت خود را مشخص کنند. علاوه بر این، تمامی دانشجویان و متقاضیان بین المللی باید ثابت کنند که توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های مرتبط با خوابگاه دانشجویی بلاروس را دارا می باشند.

توصیه می شود دانشجویان و متقاضیان خارجی برای سکونت در کشور بلاروس در زمان تحصیل در دانشگاه های این کشور ارزان ترین گزینه های موجود را انتخاب کنند تا بتوانند سایر هزینه های زنذگی دانشجویی در کشور بلاروس را پرداخت کنند. با ارائه این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای قصد دارند تا تمامی هموطنان عزیز و محترم را از شرایط اقامت در خوابگاه های دانشگاهی در کشور بلاروس و از سایر گزینه های اقامت در این کشور مطلع سازند.

اقامت در محوطه دانشگاه و خوابگاه دانشجویی در بلاروس

پس از ورود به بلاروس اقامتگاه های مناسبی برای دانشجویان ترتیب داده شده است و موسسه ها و آژانس ها مختلفی در رابطه با دانشگاه مورد نظر متقاضیان را در دستیابی به اقامتگاه های ارزان قیمت به آنها کمک می کنند. دانشگاه های کشور بلاروس دارای خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه می باشند که دانشجویان می توانند در آنها ساکن شوند. شرایط زندگی در خوابگاه های دانشجویی استاندارد است، از آنجا که دو الی سه دانشجو اتاق هایی با سیستم گرمایش مرکزی و آب گرم دارند.

خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کشور بلاروس به گونه ای هستند که دانشجویان با یک آشپزخانه مشترک با عرضه رایگان گاز و یا برق در آن ها قرار می گیرند. خوابگاه دانشجویی در دانشگاه های کشور بلاروس ارزان ترین گزینه اقامتی برای دانشجویان و متقاضیان بین المللی در این کشور هستند. برخی از دانشگاه های بلاروس شرایط اقامت مناسبی برای دانشجویان فراهم می کنند. برای اقامت در محوطه دانشگاه، هزینه های مربوطه مطابق دستور خود دانشگاه تعیین می شود و ممکن است هزینه های اقامت در خوابگاه های دانشجویی مختلف متفاوت باشد.

محل اقامت خارج از دانشگاه به بخشی از بلاروس که دانشجویان در آن اقامت دارند بستگی دارد و بنابراین مبلغ خاصی برای آن وجود ندارد. به یاد داشته باشید که دانشجویان حتما باید قبل از مهاجرت تحصیلی به بلاروس از میزان شهریه و هزینه تحصیل در بلاروس به صورت کامل مطلع باشند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های کشور بلاروس و اقامت در خوابگاه های دانشجویی در این کشور در دانشگاه های مختلف متفاوت است و ممکن است در برخی از دانشگاه ها متقاضیان مجبور به پرداخت هزینه های اضافه شوند.

شرایط اقامت در خوابگاه های دانشگاهی در بلاروس

تقریبا همه دانشگاه های بلاروس دارای خوابگاه های دانشجویی هستند تا شرایط مناسبی را برای اسکان دانشجویان خارجی خود فراهم کنند. تقریبا در 65% خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های این کشور دانشجویان در اتاق های 3 الی 4 نفره با دسترسی به آشپزخانه عمومی و حمام زندگی می کنند. بعضی اوقات دانشجویان در اتاق های دیگری ساکن می شوند که دو اتاق مشترک به همراه آشپزخانه و حمام دارا می باشند.

اتاق های خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کشور بلاروس معمولاً دارای یک تختخواب، صندلی، میز تحریر، کمد داخلی و قفسه کتاب هستند. دانشجویان ماهانه حداق 40$ (دلار) برای سکونت در اتاق های خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های بلاروس پرداخت می کنند. خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های کشور بلاروس اغلب دارای سالن های ورزشی، اتاق های تفریحی، غذاخوری ها و کتابخانه ها و همچنین یک سرویس امنیتی هستند که دانشجویان می توانند از آنها بهره مند شوند.

اکثر دانشگاه های بلاروس دارای خوابگاه هایی هستند که می توانند در حد ممکن دانشجویان را در خود جای دهند و این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند تا دانشجویان خارجی از موارد مختلف برای زندگی، تحصیل و استراحت بهره مند شوند. اتاق های دو نفره و سه نفره در بلوکهای خوابگاه های دانشجویی قرار می گیرند. در هر بلوک یک حمام جداگانه و یخچال وجود دارد. در هر طبقه یک آشپزخانه با اجاق گاز برقی وجود دارد. یک اتاق مطالعه مستقل، یک کافه دانشجویی، یک کتابخانه، یک مرکز کمک های اجتماعی و آموزشی نیز در این خوابگاه های دانشجویی وجود دارند وجود دارد. لازم به ذکر است که در بیشتر این اماکن اتاق های مجزا برای دسترسی به اینترنت برای دانشجویان وجود دارد. با این حال، با افزایش روزانه دانشجویان خارجی سالانه در بلاروس، بسیاری از دانشجویان به دلیل فضای نامناسب مجبور به زندگی در دانشگاه هستند.

اقامت در آپارتمان خصوصی کشور بلاروس

اگر دانشجویان و متقاضیان به دلایلی تمایل به درخواست مکانی در خوابگاه نداشته باشند، باید به دنبال آپارتمان یا اتاقی برای اجاره باشند. به یاد داشته باشید که این امر بسیار گرانتر خواهد بود؛ اما دانشجویان در انتخاب مکان و کیفیت محل اقامت و حتی همسایه های خود آزادی انتخاب خواهند داشت. دانشجویان و متقاضیان اگر به دنبال این گزینه باشند باید خودشان مسکن را انتخاب کنند و درمورد قرارداد اجاره مسکن با صاحب ملک مورد نظر صحبت کنند. اجاره ماهیانه یک اتاق یک تخته 150$ تا 300$ (دلار) می باشد و دانشجویانی که قصد دارند در آپارتمان های دو خوابه ساکن شوند می بایست حداقل 450$ (دلار) در ماه اجاره پرداخت کنند. پس از اولین سال تحصیلی، دانشجویان معمولا به فکر اقامت در خارج از دانشگاه می باشند و در این مواقع اقامت در آپارتمان های خصوصی یک گزینه مناسب به شمار می رود.

اقامت در خانه ها و آپارتمان های خصوصی معمولا به صورت مشترک با سایر دانشجویان مقرون به صرفه می باشد و دانشجویانی که قصد دارند به صورت تکی در یک آپارتمان خصوصی ساکن شوند باید هزینه های بیشتری پرداخت کنند و توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های مختلف مانند امکانات و خدمات را داشته باشند. به طور کلی دانشجویان باید براساس قرارداد مربوطه اجاره ماهانه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که بعد از یافتن خانه مناسب، دانشجویان باید مبلغی را پرداخت کنند. این مورد توسط صاحبخانه برای تأمین هرگونه خسارت یا پرداخت های از دست رفته استفاده می شود اما معمولاً در پایان اجاره نامه بازگردانده می شود. هموطنان عزیزی که قصد دارند در بهترین دانشگاه های جهان مشغول به تحصیل شوند و ویزای تحصیلی یا سایر ویزاهای کشورهای مختلف را کسب کنند می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی پرشین اپلای در تماس باشند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat