پرشین اپلای

تحصیل در سوئیس

تحصیل در سوئیس 3 سال قبل

تحصیل در سوئیس

سوئیس یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن در جهان است و امروزه تجربه تحصیل در سوئیس مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفته است. دانشگاه های سوئیس از بهترین کیفیت های آموزشی برخوردار هستند. دولت سوئیس تنها کشوری است که بیشترین سرمایه گذاری ها را در بخش آموزش برای ارائه بالاترین کیفیت آموزشی در جهان نموده است. اگرچه شهریه ها و هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئیس نسبتاً بالاست اما در مقایسه با دانشگاه های انگلستان بسیار مناسب تر است. مشاورین مجرب موسسه پرشین اپلای تجارب مفیدشان را در این زمینه در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهند.

تجربه تحصیل در سوئیس باعث می­شود تا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات براحتی بتوانند در هر جایی از جهان شغل مورد نظر خود را یافته و به انجام کار بپردازند. به نوعی تحصیل در دانشگاه های سوئیس ضمانت زندگی آینده دانشجویان خواهد بود. دانشجویان در دانشگاه های این کشور به مهارت های پیشرفته ای دست خواهند یافت که تمامی کشورها جهان نیازمند چنین نیروهایی در بازار کاری خود می ­باشند. دانشجویان خارجی اجازه انجام کار دانشجویی در سوئیس را خواهند داشت. البته این اجازه پس از 6 ماه تحصیل به این دانشجویان داده خواهد شد. میزان ساعات کاری دانشجویان در این کشور 15 ساعت در هفته است و آنها می توانند در ایام تعطیلات بطور تمام وقت به انجام کار در این کشور بپردازند.

شرایط و تجربه تحصیل در سوئیس

دانشگاه های سوئیس از بهترین کیفیت های آموزشی و اساتید در میان دانشگاه های کشورهای اروپایی برخوردار است. دانشگاه های این کشور در میان 15 دانشگاه برتر در جهان قرار دارند. همچنین اکثر دانشجویان خارجی رضایت صد درصدی خود را از نحوه آموزش در این دانشگاه ها را اعلام نموده اند. دانشگاه های پلی تکنیک فدرال دولسان، دانشگاه برن و دانشگاه علوم کاربردی ژاو از جمله 3 دانشگاهی هستند که موفق به اخذ تندیس رضایت مندی دانشجویان خارجی گردیده اند. از برترین دانشگاه های سوئیس در سال 2020 عبارتند از:

دانشگاه

رتبه بندی THE 2020

رتبه بندی QS 2020

رتبه بندی ARWU 2020

موسسه فنی فدرال زوریخ

13

6

19

اکول پلی تکنیک فدرال لوزان

38

18

78

دانشگاه زوریخ           

90

76

61

دانشگاه بازل سوئیس

94

151

87

دانشگاه برن سوئیس

113

123

101150

 

دانشگاه های کشور سوئیس امکانات بسیار پیشرفته ای را در اختیار دانشجویان قرار می­ دهند. دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های این کشور می­ توانند ضمانت آینده شغلی خود را بدست آورند. زیرا دانشگاه های سوئیس دارای اعتبار جهانی هستند و دانشجویانی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند براحتی در هر کشوری می ­توانند به انجام کار بپردازند. دانشجویان در سوئیس در محیطی امن زندگی می­کنند، اگرچه بنظر برخی از دانشجویان ممکن است کمی کسل کننده بنظر برسد، اما با سفر به دیگر کشورهای اروپایی می­تواند تجربه ای دیگر برایشان بوجود آورد. اکثر دانشجویانی که علاقمند تجربه تحصیل در سوئیس هستند، دانشجویانی هستند که جدیت در تحصیل و عملکرد عالی برایشان در رأس قرار دارد.

پذیرش در دانشگاه های سوئیس

هر کدام از دانشگاه های کشور سوئیس دارای شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجویان می­باشد. دانشجویان ابتدا باید با مراجعه به سایت دانشگاه های مورد نظر خود صلاحیت ها و شرایط لازم برای پذیرش دانشجو را مطالعه نموده و در صورتیکه دارای شرایط لازم هستند، درخواست پذیرششان را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. اما حداقل شرایط عمومی در تمامی دانشگاه های این کشور برخورداری از مدرک تحصیلی معتبر و معرفی نامه ای گواه بر صلاحیت دانشجو می ­باشد. از دیگر شرایط خاص ورود به دانشگاه های سوئیس می­توان موفقیت در آزمون های ورودی این دانشگاه ها را نام برد. دانشجویان برای ورود به برخی از دانشگاه های پزشکی، علوم اجتماعی، هنرهای کاربردی، موسیقی و طراحی باید در آزمون های ورودی این دانشگاه ها شرکت نموده و در صورت اخذ نمره قبولی می­ توانند به ادامه تحصیل در این دانشگاه ها بپردازند.

هزینه و بورس تحصیلی در تجربه تحصیل در سوئیس

علاقمندان به تجربه تحصیل در سوئیس بدنبال راهی برای تأمین هزینه ها و شهریه های تحصیلی در این کشور می­ باشند. امکان دسترسی به بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان در این کشور وجود دارد. بورسیه های تحصیلی دولتی متعددی هر ساله به دانشجویان اعطا می­ گردد که خود ممکن است دارای شرایط خاصی باشد. اما بطور معمول این بورسیه های به دانشجویان ممتاز و یا دانشجویانی که دارای رزومه های قوی تحصیلی و علمی هستند تعلق می­گیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئیس نسبت به دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر گزارش شده است. بطوریکه متوسط هزینه ها در دانشگاه های این کشور 1000CHF الی 2540CHF (فرانک سوئیس) تخمین زده شده است. البته هزینه تحصیل در سوئیس در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این سطح شهریه ها با توجه به نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) نیز متفاوت است.

ماکسیمم شهریه سالیانه در دانشگاه های خصوصی و دولتی سوئیس

پس شرایط شهریه ها در دانشگاه های مختلف و برنامه های تحصیلی مختلف سوئیس متفا.ت است و افراد از قبل باید به این نکته توجه کافی داشته باشند. اما اکنون برخی از متقاضیان بی صبرانه منتظر اطلاع از ریز شهریه سالانه دانشگاه های سوئیسی در سال 2020 هستند. موسسه فنی فدرال زوریخ با هزینه سالانه 1927.4€ (یورو) گرانترین و دانشگاه ژنو با 900€ (یورو) ارزانترین دانشگاه های سوئیسی محسوب می شود.

دانشجویان بین المللی و تجربه تحصیل در سوئیس

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه های سوئیس دارند، می­ توانند یکی از بورس های تحصیلی ESOP و یا MSP را که به دانشجویان خارجی تعلق دارند را اخذ بنمایند. بورسیه ESOP تمامی هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی را شامل می­ شود و بورسیه MSP تنها برخی از هزینه های زندگی دانشجویان را تأمین خواهد نمود. دریافت این بورسیه های بصورت رقابتی است و دانشجویانی که دارای رزومه های قوی هستند و یا نمرات عالی را در دوره های کارشناسی کسب نموده اند از شانس بیشتری برای اخذ این بورسیه ها برخوردار خواهند بود. خوب است که در راستای کسب هرچه بیشتر اطلاعات مقاله تحصیل در سوئیس را نیز مطالعه نمایید. شایان ذکر است که مقاله مهاجرت تحصیلی به سوئیس را نیز مطالعه کنید که قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

زبان تحصیل در کشور سوئیس

تدریس در دانشگاه های سوئیس به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی صورت می­گیرد. دانشجویان با تجربه تحصیل در سوئیس می­ توانند به یادگیری دیگر زبان ها نیز بپردارند. سوئیس کشوری امن است و دانشجویان براحتی می­ توانند در محیطی مناسب به تحصیل و مطالعه در زمینه های تجاری در کشوری که مرکز تجارت در قاره اروپا محسوب می­ شود، بپردازند. علاوه بر این کشور سوئیس در رشته های مهمان نوازی، داروسازی، بانکداری و مواد شیمیایی جایگاه ویژه ای را در میان کشورهای جهان بخود اختصاص داده است که زبانزد بسیاری از کشورهای جهان می باشد. همچنان دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در این کشور می توانند جهت اقامت پس از تحصیل در سوئیس اقدام نمایند.

هزینه های زندگی در کشور سوئیس

دانشجویان در کشور سوئیس علاوه بر کسب تجربه تحصیل در سوئیس می­ توانند زندگی در کشوری مدرن را نیز تجربه نمایند. هزینه های زندگی در این کشور در شهرهای مختلف سوئیس با یکدیگر متفاوت است و اکثراً هزینه های زندگی در شهرهای برن، زوریخ و ژنو نسبت به دیگر شهرهای سوئیس گرانتر می­ باشد. بیشترین هزینه های زندگی در این کشور مربوط به ملک و مسکن در ین کشور است بطوریکه افراد حداقل 20% از حقوق دریافتی خود را به پرداخت اجاره مسکن اختصاص می­ دهند. دانشجویان عزیز می توانند در صورت مواجه شدن با سوالات و ابهامات در این زمینه با کارشناسان مجرب موسسه پرشین اپلای مشاوره نمایند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat