پرشین اپلای

تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس 3 سال قبل

تحصیل در سوئیس

شکی نیست که سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است. این کشور خانه بیش از هشت میلیون نفر بوده و دانشگاه های آن با سطح بالای جهانی است و دانشجویان بسیاری را جذب می کنند. سوئیس از جمله کشورهای مورد استقبال مهاجران است و مهاجرت از طریق تحصیل در سوئیس از بهترین طرق مهاجرتی برای بسیاری از افراد می باشد.

سوئیس در یک نگاه

سوئیس کشوری در مرکز اروپاست و پایتخت آن شهر برن می باشد در حالی که شهر لوزان پایتخت قضایی آن است. سوئیس کشوری کوچکی است و مساحت آن تقریبا به اندازه نیمی از اسکاتلند است. سوئیس دارای سه منطقه فرهنگی و 3 زبان اصلی است که شامل زبان آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی می باشد. تاریخ سوئیس را می توان به حداقل 450 سال قبل از میلاد اعلام کرد. این کشور به عنوان یکی از مدرنترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا همواره بسیار مورد توجه تمامی مردم دنیا بوده است. این کشور در صنعت تولید ساعت در دنیا سرآمد عام و خاص است. به طوریکه زیباترین و گران ترین ساعت های دنیا در کارخانه های سوئیس تولید می شود. قطعا تحصیل در این کشور یکی از ایده آل ترین گزینه های ممکن برای مهاجرت تحصیلی در سراسر دنیاست و طبیعتا افراد بسیاری خواهان تحصیل در این کشور هستند.

 تحصیل در سوئیس و دانشگاه های آن

سیستم آموزشی کشور سوئیس به دو بخش تحصیلات پیش از دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی تقسیم می شود که هر یک را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم. شما به طور مرتب بسیاری از دانشگاه های سوئیس را در 100 دانشگاه برتر جهان مشاهده خواهید کرد، از جمله ETH Zurich، EPFL، دانشگاه زوریخ و دانشگاه ژنو.

برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس مدارک و شرایط ذیل مورد نیاز است:

1.      گذرنامه معتبر

2.      اثبات پذیرش از دانشگاه

3.      بیانیه بانکی ناشی از تمکن مالی

4.      اثبات بیمه درمانی

5.      آدرس محل اقامت

6.      دو قطعه عکس گذرنامه

هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس در سال 2020

هزینه های زندگی در سراسر سوئیس بسیار بالاست. ژنو و زوریخ گران ترین شهرهای این کشور هستند. مدیریت این هزینه ها به صورت ماهانه بدون برنامه ریزی مشکل خواهد بود. در جدول ذیل هزینه های زندگی در سوئیس در سال 2020 ارائه شده:

موضوع هزینه

هزینه

هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل

حدود 1300€ (یورو) تا 1800€ (یورو) در ماه

هزینه زندگی در ژنو و زوریخ

میانگین 1700€ (یورو) در ماه

 

انواع بورس های تحصیلی در سوئیس

در سوئیس نیز مانند برخی از کشورهای بورس های تحصیلی وجود دارد. این بورس ها شامل موارد ذیل می باشد:

1.      بورس تحصیلات عالی جهت دانشجویان خارجی

2.      بورس تحصیلات عالی ETH

3.      بورس تحصیلی دانشگاه لوزان برای دانشجویان خارجی

4.      بورس تحصیلات عالی EPFL

5.      بورس موسسات تحصیلات تکمیلی

6.      بورس تحصیلی دانشگاه ژنو در مقطع ارشد

معرفی دانشگاه های سوئیس

در این بخش دانشگاه هایی از کشور سوئیس معرفی خواهند شد:

ETH Zurich، با تمرکز روشن در فن آوری، اغلب به عنوان بهترین دانشگاه در سوئیس به شمار می رود. این دانشگاه در ابتدا در سال 1855 تاسیس شد، و در تحقیقات پیشرفته و انتخاب گسترده آن در زمینه های مختلف علم و فناوری مشهور است. بیش از 19،000 دانشجو در این رشته حضور دارند، که تقریبا 40٪ دانشجویان بین المللی هستند.

École Polytechnique Fédérale de Lausanne در سال 1853 تأسیس شد و مانند ETH متخصص در زمینه تکنولوژی است. اکثر دوره ها به زبان فرانسه ارائه می شوند، اما بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دانشگاه زوریخ با حدود 25،000 دانشجو بزرگترین موسسه آموزش عالی در کشور است. شما می توانید از مجموعه ای از دوره ها از جمله علم، قانون، فلسفه، الهیات، پزشکی استفاده کنید. این دانشگاه بسیاری از برنامه های کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی ارائه می کنند.

دانشگاه ژنو سومین قدیمی ترین دانشگاه در سوئیس است. دانشگاهی که در سال 1559 تاسیس شده است و دارای 16000 دانش آموز است. 40٪ از این دانشجویان بین المللی هستند.

هزینه زندگی و تحصیل در سوئیس در سال 2020

سوئیس یکی از گران ترین کشورهای اروپایی است که هزینه بسیار بالایی دارد به خصوص در شهرهای بزرگ مانند ژنو یا زوریخ. پس فرد باید مطمئن باشد که بودجه امور مالی خود را به درستی برای تحصیل در سوئیس پیش بینی می کند. در جدول ذیل بخشی از هزینه ها در سال 2020 بیان شده اند:

بخشی از هزینه های زندگی در کشور سوئیس

به دلار $

 

یک وعده غذایی در رستورانی گران قیمت

25.16$  میانگین بین 18.12 تا 30.19$

سه وعده غذایی برای دو نفر در یک رستوران متوسط

100.64$  میانکین بین 70.45 الی 120.77$

یک میان وعده در مک دونالد

13.08$   میانگین بین 12.08 الی 15.10$

یک فنجان کاپوچینو

4.58$   میانگین بین 3.62 الی 5.54$

یک بطری آب نیم لیتری

3.38$   میانگین بین 2.01 الی 4.53$

یک بطری شیر نیم لیتری

1.59$   میانگین بین 1.21 الی 1.96$

یک قرص نان

2.71$   میانگین بین 1.81 الی 3.72$

میانگین اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر

1460.83  $میانگین بین 956.10 الی 2012.84$

میانگین درآمد یک فرد پس از کسر مالیات

میانگین 5250.95$

           

کار ضمن تحصیل در سوئیس

دانش آموزان خارجی می توانند حداکثر 15 ساعت کار در طول تحصیلات خود داشته باشند. این باید در همه موارد به مقامات مسئول مهاجرت گزارش شود. دانش آموزان خارج از منطقه اتحادیه اروپا/ EFTA ممکن است فقط شش ماه فرصت اقامت پس از تحصیل داشته باشند. در این موارد، کارفرما باید یک درخواست را برای استخدام وی ارائه نماید. پس از این، مقامات مهاجرت می توانند اجازه کار را صادر کنند. البته کار در سوئیس از آنجایی که در سال 2020 آمار بیکاری این کشور تنها 0.09% بوده راحت پیدا می شود. لازم به ذکر است مشاغل را می توان در تبلیغات روزنامه ها، وب سایت های استخدامی عمومی، انجمن های دانشجویی در دانشگاه یا از طریق دانشگاه یافت.

زبان تحصیل در کشور سوئیس

تدریس در دانشگاه های سوئیس به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی صورت می­گیرد. دانشجویان با تجربه تحصیل در سوئیس می­ توانند به یادگیری دیگر زبان ها نیز بپردارند. سوئیس کشوری امن است و دانشجویان براحتی می­ توانند در محیطی مناسب به تحصیل و مطالعه در زمینه های تجاری در کشوری که مرکز تجارت در قاره اروپا محسوب می­ شود، بپردازند. علاوه بر این کشور سوئیس در رشته های مهمان نوازی، داروسازی، بانکداری و مواد شیمیایی جایگاه ویژه ای را در میان کشورهای جهان بخود اختصاص داده است که زبانزد بسیاری از کشورهای جهان می­ باشد. همچنان دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور می ­توانند جهت اقامت پس از تحصیل در سوئیس اقدام نمایند.

مقایسه سیستم آموزشی سوئیس با دیگر کشورها

در قیاس بین سوئیس و دیگر کشورها پارامترهای مختلفی باید رعایت شود. اما در کل با یک قیاس میتوان به جایگاه آموزش در سوئیس پی برد. در جدولی که در ذیل آمده بالاترین سطوح آموزش بیزنس در کشورها به ترتیب بیان شده است:

نام کشور

رتبه بندی از نمره 7

سنگاپور

6.2

فنلاند

6.1

هلند

6

سوئیس

6

بلژیک

5.9

آمریکا

5.9

نروژ

5.8

استرالیا

5.8

دانمارک

5.8

نیوزیلند

5.8

                       

همانطور که مشاهده میکنید سوئیس چهارمین کشور در دنیاست که در زمینه بیزنس بالاترین سطح آموزش را دارد.

شهریه دانشگاه های مختلف در سوئیس در سال 2020

این مسئله طبیعی است که هر دانشگاهی شهریه و هزینه های متفاوتی داشته باشد. لذا بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا از شهریه های دانشگاه های محبوب مطلع شد. این هزینه ها علاوه بر هزینه های زندگی خواهد بود که در متن مقاله پیش تر به آن ها اشاره شد. در جدول ذیل لیستی از هزینه های دانشگاه ها در سال 2020 بیان شده اند:

دانشگاه ژنو

میانگین شهریه 900 € (یورو) در سال

دانشگاه برن

میانگین شهریه 1500 € (یورو) در سال

دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی شمال غربی سوئیس

میانگین شهریه 1300 € (یورو) در سال

دانشگاه لوزان

میانگین شهریه 1500 € (یورو) در سال

موسسه فدرال فناوری سوئیس-زوریخ

متوسط شهریه 1600 € (یورو) در سال

olecole Polytechnique Fédérale de Lausanne

متوسط شهریه 1100 € (یورو) در سال

دانشگاه بازل

متوسط شهریه 1600 € (یورو) در سال

دانشگاه زوریخ

متوسط شهریه 1400€ (یورو) در سال

 

کار پس از تحصیل در سوئیس

دانش آموزان EFTA / EU اجازه مطالعه و کار در سوئیس را برای 15 ساعت در هفته بدون نیاز به اجازه کار در حالی که آنها در سوئیس تحصیل داشته باشند. دانش آموزان کشورهای دیگر با مقررات سخت تر مواجه هستند. فقط برخی از افراد بسیار واجد شرایط٬ واجد شرایط اجازه کار هستند در حالی که دیگران باید پس از ورود به کشور 6 ماه منتظر بمانند. از نظر اجازه کار پس از تحصیل در سوئیس، دانش آموزان مجاز به 6 ماه پس از اتمام تحصیل برای تحصیل در کشور می باشند. ویزای سوئیس برای مجوز کار به متقاضیان شغل موفق داده می شود.

شرایط کار پس از تحصیل در سوئیس

برای دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل در سوئیس را دارند این بخش بسیار حائز اهمیت است:

1.      اگر کارفرمای فرد یک شغل را به وی ارائه دهد، بایستی مجوز کار وی را برای کار سوئیس درخواست کند.

2.      در زمان تحصیل، می توان به عنوان یک کارمند نیمه وقت 15 ساعت در هفته کار کرد.

3.      در سوئیس می توان پس از تحصیل فرصت اقامت 6 ماهه اخذ نمود تا با رسیدن به کار اقامت تحصیلی را به کاری تبدیل کرد.

4.      همانطور که گفته شد، مدت اقامت در سوئیس 6 ماه پس از فارغ التحصیلی خواهد بود.

5.      اجازه کار تا زمانی که با یک کارفرمای سوئیسی مشغول به کار هستید معتبر خواهید بود.

مزایای زندگی در سوئیس

زندگی در سوئیس مزایای بی شماری دارد و به همین دلیل است که افراد زیادی حتی از سایر کشورهای اتحادیه اروپا این کشور را برای زندگی انتخاب می کنند. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1.      آمار بیکاری در سوئیس در سال 2020 تنها 0.09% است در نتیجه فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس حتما شغل مناسبی پیدا خواهند کرد

2.      تورم در سال جاری در سوئیس تنها 1.2% است در نتیجه افراد با افزایش قیمت اجناس و خدمات مواجه نیستند

3.      متوسط درآمد سالیانه در سوئیس 92437£ (پوند) است که از تمامی کشورهای اتحادیه اروپا به میزان قابل توجهی بالاتر می باشد

4.      سوئيس در سال 2020 ششمین کشور شاد دنیا شناخته شد. این در حالی است که رتبه پنجم متعلق به هلند است و ایتالیا رتبه سی و ششم را کسب کرده

5.      سوئیس به تابعین سایر کشورهای اروپایی پس از 5 سال اقامت قانونی و پرداخت مالیات اقامت دائم می دهد

6.      سوئیس به سایر افراد که تبعه کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند پس از 10 سال اقامت قانونی و پرداخت مالیات اقامت دائم می دهد

این مقاله توسط موسسه پرشین اپلای تهیه شده و متقاضیان تحصیل در سوئیس می توانند به محض دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئیس یا سایر کشورهای دنیا با ما تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص تحصیل در سوئیس

برترین دانشگاه های سوئیس کدامند؟ سیستم آموزشی در کشور سوئیس به دو بخش تحصیلات پیش از دانشگاه و دانشگاهی تقسیم می شود. دانشگاه های برتر این کشور که در میان رتبه 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند ETH Zurich، EPFL، دانشگاه زوریخ و دانشگاه ژنو است.

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس چه مدارکی نیاز دارد؟ پاسپورت و مدارک هویتی معتبر، نامه پذیرش دانشگاه در سوئیس، ارائه تمکن مالی، بیمه درمانی، آدرس محل اقامت، دو قطعه عکس و

هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس 2020 چقدر است؟ هزینه مسکن، غذا، حمل و نقل حدود 1300€ تا 1800€ (یورو) در ماه، هزینه زندگی در ژنو و زوریخ میانگین 1700€ (یورو) در ماه.

انواع بورس های تحصیلی در سوئیس چیست؟ بورس تحصیلات عالی برای دانشجویان خارجی، بورس تحصیلات عالی ETH، بورس تحصیلی دانشگاه لوزان برای دانشجویان خارجی، بورس تحصیلات عالی EPFL، بورس موسسات تحصیلات تکمیلی، بورس تحصیلی دانشگاه ژنو در مقطع ارشد.

آیا کار ضمن تحصیل در سوئیس برای دانشجویان امکان پذیر است؟ بله، دانشجویان خارجی در طول تحصیل حداکثر حق 15 ساعت کار در طول تحصیلات خود را البته با اطلاع مقامات مسئول دارند و البته حدودا حق 6 ماه هم اقامت پس از تحصیل به دانشجویان خارجی در جهت کاریابی در کشور سوئیس داده می شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat