پرشین اپلای

خوابگاه دانشجویی در فنلاند

خوابگاه دانشجویی در فنلاند 3 سال قبل

خوابگاه دانشجویی در فنلاند

فنلاند یکی از مقاصد تحصیلی محبوب ایرانیان بوده و اطلاع از شرایط واگذاری خوابگاه دانشجویی در فنلاند می تواند برای این متقاضیان حائز اهمیت باشد. شما به هنگام جستجوی خوابگاه دانشجویی در کشور فنلاند دو گزینه اصلی پیش رو خواهید داشت. گزینه اول سازمان های مسکن دانشجویی و گزینه دوم بازار مسکن خصوصی می باشند. از بین این گزینه ها، جستجوی خوابگاه از طریق وب سایت شرکت مسکن دانشجویی فنلاند (SOA) می تواند بهترین گزینه جستجو و اجاره تک اتاق در یک آپارتمان دانشجویی مشترک می تواند بهترین گزینه اقامتی محسوب شود.

1.         شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند چیست؟

2.         شرایط مدرک زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند چیست؟

3.         چگونه و به چه نحوی می توان در فنلاند خوابگاه دانشجویی اجاره کرد؟

4.         قیمت اجاره خوابگاه و آپارتمان دانشجویی در فنلاند به چه صورتی است؟

فنلاند به سبب استانداردهای آموزشی بالا، کیفیت زندگی مطلوب، فرآیند اخذ پذیرش آسان، وجود فرصت های مختلف بورسیه تحصیلی، امکان کار دانشجویی و … می تواند یکی از گزینه های مناسب تحصیلی در اروپا باشد. برای اطلاع از شرایط تحصیلی در هر یک از دوره های تحصیلی فنلاند و نیز نحوه اخذ ویزای تحصیلی این کشور با مشاوران و کارشناسان موسسه پرشین اپلای در ارتباط باشید.

شرایط اعزام دانشجو به فنلاند

فنلاند عضو کامل ناحیه آموزش عالی اروپا EHEA بوده و در دوره های آموزشی خود از استانداردهای آموزشی اروپایی بهره می گیرد. نظام آموزش عالی فنلاند شامل 39 موسسه آموزش عالی است که مشتمل بر 14 دانشگاه (University) و 25 دانشگاه علمی کاربردی (UAS) می باشد. دوره های استاندارد تحصیلی فنلاند شامل 3 سیکل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می باشد که توسط دانشگاه های فنلاندی ارائه می شود. اما دوره های فنی و حرفه ای 1 تا 1.5 ساله بوده و توسط دانشگاه های علمی کاربردی به متقاضیان عرضه می شود. طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی در برترین دانشگاه های فنلاند به متقاضیان ارائه می گردد:

برترین دانشگاه های فنلاند 2019

نظام رتبه بندی THE

نظام رتبه بندی QS

دانشگاه هلسینکی (University of Helsinki)

96

107

دانشگاه آلتو (Aalto University)

184

134

دانشگاه اولو (University of Oulu)

251-300

347    

دانشگاه فنی تامپره (Tampere University)

251-300

395

دانشگاه تورکو (University of Turku)

251-300

287

                                   

تحصیل رایگان در فنلاند مختص شهروندان فنلاندی و اروپایی است. بنابراین، دانشگاه های فنلاندی از دانشجویان خارجی شهریه اخذ می کنند. شهریه ها در دانشگاه های دولتی فنلاند از €5,000 (یورو) در سال شروع و به €18,000 (یورو) می رسد. شهریه دانشگاه های خصوصی اغلب گرانتر و حتی چند برابر شهریه دانشگاه های دولتی فنلاند می باشد. برآوردها نشانگر آنست که هزینه ماهانه زندگی در فنلاند نیز بسته به سبک زندگی افراد بین 700€ تا €900 (یورو) متغیر باشد.

ویزا جهت تحصیل در فنلاند

متقاضیان بایست به این نکته توجه نمایند که اخذ نامه پذیرش گام اول اعزام دانشجو به فنلاند می باشد. مرحله یا گام تکمیلی برای اعزام دانشجو به فنلاند، اخذ ویزای تحصیلی فنلاند یا همان مجوز اقامت دانشجویی فنلاند می باشد. پس ویزای تحصیلی فنلاند زیردسته ویزاهای اقامت موقتی این کشور بوده و مدت اعتبار آن تا حداکثر 1 سال و قابل تمدید می باشد. برای درخواست این ویزا باید با سفارت فنلاند هماهنگی لازم صورت گیرد. اما، الزامات و مدارک مربوطه جهت اخذ ویزای دانشجویی فنلاند در سال 2019 از قرار ذیل می باشد:

1.         فرم درخواست پذیرش تکمیل شده

2.         نامه پذیرش دانشگاهی از فنلاند

3.         پاسپورت معتبر بین المللی

4.         2 قطعه عکس پاسپورتی جدید

5.         گواهی عدم سوء پیشینه

6.         گواهی تمکن مالی خوب

7.         بیمه سلامت معتبر با پوشش کامل اروپا

8.         پرداخت هزینه ثبت نام حدود €300 (یورو)

شرایط خوابگاه دانشجویی در فنلاند

دانشگاه های فنلاند معمولا هیچ خوابگاهی به دانشجویان خارجی واگذار نمی کنند. این اختیار در دست سازمان مرکزی مسکن دانشجویی در فنلاند یا SOA می باشد. هر سال در آغاز ترم پاییزه، کمبود خوابگاه دانشجویی در فنلاند احساس می شود. بنابراین، چاره کار اقدام به درخواست خوابگاه قبل از شروع سال تحصیلی است. این کار فقط از طریق جستجو در وب سایت شرکت مسکن دانشجویی فنلاند (SOA) امکانپذیر است. در حال حاضر، 22 سازمان مسکن دانشجویی منطقه ای در سراسر فنلاند وجود دارد. نحوه درخواست خوابگاه دانشجویی در فنلاند بدین ترتیب می باشد:

1.         مراجعه به سایت سازمان مسکن دانشجویی منطقه ای در فنلاند

2.         جستجوی آپارتمان ها/خوابگاه های موجود

3.         تکمیل فرم درخواست مسکن دانشجویی و ارسال آن جهت ارزیابی

تقریبا یک سوم از کل دانشجویان فنلاندی در آپارتمان های دانشجویی ساکن هستند. هزینه های این گونه خوابگاه دانشجویی در فنلاند بسیار ارزان و مقرون به صرفه و شیوه درخواست آن آسان است. همچنین از اختصاصات این نوع خوابگاه ها نزدیکی به دانشگاه یا دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی و نیز مبله بودن می باشد.

انواع خوابگاه دانشجویی در کشور فنلاند

معمولا قراردادهای اجاره آپارتمان دانشجویی در فنلاند تحت قانون اجاره مسکونی (Act on Residential Leases) بین دانشجو و مالک آپارتمان منعقد می گردد. اما در فنلاند، مسکن دانشجویی را می توان در فرمها و اشکال مختلفی یافت. برخی از متداول ترین این مساکن دانشجویی فنلاند عبارتند از:

آپارتمان مشترک   یک گزینه خوب برای دانشجویان مجرد (معمولا 2 تا 4 نفره) محسوب می شود. در این نوع خوابگاه دانشجویی، هر دانشجو اتاق اختصاص ولی آشپزخانه و حمام مشترک دارد.

استودیو آپارتمان   این گزینه هم مناسب دانشجویان مجرد بوده اما عیب آن گران بودن و کمیابی آن است.

آپارتمان گروهی   در صورت تمایل به زندگی با جمعی از دوستان صمیمی، آپارتمان گروهی گزینه جذاب و مقرون به صرفه ای می باشد. علاوه بر اتاق خواب ها و آشپزخانه انفرادی، اکثر آپارتمان های گروهی دارای یک حال مشترک می باشند.

آپارتمان خانوادگی این نوع آپارتمان ها معمولا دارای 2 تا 3 اتاق و یک آشپزخانه هستند. این نوع خوابگاه های دانشجویی نیز برای زوج های دانشجویی متاهل و خانواده های دارای فرزند در نزدیکی کودکستان ها و زمین بازی ها طراحی شده اند.

هزینه خوابگاه دانشجویی در فنلاند

در مبحث هزینه های خوابگاه دانشجویی فنلاند باید به این نکته توجه کرد که اجاره خوابگاه ها و آپارتمان ها در مناطق مختلف فنلاند با توجه به امکانات خانه ها متفاوت است. میانگین اجاره ماهانه اتاق مجردی در یک آپارتمان دانشجویی مشترک در فنلاند بین €160 (یورو) تا €380 (یورو) متفاوت است. اما بر اساس استعلام آپارتمان در بازار آزاد، هزینه ماهانه اجاره بهای یک آپارتمان مبله یک خواب در داخل شهر حدود €748.04 (یورو) بوده اما اجاره آپارتمان تک خواب در خارج از شهر حدود €577.64 (یورو) می باشد.

با توجه به این اختلاف قیمت فاحش در زمینه اجاره آپارتمان دانشجویی، می توان در یک جمع بندی چنین بیان کرد که اجاره آپارتمان دانشجویی از طریق سازمان های 22 گانه مسکن دانشجویی به مراتب ارزانتر از آپارتمان بازار آزاد فنلاند می باشد. روش های مهاجرت و اخذ اقامت فنلاند مختص مهاجرت تحصیلی نمی باشد. کارشناسان و وکلای ما در موسسه پرشین اپلای آماده ارائه خدمات مشاوره درباره اخذ انواع ویزای تحصیلی و ویزای کاری چک و لهستان نیز می باشند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat