پرشین اپلای

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد 3 سال قبل

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد

از عوامل موفقیت آمیز در مهاجرت تحصیلی به سوئد ارائه صحیح مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد از سوی دانشجویان خارجی به دانشگاه ها می باشد. کشور سوئد به پایتختی استهکام از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است. کشور سوئد رهبری اتحادیه اروپا در خصوص سطح کیفیت بالای زندگی، رفاه اجتماعی و توسعه و پرورش نیروی انسانی را به عهده دارد. موسسه حقوقی پرشین اپلای در این مقاله بنا را بر این گذاشته است که آگاهی متقاضیان را در باب فراهم سازی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد را کامل نماید.

کشورسوئد از جمله کشور اروپایی می باشد که توانسته است با به دست آوردن 109 امتیاز، بیشترین امتیاز اعتبار پاسپورت را به خود اختصاص دهد. ناگفته نماند که در خصوص اعتبار سنجی میان 199 کشور در جهان بوده است. کشورهای نظیر بلژیک، ایتالیا، اسپانیا توانسته اند پس از سوئد در رده های برتر در خصوص اعتبار پاسپورت قرار گیرند.

شرایط پذیرش تحصیلی سوئد در مقاطع مختلف

سوئد جزء یکی از کشورهای مهاجر پذیر اروپایی است که درطول تاریخ به عنوان یکی از مقاصد شناخته شده مهاجرت بوده است در کل میتوان گفت که یکی از دلایل رشد جمعیت در سوئد مهاجرانی می باشد که به سمت این کشور می آیند. متقاضیانی که قصد اخذ پذیرش از سوئد را دارند می بایست شرایط لازمه را در خصوص پذیرش مورد توجه قرار دهند از جمله مواردی که در این باب حائز اهمیت است مدارک لازم جهت اخذ پذیرش است.

پرورش نیروی انسانی در سوئد از اهمیت بالایی برخودار می باشد که همین مورد باعث شده است که به کشوری برتر در خصوص آموزش نیروی انسانی قرار گیرد. یکی از مواردی که در پذیرش های دانشگاه های مورد ارزیابی است، شرایطی نظیر نمرات دوره های سپری شده و مدرک زبان می باشد. بعنوان مثال افرادی که قصد اخذ پذیرش در دوره های مهندسی را دارند می بایست سطح بالایی از دروس ریاضیات را سپری کرده باشند. سوئد در زمینه برنامه های آموزشی از ساختار برنامه مشترک اروپایی (Bologna Process) استفاده می کند. شرایط تحصیل در دوره های مختلف تحصیلی دانشگاه های سوئدی در سال 2019 عبارتند از:

دوره های تحصیلی

سیکل

مدت زمان تحصیل

شهریه در سال (کرونا)

تعداد واحد

لیسانس

سیکل اول

3 تا 4 سال

140000 SEK

180 واحد درسی

فوق لیسانس

سیکل دوم

2 سال

129000 SEK

120 واحد درسی

دکتری

سیکل سوم

4 سال

رایگان

120 واحد درسی

                                               

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد در مقطع کارشناسی

اخذ پذیرش در مقطع لیسانس از شرایطی برخوردار می باشد که با توجه به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه متغیر میباشد. دانشجویانی که قصد اخذ پذیرش را دارند می بایست در ابتدای امر وب سایت دانشگاه موردنظر را مورد بررسی قرار دهند. یافتن برنامه ای مناسب از اصلی ترین موارد در باب پذیرش تحصیلی است. ارائه تمامی مدارک تحصیلی قبل از لیسانس به همراه ترجمه الزامی است.

از دیگر پارامترهای حائز اهمیت در خصوص مدارک لازم حهت اخذ پذیرش سوئد ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد که برای مقطع کارشناسی متقاضی می بایست از IELTS 6 برخوردار باشد. اخذ پذیرش تحصیلی در یکسری از رشته ها از الزامات خاصی برخودار می باشد. متقاضیانی که قصد پذیرش در رشته های پزشکی را دارند می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند و بتوانند این توانایی را با ارائه مدرکی دال بر زبان مهیا کنند. در حال حاضر این امکان برای متقاضیان بین المللی فراهم می باشد که دوره های زبان سوئدی را در سوئد سپری کنند. مدت زمان دوره های کارشناسی در سوئد 3 الی 4 ساله است که با توجه به رشته تحصیلی متغیر میباشد. ازدیگر مورادی که در خصوص صدور پذیرش حائز اهمیت است پرداخت هزینه های دانشگاه می باشد.

در کل می توان گفت که یکی از اصلی ترین مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد است، که اشخاصی که قصد پذیرش در مقطع لیسانس در سوئد را دارند می بایست هزینه های تحصیل سال اول به میزان 12000 الی 14000 € پرداخت داشتنه باشند. که باپرداخت این هزینه، پذیرش نهایی متقاضیان صادر می گردد. درخواست مجوز اقامت برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا که قصد اقامت بیش از 3 ماه را دارند الزامی است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز همانند مقطع کارشناسی می باشد. تحصیل در این مقطع هم به زبان سوئدی و هم به زبان انگلیسی نیز انجام پذیر می باشد. متاضیانی که قصد اخذ پذیرس در مقطع کارشناسی ارشد را دارند می بایست الزام موارد یعنی سطح زبان انگلیسی IELTS 6.5  را داشته باشند. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در خصوص مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد در مقطع کارشناسی ارشد مدرک ارائه مدرک کارشناسی است.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به میزان 10000 الی 12000 € می باشد که واجدین شرایط می بایست، هزینه های سال اول تحصیل را کامل پرداخت نمایند از این باب به این نکته اشاره شده است که متقاضیان بتوانند با دردست داشتن پذیرش نهائی اقدامات لازم را در خصوص روادید داشته باشند. مدت زمان تحصیل درمقطع کارشناسی ارشد 2 سال است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد در مقطع دکتری

اخذ پذیرش و شرایط تحصیل در سوئد در مقطع دکتری از قوانینی خاص برخودار می باشد که می توان گفت که سوئد نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. احذ پذیرش درمقطع دکتری به صورت مستقیم صورت نمی گیرد. واجدین شرایط می بایست با یافتن استاد راهنما و سوپروایزر در سوئد این اقدام را برای خود رقم زند. متقاضیان واجدین شرایط با مکاتبه با استاد راهنما و ارائه مدارک تحصیلی این پروسه رو برای خود مهیا سازد. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری شامل IELTS 7 و یک سری از موراد دیگری نظیر مقالات بین المللی می باشد.

اخذ پذیرش در مقطع دکتری پروسه ای سخت و زمان بر میباشد. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند که در ابتدای امر با پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و یا حتی دوره های زبان، پذیرش را از سوئد اخذ نمایند و پس از سپری کردن این دوره ها وارد مقاطع دکتری درسوئد با بورسیه شوند. امید بر این است که با به اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب مدارک لازم جهت اخذ پذیرش سوئد در اختیار شما قرار دهیم.

موسسه حقوقی پرشین اپلای از جمله موسسات برتر حقوقی در باب حقوق بین الملل می باشد که در سال های متوالی درصد قابل توجهی روادید تحصیلی، ویزای کاری سوئد و سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است. پیشنهاد وکلا و کارشناسان موسسه ما به شما این می باشد که قبل از هرگونه اقدامی با ما تماس بگیرند و از شرایط مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت برخوردار شوند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat