پرشین اپلای

خوابگاه دانشجویی در هلند

خوابگاه دانشجویی در هلند 3 سال قبل

خوابگاه دانشجویی در هلند

با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و پیشرفته در کشور هلند هر ساله متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل تلاش می کنند پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را به دست آورند. از چالش های متقاضیان بین المللی محل اقامتشان در این کشور است، خوابگاه دانشجویی در هلند این امکان را به دانشجویان می دهد تا با هزینه کم در هلند اقامت نمایند. با توجه به تعداد بالای دانشجویان خارجی و بین المللی در این کشور متقاضیان باید پیش از ورود به این کشور اقدامات لازم را برای رزرو خوابگاه دانشجویی در هلند انجام دهند. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت کارشناسان موسسه پرشین اپلای ، در رابطه با خوابگاه های دانشجویی هلند به نگارش در آمده است.

معرفی خوابگاه های دانشجویی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که با توجه به تدریس دروس به زبان انگلیسی یکی از قطب های جذب دانشجویان خارجی و بین المللی است. در این کشور محل هایی برای اقامت محصلان در نظر گرفته شده است که دانشجو می تواند با توجه به علایق و شرایط اقتصادی خود بهترین محل را برای اقامت انتخاب کند. در محوطه بعضی از دانشگاه های این کشور محل هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، اگر قصد دارید در محوطه دانشگاه اقامت داشته باشید باید در زمان انتخاب دانشگاه این موارد را بررسی کنید. برای بررسی مزایا دانشگاه های هلند باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. بیشتر خوابگاه های دانشجویی در هلند دارای سرویس بهداشتی، حمام و آشپرخانه مشترک می باشند. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی متقاضیان می توانند در خانه ها، آپارتمان ها و هتل های دانشجویی اقامت داشته باشند.

خانه های دانشجویی

در خانه های دانشجویی اتاق هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، این اتاق ها برای اقامت 3 تا 6 دانشجو در نظرگرفته شده است. خانه های دانشجویی معمولا مالک شخصی دارند. در این خانه ها نیز سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک می باشد.

آپارتمان دانشجویی این آپارتمان ها برای اقامت 8 تا 12 دانشجو در نظر گرفته شده است، به همین دلیل هزینه اقامت در این آپارتمان ها کم و اقتصادی می باشد. آپارتمان های دانشجویی دارای اتاق های خصوصی و آشپزخانه و سرویس بهداشتی مشترک است.

هتل های دانشجویی

یکی از گزینه های اقامت برای دانشجویانی که در شهر روتردام یا شهر آمستردام تحصیل می کنند اقامت در هتل های دانشجویی است. اتاق های در نظر گرفته شده در این هتل ها بزرگ و مبله می باشند. دانشجویان می توانند این هتل ها را برای 1 سال تحصیلی یا 1 ترم اجاره کنند.

نحوه رزرو خوابگاه دانشجویی در هلند

متقاضیانی برای یافتن و رزرو محلی برای اقامت خود می توانند از یکی از طرق زیر اقدامات لازم را انجام دهند.

برای پیدا کردن و اجاره محل اقامت خود در کشور هلند می توانید با شماره امنیت اجتماعی در این کشور تماس بگیرید. همچنین اگر قصد دارید در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوید می توانید برای یافتن کار نیز با مشاوران امنیت اجتماعی در ارتباط باشید. اگر قصد دارید در طول دوران تحصیلی در شغل نیمه وقت مشغول به کار شوید و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنید مقاله کار ضمن تحصیل در هلند 2019 را مطالعه کنید.

متقاضی می تواند در آگهی های منتشر شده و وب سایت های معتبر به دنبال خانه مورد نظر خود باشد. این آگهی ها معمولا در محوطه دانشگاه نیز نصب شده اند.

معمولا دانشگاه ها محل هایی را برای اقامت به متقاضیان معرفی می کنند، برای کسب اطلاعات بیشتر باید به بخش مربوطه در دانشگاه خود مراجعه کنید.

در کشور هلند آژانس های مسکن وجود دارد که با دریافت مبلغ کمی به فرد کمک می کند که محل مورد نظر برای اقامت را پیدا کند.

هزینه های زندگی در کشور هلند

علاوه بر هزینه های محل اقامت دانشجویان باید هزینه های زندگی در کشور هلند را که شامل هزینه های وعده غذایی در رستوران، اقلام مصرفی و حمل و نقل می شود در نظر داشته باشند. زندگی در این کشور از سطح بالایی برخوردار است و به طبع هزینه های زندگی در این کشور ارزان نیست. برای مثال جهت استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این کشور باید ماهانه مبلغ 35€ (یورو) پرداخت کنید. دانشجویان می توانند با دریافت کارت دانشجویی از تخفیفات در نظر گرفته شده در این کشور استفاده کنند. شما می توانید طی مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در هلند اطلاعات بیشتری در رابطه با هزینه های زندگی در کشور هلند کسب کنید.

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص هزینه زندگی و خوابگاه دانشجویی در هلند کسب کردید، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل در دانشگاه های اروپایی و سایر دانشگاه ها در دنیا و هزینه اقامت در این کشور با تیم مجرب موسسه پرشین اپلای در تماس باشید.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat