پرشین اپلای

پذیرش پزشکان در سوئد

پذیرش پزشکان در سوئد 3 سال قبل

پذیرش پزشکان در سوئد

ما در این مقاله قصد داریم تا پذیرش پزشکان در سوئد 2020 را با معرفی سومین دانشگاه علوم پزشکی برتر اروپا یعنی موسسه کارولینسکا (KI) توضیح دهیم. اساسا تحصیل پزشکی در کشور سوئد جزء یکی از آینده دارترین رشته های تحصیلی محسوب شده و همه ساله بر سر پذیرش از این رشته رقابت سختی بین متقاضیان از سراسر جهان درمی گیرد. مخصوصا اینکه اگر شما بخواهید از موسسه کارولینسکا اخذ پذیرش بگیرید. دانشجویان ایرانی در این مسیر تنها نیستند و از مشاوره های تخصصی و هوشمندانه کادر کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی پرشین اپلای برخوردار هستند.

شرایط اخذ پذیرش پزشکی در سوئد چیست؟

بهترین دانشگاه برای تحصیل پزشکان در سوئد چیست؟

ساختار برنامه پزشکی و مدت تحصیل آن چقدر است؟

شهریه یک دانشجوی ایرانی برای تحصیل پزشکی در سوئد چقدر است؟

درآمد پزشکان در سوئد 2020 چقدر می باشد؟

بهترین دانشگاه برای پذیرش پزشکان در سوئد

تردیدی به خود راه ندهید که موسسه کارولینسکا (KI) در سوئد جزء بهترین دانشگاه های علوم پزشکی اروپا و جهان به شمار می رود. این موسسه متخصص در آموزش و تربیت پزشکان ماهر در اروپا می باشد که مدرک اعطائی آن مورد تایید هم وزارت علوم و هم وزارت بهداشت ایران نیز می باشد. جالب است بدانید که موسسه کارولینسکا دانشگاه شماره یک ملی سوئد، سومین دانشگاه علوم پزشکی برتر اروپا و مشترکا با دانشگاه جان هاپکینز پنجمین دانشگاه علوم پزشکی برتر جهان در سال 2020 می باشد.

جالب است بدانید که اعتبار این دانشگاه تا حدی است که همه ساله 50 استاد از این دانشگاه برای انتخاب برنده جایزه نوبل در رشته های فیزیولوژی و پزشکی به عنوان عضو هیئت نوبل (Nobel Assembly) انتخاب می شوند. این دانشگاه 8 برنامه پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و فقط یک برنامه در مقطع کارشناسی برای پذیرش پزشکان در سوئد ارائه می نماید. نکته مهم دیگر در خصوص موسسه کارولینسکا اینکه تحصیل در برنامه های پزشکی این دانشگاه به زبان انگلیسی و سوئدی می باشد.

شرایط پذیرش پزشکان در سوئد 2020

تحصیل پزشکی در کشور سوئد متقاضیان فراوانی از سراسر دنیا دارد که این هم مدیون کیفیت برتر آموزش پزشکی در این کشور می باشد و گل سرسبد این نظام آموزشی نیز موسسه کارولینسکا می باشد. کلا تحصیل پزشکی در سوئد حدود 5.5 سال طول کشیده و کل این دوره حدود 330 واحد آموزشی است. شهریه سالانه تحصیل پزشکی در دانشگاه های معروف سوئد نیز بین 8000€ تا 19000€ (یورو) می باشد. اما درنظر داشته باشید که پذیرش پزشکان در سوئد و مخصوصا در موسسه کارولینسکا مستلزم داشتن مهارت زبان انگلیسی یا سوئدی است. معمولا مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی درخواستی از متقاضیان در سوئد عبارتند از:

زبان خارجی

نمره/ سطح لازم

مدرک TOEFL

نمره حداقل 550 و یا مدرک زبان معادل سطح B1 مطابق چارچوب CEFR

مدرک زبان سوئدی TISUS

نمره قابل قبول در تست زبان سوئدی برای تحصیلات دانشگاهی

 

مهلت درخواست پذیرش علاقه مندان و مشتاقان تحصیل پزشکی در موسسه کارولینسکا معمولا تا 1 می برای ترم پاییزه و 15 اکتبر برای ترم بهاره می باشد. اما فرآیند درخواست پذیرش از این دانشگاه سوئدی و اغلب دانشگاه های پزشکی این کشور به صورت آنلاین بوده و متقاضیان پس از تکمیل فرم درخواست بایستی مدارک تکمیلی زیر را نیز اسکن کپی و به آدرس دانشگاه ارسال نمایند:

1.      آخرین مدرک تحصیلی

2.      کارنامه یا ریزنمرات تحصیلی (شامل نمرات، واحدها و …)

3.      کپی برابر اصل پاسپورت معتبر

4.      مدرک زبان انگلیسی یا سوئدی (با شرایط فوق الذکر)

ساختار برنامه پزشکی در سوئد

معمولا دوره های پزشکی در کشور سوئد در طی دو سطح به دانشجویان ارائه می شود. سطح 1 منطبق با ترم 1 تا 6 دانشگاه بوده و با عنوان سطح پایه یا Basic Level شناخته می شود. اما سطح دوم یا سطح پیشرفته (Advanced Level) از ترم 7 تا 11 ادامه می یابد. هر دو سطح مذکور شامل تحصیلات ژرف و عمیق علمی جهت اطمینان از پیشرفت در هر سطح و نیز بین سطوح می باشد.

سطوح دوره های پزشکی در کشور سوئد

در واقع دانشجویان پزشکی در سوئد از ترم 7 به بعد یعنی از سال چهارم پزشکی وارد مباحث عملی با کار در بیمارستان های آموزشی و در کیلینیک ها می شوند. دانشجویان در طول این مدت علاوه بر کادر پزشکی همه روزه با بیماران خود نیز ارتباط داشته و در جریان روند معالجه آنها قرار می گیرند. جهت آشنایی با سرتیتر دروس پزشکی به زبان انگلیسی در موسسه کارولینسکا دعوت می شود که جدول زیر مورد توجه قرار گیرد:

عنوان درسی

تعداد واحد آموزشی (ECTS)

ساعت آموزشی دوره

پزشکی بالینی- جراحی 2EE108

27 واحد

18 هفته دوره کیلینیکی

پزشکی بالینی با تاکید بر تولید مثل و رشد 2LK111

22.5 واحد

15 هفته دوره بالینی

شیفت کیلینیکی در اوبستری و ژینوکولوژی (10 تا 12 محل در هر کورس)

12 واحد

دوره 8 هفته ای که با یک آزمون به اتمام می رسد

پاسخ بهداشت عمومی در بلایای طبیعی 5HK001

20 واحد

دوره مهارت آموزی، برنامه ریزی و مدیریت بر مبنای نیازها و ریسک ها

توانمندسازی اجتماع و خانواده- دیدگاه های فرهنگی 1EE021

7.5 واحد

دوره 5 هفته ای

بیماری های التهابی 2EE073

6 واحد

دوره بالینی 4 هفته ای

                       

سرنوشت دانشجویان پس از تحصیل و پذیرش پزشکان در سوئد

پس از 5.5 سال تحصیل، دانشجویان موفق به دریافت مدرک پزشکی خود می شوند. این مدرک نیز پس از دوره انترنی (AT) به دانشجویان اعطا می شود. دوره انترنی در سوئد نیز به مدت 18 تا 24 ماه می باشد. پس از آن دانشجویان می توانند مجوز کار پزشکی خود را از شورای ملی سلامت و رفاه (Socialstyrelsen) دریافت کنند. لازم به ذکر است که به منظور دریافت مدرک تخصص، دانشجویان بایستی 5 سال دیگر آموزش تخصص (ST) یا همان دوره رزیدنسی خود را بگذرانند. پس مسیر پزشکان پس از اتمام تحصیلات خود در کشور سوئد 2020 به صورت چارت زیر می باشد:

مسیر پزشکان پس از اتمام تحصیلات خود در سوئد

پزشکان در سوئد می توانند در بخش های مختلفی شامل مراکز درمانی بستری و سرپایی، بیمارستان ها، مطب ها، آزمایشگاه های تحقیقاتی و صنایع کار بکنند. کار پزشکی در کشور سوئد بسیار پر رونق و پردرآمد است. تا حدی که که درآمد مشاغل پزشکی در این کشور بسیار بیشتر از حد استاندارد میانگین درآمد ملی حدود 2784$ (دلار) در ماه می باشد.

مقایسه درآمد پزشکان سوئد

متخصصان با میانگین حقوق حدود 6561$ (دلار) در بین مشاغل پزشکی بالاترین دآمد را در سوئد دارند. اگر شما نیز جزء پزشکانی هستید که مایل به تحصیل یا کار طبابت در سوئد می باشید اما از شرایط کار و اخذ ویزای کاری سوئد مطلع نیستید توصیه می شود که در این راه از مشاوره برترین وکلا و کارشناسان مهاجرتی ایران در موسسه حقوقی پرشین اپلای استفاده کنید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat