پرشین اپلای

زندگی در هلند و جزییات آن

زندگی در هلند و جزییات آن 3 سال قبل

زندگی در هلند و جزییات آن

مسلما برای بسیاری از افراد که هلند را به عنوان مقصد انتخاب می نمایند آگاهی در مورد زندگی در هلند و جزییات آن بسیار مهم خواهد بود. در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص زندگی در هلند و جزییات آن خدمت شما متقاضیان ارائه می دهیم. قبل از انتخاب ابن کشور به عنوان مقصد اصلی باید با شرایط زندگی، شرایط تحصیل، هزینه مسکن و… اطلاعات کاملی را به دست بیاورید و همچنین هزینه های خود را برای ورود به این کشور بررسی نمائید.

شما عزیزان می توانید جهت تکمیل اطلاعات خود در این باب با مشاورین موسسه پرشین اپلای در ارتباط باشید. سفارت ایران در شهر لاهه (به هلندی دنهاخ) قرار دارد. بخش کنسولی سفارت همه گونه خدمات شناسنامه، گذرنامه، نظام وظیفه، وکالت، گواهی تولد و سجلی و غیره را ارائه می کند. بخش بازرگانی سفارت هم از بازرگانان ایرانی برای کار بهتر و دقیق تر حمایت می کند.

اقتصاد غنی کشور هلند

هلند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که یکی از بیست اقتصاد بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. براساس اعلام صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، این کشور هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان را در اختیار دارد. این عضو اتحادیه اروپا، منطقه یورو، منطقه شنگن و ناتو است. براساس شاخص توسعه انسانی، هلند در سال 2013 مقام چهارم معتبر دنیا را به خود اختصاص داده است. این غالباً به عنوان دموکراتیک ترین، آزاد و آزادترین کشور کره زمین توصیف می شود و حمایت از حقوق بشر در اولویت قرار دارد.

اما هلند هم جزء مرفه ترین کشورهای اروپایی به شمار رفته و از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. گزارشات معتبر از نهادهای رسمی نشانگر آن است که هلندی ها از یک تعادل کار-زندگی مناسبی برخوردار هستند. اصلا آیا می دانستید که کشور هلند از لحاظ استاندارد زندگی در سال 2020 در رده پنجم جهانی قرار دارد. با توجه به نمودار زیر بهتر می توان با استاندارد بالای زندگی در هلند آشنا شد:

زندگی در هلند و جزییات آن در خصوص محل سکونت

در خصوص زندگی در هلند و جزییات آن باید گفت شما پس از ورود به هلند و ثبت نام در شهرداری می توانید یک خانه و یا آپارتمان برای اقامت خود و خانواده تان تهیه کنید. یافتن خانه در هلند دشوار نیست. این کار را شما با کمک متخصصین شرکت ما انجام خواهید داد. برای دریافت اطلاعات در خصوص زندگی در هلند و جزییات آن باید با انرژی برق و گرمایی با شرکت های متعددی که در این زمینه فعال هستند قرارداد می بندید. آنها ماهانه مبلغ انرژی را که بین 70€ تا 150€ (یورو) متغیر است از حساب شما دریافت می کنند. در نهایت در پایان سال میزان مصرف انرژی بررسی شده و بستانکار و طلب کار مشخص می شوند.

هزینه خرید خودرو در هلند

خود روی دست دوم را می توانید از حدود 2000€ (یورو) به بالا از طریق سایت های معتبر اینترنتی و یا شرکتهای فروش خودرو تهیه کنید. فراموش نکنید که بیمه اجباری است. همچنین دارندگان خودرو باید مالیات پرداخت کنند که مبلغ زیادی نیست. با داشتن کارت اقامت هلند می توانید به راحتی و بدون ویزا به همه کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا سفر کنید. چه با هواپیما، اتوبوس، قطار و چه با ماشین شخصی.

زندگی در هلند و جزییات آن در خصوص بیمه

یکی از مواردی که باید در خصوص زندگی در هلند و جزییات آن دانست، بیمه پزشکی اجباری است و شما باید همه اعضای خانواده را بیمه کنید. البته فرزندان تا 18 سالگی از پرداخت حق بیمه مغاف هستند. افراد بزرگسال مبلغی در حدود 110€ (یورو) در ماه به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند. در مقابل شما تحت پوشش یک پزشک خانوادگی قرار می گیرید که ویزیت آن رایگان است. پزشک خانواده در صورت نیاز شما را به نزد پزشک متخصص می فرستد. بسته به نوع و مدل خودرو حق بیمه پرداخت می کنید. می توانید بیمه شخص ثالث و یا بدنه داشته باشید، همچنین می توانید خدمات یکساله خودرو را هم از شرکت های مختلف خریداری کنید. خدمات این شرکت ها در صورت خرابی خودرو شما، در همه کشورهای اروپایی است.

خوراک و سیستم آموزشی هلند

در این کشور زیبا برای هر نوع سلیقه و دیدگاه مذهبی مواد خوراکی وجود دارد. نزدیک به 10 سوپرمارکت بزرگ و زنجیره ای، دهها سوپر کوچک و اغذیه فرشی در هلند وجود دارد. فروش گوشت حلال در هلند بسیار رواج دارد و رستوران های بسیاری هم خوراکی های حلال عرضه می کنند. محصولات خوراکی ایرانی از جمله انواع رب، کشک، سبزی های مختلف و… در هلند به راحتی یافت می شوند. مدارس و موسسات آموزشی آموزش های لازم را به بچه ها می دهند. فروش هر نوع دخانیات و نوشابه های الکلی به نوجوانان تا 18 سال ممنوع است و تحت مراقبت شدید قرار دارد. بچه ها در یکی از عالی ترین سیستم های آموزشی جهان فرا می گیرند که شهروندان بهتری باشند.

پس از دریافت کارت اقامت و ثبت نام در شهرداری می توانید مدارک فوق را به شعبه بانک مورد نظرتان برده وبه راحتی حساب بانکی باز کنید. پس از گشایش حساب به فاصله چند روز بعد کارت بانکی و رمز اینترنتی دریافت خواهید کرد. با داشتن رمز اینترنتی قادر هستید اپلیکیشن مخصوص حساب بانکی تان را روی گویش تلفن همراه نصب کنید و بسادگی تراکنش های مربوطه را دنبال کنید. می توانید زبان اپلیکیشن بانک را روی انگلیسی تنظیم کنید. پس از گشایش حساب بانکی در بانک موردنظرتان و می توانید تقاضای کارت اعتباری ویزا یا مستر کارت کنید. البته ممکن است برای بررسی نحوه عملکرد مالی شما بانک 3 تا 6 ماه زمان تعیین کند. بانک با توجه به میزان درآمد شما تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

زندگی در هلند و جزییات آن در خصوص تفریحات

هلندی ها برای آسایش کودکان برنامه ریزی های بسیاری انجام داده اند. در سراسر هلند موزه های آموزشی و محل های بازی ویژه کودکان فراهم شده. یک بررسی آماری نشان می دهد بیشتر ایرانیان ساکن هلند روزهای تعطیل را در کنار دوستان، پیک نیک در پارک های متعدد و زیبای هلند، سفر یک روزه برای بازدید و خرید از کشورهای آلمان و بلژیک، بازدید از مراکز شهرهای دیگر و یا رفتن به فروشگاه هایی مثل ایکا می گذرانند.

گواهینامه ایرانی در هلند اعتبار ندارد. با دریافت گواهنامه هلند به راحتی می توانید در همه اروپا و ده ها کشور غیر اروپایی رانندگی کنید. برای دریافت گواهینامه باید آزمون تئوری و عملی را از سر بگذرانید. آزمون تئوری را علاوه بر زبان انگلیسی می توان با کمک مترجم فارسی هم گذراند. برای آزمون عملی باید الزاما به کلاس رانندگی بروید. در شهرهای مختلف هلند آموزش دهندگان ایرانی هم هستند که با کمک آنها به راحتی می توانید گواهینامه دریافت کنید. هلندی ها بردباری را اصلی ترین شاخص فرهنگی خویش می دانند. هزاران تاجر و دانشجوی خارجی در هلند بکار و تحصیل مشغولند و از دیرباز این کشور به تجارت با همه دنیا شناخته شده است. این کشور همچنین پذیرای پناهجویان از کشورهای مختلف است. هلندی ها دوستانه رفتار می کنند و از کمک کردن ابایی ندارند.

بهترین شهر هلند برای زندگی

همه شهرهای هلند استاندارد یکسانی برای زندگی دارند. برخی مناطق حومه شهرها را به دلیل برخورداری از محیط آرام آن ترجیح می دهند و برخی شهرهای بزرگ را می پسندند. هرگونه فعالیت در زمینه صادرات و واردات به هلند تشویق می شود. روتردام بزرگترین بندر اروپا است و دروازه اقتصادی اروپا نامیده می شود. از طریق قابلیت ترانزیت این بندر می توانید کالای مورد نیازتان را به همه اروپا صادر کنید. می توانید برای امور گمرکی از خدمات شرکتهای فعال گمرکی استفاده کنید تا کالاهایتان را وارد هلند نمایید.

زندگی در هلند و جزییات آن در خصوص تحصیل 2020

اگر به به دنبال تحصیل در کشور هلند می باشید باید زندگی در هلند و جزییات آن نیز آشنا شوید. مدرسه برای کودکان از 4 سالگی اجباری است. پس از دبستان، با توجه به نتایج یک آزمون جامع و نظر معلم ها، دانش آموز به یک دبیرستان مناسب می روند. در هلند در مجموع سه نوع دبیرستان وجود دارد. پس از پایان تحصیل در دبیرستان ها ( 6-8 سال) دانش آموز به یکی از مراکز آموزش عالی (مدرسه عالی فنی و حرفه ای، دانشگاه علمی و کاربردی و یا دانشگاه تحقیقاتی) می رود. جهت کسب اطلاعات در خصوص تحصیل در هلند به لینک مربوطه مراحعه بفرمایید. همچنین در جدول زیر می توانید با بهترین دانشگاه های هلند در سال 2020 آشنا شوید:

دانشگاه

نظام رتبه بندی جهانی (QS)

دانشگاه صنعتی دلفت

50

دانشگاه یو وی ای آمستردام

64

دانشگاه صنعتی آیندهوون   

102

دانشگاه گورنینگن

114

دانشگاه لیدن        

118

دانشگاه اوترخت

120

دانشگاه واگینینگن

125

دانشگاه اراسموس روتردام 

183

دانشگاه توئنته

186

 

پس از کسب اقامت هلند شما، همسر و فرزندانتان می توانید در دانشگاه ها یا یکی از مراکز آموزش عالی هلند ثبت نام کنید. با داشتن اقامت هلند هزینه تحصیل به نحو چشمگیری کاهش می یابد و می توانید از وام آموزشی دولتی استفاده کنید. مطابق قانون جدید در هلند، همه کسانی که اقامت این کشور را دارند تا سن 55 سالگی می توانند از وام برای تحصیل در دانشگاه برخوردار شوند. این وام همه شهریه دانشگاه را پوشش می دهد و بازپرداخت بلند مدت دارد.

معادل سازی مدارک دانشگاهی ایران در هلند

این امر را در خود دانشگاه هم برای شما انجام می دهد. مثلا اگر شما و یا همسر و فرزندانتان لیسانس ایران را دارید می توانید در یکی از دانشگاه های هلند در رشته مورد علاقه تان ادامه تحصیل دهید. 70% رشته های فوق لیسانس دانشگاه ها در هلند به زبان انگلیسی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی در هلند و جزییات آن می توانید با موسسه حقوقی پرشین اپلای تماس حاصل فرمائید و از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat