پرشین اپلای

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سو 3 سال قبل

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

سوئیس کشوری اروپایی است و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس دارای طرفداران مشتاقی است که این کشور فوق العاده را از هر لحاظ بر سایر کشورها ترجیح می دهند. برای متقاضیانی که علاقمند به رشته های پزشکی و دندانپزشکی هستند، این امکان وجود دارد که تحصیلات پزشکی خود را در این کشور آغاز نمایند یا ادامه دهند. بنابراین در صورتی که کشور سوئیس را انتخاب می نمایید، ضروری است اطلاعات تکمیلی در مورد این کشور و تحصیل در سوئیس داشته باشید که موسسه پرشین اپلای این امر را در قالب مقاله ای شرح می دهد. با خواندن مطالب این مقاله متوجه خواهید شد که تحصیل در سوئیس و اخذ اقامت در این کشور بهترین گزینه مهاجرت افراد است.

بررسی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

در مجموع برای تحصیل در سوئیس، دانشگاه ها، مراکز و موسسات آموزشی مختلفی وجود دارد. تقریبا 20 دانشگاه در کشور سوئیس مشغول ارائه خدمات آموزشی برای دانشجویان هستند که کاملا معتبر بوده و شاخص ترین رشته ها و دوره های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس را ارائه می نمایند. در واقع برگزیده ترین دانشگاه های سراسر جهان در کشور سوئیس هستند. چراکه افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند با اطلاعات علمی بسیار بالایی می توانند در مشاغل مورد نیاز سوئیس یا سایر کشورها مشغول به کار شده و بالاترین درآمد را داشته باشند.

شرایط تحصیل پزشکی در سوئیس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس به قدری پرطرفدار است که باعث گردیده رقابت تنگاتنگی بین متقاضیان کشورهای مختلف شکل گیرد. بنابراین متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا دقت داشته باشند که مسیر پر رقابتی را در پیش دارند و شایسته است گزینه های واجد شرایطی خود را افزایش دهند. گفتنی است بر اساس قوانین آموزشی حاکم بر کشور سوئیس یا SIWF، پذیرش دانشجویان بین المللی و خارجی در کلیه دانشگاه های این کشور صورت نمی گیرد و تنها برخی دانشگاه های سوئیس مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را دارند اما به طور حتما برای به دست آوردن شرایط مطلوبی مانند تحصیل در دانشگاه های دارای رتبه برتر بین المللی، امکانات زندگی فوق العاده در سوئیس، اخذ مدرک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران و دستیابی به اقامت دائم سوئیس، سعی و تلاش امری معقول و ارزشمند به نظر می رسد.

علاقمندان به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس بایستی در آزمون ورودی شرکت نموده و نمره قبولی به دست آورند. اما برای شرکت در آزمون و ورود به دانشگاه مورد نظر، پیش شرط هایی وجود دارد که متقاضیان بایستی آن ها را دارا باشند که به شرح زیر می باشد:

1.      دارا بودن دانش زبان فرانسوی یا زبان آلمانی حداقل سطح B2

2.      آشنایی کامل و داشتن علم و دانش در دروس زیست شناسی و آناتومی

شرایط شرکت در آزمون ورودی سوئیس

دولت سوئیس یک امتیاز ویژه برای داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی نشده اند، در نظر گرفته است. این که آنان این امکان را خواهند داشت که در صورت عدم قبولی در آزمون ورودی در سال اول، یک مهلت یک ساله خواهند داشت تا با گذراندن دوره های آموزشی، خود را برای شرکت در آزمون ورودی سال بعد آماده کنند. دوره های آموزشی که در مدت یک ساله برای آنان برگزار و تدریس می گردد، به زبان فرانسوی می باشد. پس از این که فرد متقاضی در آزمون ورودی پذیرفته شد، بایستی تعهد نماید که علاوه بر مسلط بودن بر علوم تخصصی، دانش و تسلط کافی و کامل را در زبان های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی نیز خواهد داشت.

مدت زمان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

مدت زمانی که طول خواهد کشید تا دانشجو موفق به اخذ مدرک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس شود، بین 5 تا 7 سال می باشد که البته این مدت زمان با توجه به دانشگاه انتخابی و نوع برنامه و دوره آموزشی متغیر است. دانشجویان رشته های پزشکی و رشته های دندانپزشکی دروس مشترکی را در 3 سال نخست تحصیل می گذرانند. در سال های بعدی، تدریس بر اساس تاکید بر آموزه ها و تمرین های بالینی انجام می گردد.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، الزام به شرکت در آزمون اختصاصی جهت صدور مجوز دارند. در صورتی که در این آزمون به موفقیت برسند، مجاز به شرکت در دوره های تخصص یا MAS می باشند. آزمون هایی که در طول دوران تحصیل از دانشجو گرفته می شود، از سوی دانشگاه و به صورت داخلی است. اما آزمون نهایی به شکل فدرال، جامع و سراسری برگزار می گردد.

تخصص در تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس

دانشجویانی که مشغول تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس هستند، قبل از فارغ التحصیلی می بایست پایان نامه تحصیلی خود را تحت نظر اساتید متخصص، تهیه و ارائه دهند. گفتنی است کیفیت پایان نامه مذکور تاثیر بسزایی در صدور مدرک نهایی خواهد داشت. پزشکان پس از پایان تحصیلات، بایستی در دوره های تخصصی که توسط مراکز آموزشی برگزار می گردد شرکت نمایند. مدت زمان این دوره ها بر اساس نوع تخصص انتخابی پزشک متغیر است. مجددا پس از سپری نمودن دوره های تخصص نیز از فرد متقاضی آزمون گرفته می شود. البته بهتر این است که مقاله تحصیل دندانپزشکی در سوئیس و تحصیل پزشکی در سوئیس را نیز مطالعه نمایید تا تمامی اطلاعات مربوط به این حوزه تحصیلی را اشراف پیدا کنید و با دیدی باز نسبت به این قضیه اقدام نمایید.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در سوئیس

هزینه تحصیل در سوئیس در مقاطع مختلف برای دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی متفاوت می باشد. برای مثال هزینه های مربوط به تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئیس در هر سال تحصیلی برای دانشجو مبلغی بین 4000 الی 8000 فرانک سوئیس خواهد بود که معادل 2630 € الی 5250 € می باشد. کار ضمن تحصیل در سوئیس برای دانشجویان امکان پذیر بوده و به صورت 15 ساعت در هفته است. در تابستان و روزهای تعطیل می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. هزینه های زندگی در کشور سوئیس نیز متناسب است و تقریبا بین 1000 CHF الی 2000 CHF می باشد. استفاده از خوابگاه های دانشجویی موجب صرفه جویی در هزینه های زندگی دانشجو می گردد و معقول است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat