پرشین اپلای

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس 3 سال قبل

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس با 90 تا 120 واحد تحصیلی (ECTS) به مدت 2 سال طول کشیده و کاملا مطابق سیستم بلونیا (Bologna Process) می باشد. بنابرین، مدارک تحصیلی اعطاء شده در سوئیس کاملا از اعتبار بین المللی برخوردار است. معمولا دوره کارشناسی ارشد در سوئیس در دانشگاه های پژوهش محور این کشور (دانشگاه های استانی سوئیس و موسسات فنی فدرال) به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان کارشناسی ارشد در سوئیس می توانند در انواع رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تحصیل نموده و از برنامه های بورس تحصیلی دانشگاه های سوئیسی نیز بهره مند شوند.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کشور سوئیس بایستی چند نکته را مدنظر خود قرار دهند. اولا کشور سوئیس کشوری سه زبانه (آلمانی، انگلیسی و فرانسه) است و متقاضیان بایستی قبل از درخواست پذیرش با نیازمندی های زبانی دانشگاه و دوره تحصیلی مربوطه آشنا شوند. همچنین متقاضیان باید از قبل به فکر تامین هزینه های تحصیل و زندگی مخصوصا برای سال اول باشند. چراکه هزینه ها در سوئیس بالاتر از متوسط اروپایی است. با اخذ مشاوره از مشاوران حرفه ای موسسه پرشین اپلای می توانید مسیر خود برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس را هرچه سریعتر طی کنید.

معرفی نظام آموزش عالی سوئیس

سیستم آموزش عالی سوئیس یکی از نظام های آموزشی برتر در کل اروپا محسوب می شود. در این نظام آموزشی متکامل و پیشرفته 3 دسته اصلی موسسه آموزش عالی وجود دارد. این موسسات آموزشی شامل دانشگاه های پژوهش محور (شامل دو موسسه فنی فدرال و 10 دانشگاه استانی)، دانشگاه های علوم کاربردی حرفه ای محور و دانشگاه های تربیت دبیری می باشد. در سوئیس اغلب دانشگاه ها به عنوان موسسات آموزش عالی دولتی شناخته می شوند. شما نیز به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید در یکی از این موسسات آموزشی ادامه تحصیل دهید:

موسسات آموزشی سوئیس

معمولا دانشگاه های استانی سوئیس و موسسات فنی فدرال به عنوان دانشگاه های پژوهش محور انواع برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در قالب طیف وسیعی از رشته های تحصیلی به دانشجویان ارائه می کنند. اما دانشگاه های علمی کاربردی سوئیس در واقع دانشگاه های فن سالار بوده و در محتوای درسی خود از ترکیبی از آخرین نظریه های علمی و دانش حرفه ای استفاده می کنند. شما با تحصیل در این دانشگاه ها نیز ممکن است شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی خود در سوئیس را نیز افزایش دهید.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

معمولا سال تحصیلی در سوئیس از ماه سپتامبر تا ژوئن ادامه می یابد. اکثر برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور سوئیس بین 3 و یا 4 ترم تحصیلی (به ارزش 90 تا 120 واحد ECTS) به دانشجویان ارائه می شود. این در عمل بدان معنا است که تحصیل فوق لیسانس در سوئیس کلا یک و نیم تا دو سال طول می کشد. شما با تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور اغلب وقت خود را صرف یادگیری دانش پیشرفته از طریق تکمیل مدلهای فکری و کارهای ارزشیابی مربوطه خواهید کرد. در کشور سوئیس، تاکید بر روی تحصیل مستقل، درک تحقیقات آکادمیکی مربوطه و ارائه ایده ها به همکلاسی ها و اساتید می باشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس 2020     

دانشگاه ها

41 دانشگاه

قدیمی ترین دانشگاه

دانشگاه بازل سوئیس 1460

دانشجویان بین المللی

53368 نفر

طول دوره

1 تا 2 سال

سال تحصیلی

سپتامبر تا ژوئن

 

اغلب برنامه های کارشناسی ارشد در سوئیس معمولا با ارائه پایان نامه پژوهشی مستقل به اتمام می رسد. ارائه پایان نامه نیز مستلزم تحقیقات گسترده در موضوع اصلی تحت نظارت و مشاوره اساتید راهنما می باشد. همچنین لازم است بدانید که از سال 2006، کلیه دانشگاه های سوئیس دوره های تحصیلی خود از جمله دوره کارشناسی ارشد را مطابق سیستم بلونیا ارائه می دهند. ایضا سوئیس عضو کامل برنامه های آموزشی و تحقیقاتی اتحادیه اروپا (EU) بوده و محققان سوئیسی در جذب اعتبار علمی و پژوهشی این اتحادیه خیلی موفق عمل می کنند.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از سوئیس

همان طوری که گفته شد، دانشجویان خارجی می توانند در انواع رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور سوئیس ادامه تحصیل دهند. اما باید توجه کرد که برخی از دانشگاه های سوئیسی جهت آماده سازی بیشتر داوطلبان برای تحصیل دانشجویان در رشته های خاصی همانند پزشکی، حقوق و M.B.A دارای دوره های آمادگی می باشند. با این توضیح انواع برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سوئیس در سال 2020 عبارتند از:

عنوان برنامه تحصیلی

تعداد برنامه

کارشناسی ارشد علوم (M.Sc.)

254 برنامه

کارشناسی ارشد هنر (M.A.)

87 برنامه

کارشناسی ارشد حقوق (LL.M.)

16 برنامه

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (M.B.A)

87 برنامه

 

با این توضیح اکنون به بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس می پردازیم. دانشگاه های سوئیسی در زمینه شرایط پذیرش ممکن است شرایط خاص خود را داشته باشند. اما در مجموع، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت تحصیل فوق لیسانس در سوئیس 2020 از قرار ذیل می باشد:

1.      فرم درخواست تکمیل شده

2.      مدرک کارشناسی معتبر به همراه ریز نمرات

3.      کپی مدارک شناسائی + چند قطعه عکس پاسپورتی

4.      مدرک آزمون زبان انگلیسی IELTS با نمره 0 تا 6.5 یا TOEFL با نمره بین 70- 90

5.      انگیزه نامه یا Motivation letter

6.      رزومه یا CV

7.      رسید پرداخت هزینه درخواست 100- 150 فرانک سوئیس

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

معمولا دولت سوئیس از دانشگاه های این کشور در سطح فدرال و استانی حمایت همه جانبه ای انجام می دهد. در نتیجه این امر، شهریه های برنامه های کارشناسی ارشد در سوئیس معمولا بسیار پایین درمی آید. از آن گذشته، دانشجویان ارشد به انواع بورسیه های تحصیلی دسترسی دارند اما هزینه دقیق تحصیل کارشناسی ارشد با توجه به نوع دانشگاه، برنامه یا رشته تحصیلی متفاوت است. معمولا هزینه سالیانه تحصیل فوق لیسانس در این کشور بین €930 الی €3720 (یورو) می باشد. نمودار زیر به طور دقیقی نشان دهنده وضعیت شهریه های کارشناسی ارشد در انواع دانشگاه های معتبر سوئیسی در سال 2020 می باشد:

شهریه سالیانه دانشگاه های سوئیس

باید به این نکته اذعان کرد که هزینه زندگی در سوئیس برای دانشجویان خارجی بسیار بالاتر از بقیه کشورهای اروپایی است. همین امر تنها پوئن منفی تحصیل کارشناسی ارشد در کشور سوئیس می باشد. البته باید توجه کرد که هزینه های زندگی دانشجویی در سوئیس با توجه به دو فاکتور محل تحصیل و سبک زندگی افراد کمی متفاوت است. اما در مجموع می توان گفت که میانگین ماهیانه هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس حدود 1300€ تا 1700€ (یورو) می باشد.

ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

بر طبق قوانین کشور سوئیس، دانشجویان اروپایی جهت تحصیل در دانشگاه های سوئیسی نیازی به اخذ ویزا نداشته و فقط کافی است که به محض رسیدن به سوئیس به عنوان دانشجوی خارجی ثبت نام کنند. اما دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در سوئیس قبل از ورود به کشور سوئیس بایستی درخواست ویزا (نوع بلندمدت یا D Visa) دهند. شرط اصلی برای درخواست ویزا نیز گرفتن نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی سوئیس می باشد. اما متولی رسیدگی به درخواست ویزا نیز سفارت کشور سوئیس می باشد. با این شرح، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس از این قرار است:

1.      فرم درخواست تکمیلی

2.      چهار قطعه عکس پاسپورتی

3.      پاسپورت معتبر با اعتبار 3 ماهه

4.      نامه پذیرش دانشگاهی از سوئیس

5.      رسید پرداخت هزینه ثبت نام و شهریه ها

6.      مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت در سوئیس

7.      انگیزه نامه یا SOP

8.      CV یا رزومه متقاضی

9.      تعهد مبنی بر ترک سوئیس به محض اتمام تحصیلات

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat