پرشین اپلای

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی 3 سال قبل

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

سوئیس کشوری واقع شده در بخش مرکزی و جنوب غربی قاره اروپا، علاوه بر برخورداری از طبیعت زیبا، صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا است و از این رو میان مهاجران بسیار پر طرفدار می باشد. با توجه به نسبتا دشوار بودن زبان های رسمی سوئیس از جمله زبان های آلمانی و فرانسوی، بسیاری از دانشجویان در پی تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی هستند. چرا که از این راه پس از فارغ التحصیلی نیز گزینه های محدودی نخواهند داشت و می توانند برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالاتر و همین طور برای کار به کشورهای انگلیسی زبان و حتی غیر انگلیسی زبان به راحتی سفر کنند.

شرایط مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس به سه طریق سرمایه گذاری، کاری و تحصیلی انجام می شود که در این میان روش سرمایه گذاری مختص تابعین یک سری کشورهای خاص از جمله اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا می باشد و افزون بر این مانع، نیازمند صرف هزینه بسیار کلان می باشد. مهاجرت کاری به سوئیس نیز علی رغم پر طرفدار بودن با توجه به این که باید با اخذ یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای سوئیسی همراه باشد و لازمه آن شش ماه آگهی کردن فرصت شغلی مربوطه است، سه ماه در سوئیس و سپس سه ماه در کل اتحادیه اروپا، عملا شدنی نیست.

در حقیقت روشی که در حال حاضر در سرتاسر دنیا مردم با استفاده از آن به اقامت سوئیس دست پیدا می کنند تحصیل در سوئیس است. علی رغم این که نظام تحصیلی سوئیس بر خلاف تحصیل در نروژ و برخی دیگر از کشورهای اروپایی رایگان نیست اما آینده درخشان شغلی پس از فارغ التحصیلی با توجه به آمار بیکاری 0.09% سوئیس، تورم 1.2% و در مجموع رفاه اجتماعی بالا سبب شده همچنان افراد زیادی ترجیح دهند تحصیلات خود را در سوئیس ادامه دهند. در این روش فرد ابتدائا باید از یک دانشگاه در سوئیس پذیرش بگیرد و نامه پذیرش دانشگاه همراه مدارک دیگر را در نهایت برای اخذ ویزای تحصیلی آماده کند.

تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی

دانشگاه های سوئیس در حقیقت به هر سه زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی رشته های مختلف را تدریس می کنند یعنی غالبا تمامی رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند هر چند انگلیسی زبان رسمی سوئیس نیست. اگر چه غالبا دانشگاه های سوئیس با بودجه دولت فعالیت می کنند اما با توجه به نرخ ارز هزینه فعلی تحصیل در آن ها در کنار هزینه زندگی در سوئیس بسیار بیشتر از هزینه تحصیل و زندگی در سایر نقاط اروپا از جمله آلمان، اتریش، نروژ، فرانسه، مجارستان و ایتالیا است. شهریه دانشگاه های مختلف در رشته های مختلف متفاوت است اما به طور متوسط بین 15000CHf تا 40000CHf  فرانک سوئیس هزینه در بر خواهد داشت.

گام های اساسی برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

به منظور اقدام برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی یک سری مراحل می بایست طی شود که به طور خلاصه به شرح ذیل است:

انتخاب رشته مورد نظر: از محبوب ترین رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند می توان به کارشناسی ارشد مهندسی عمران، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد فیزیک و کارشناسی ارشد تجارت بین الملل اشاره کرد.

انتخاب دانشگاه مناسب: از جمله معروف ترین دانشگاه های سوئیس که رشته های فراوانی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند می توان به دانشگاه زوریخ و دانشگاه ژنو اشاره کرد.

آمادگی برای اپلای: دانشگاه های سوئیس غالبا تحقیق محور هستند یعنی در کنار نمرات خوب متقاضی در مقاطع قبلی تحصیلی وی، به تحقیقات، مقالات بین المللی و کنفرانس های بین المللی ای که دانشجو در آن ها شرکت داشته توجه می کنند.

مدارک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش: سوئیس سه زبان رسمی دارد یعنی آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی هر چند غالب دانشگاه ها اغلب رشته ها را علاوه بر این سه زبان، به زبان انگلیسی نیز ارائه می دهند که بیشتر مورد توجه دانشجوهای بین المللی است. مدرک زبان انگلیسی مورد قبول از سوی دانشگاه های سوئیس آیلتس و تافل می باشد که حداقل نمره آن در دانشگاه های مختلف متناسب با رشته ای که فرد تقاضای اخذ پذیرش آن را دارد و مقطع تحصیلی متفاوت است؛ منتهی غالبا در مقطع کارشناسی آیلتس 6، در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و در مقطع دکتری آیلتس 7 به بالای آکادمیک مورد نیاز است.

زندگی پس از تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی

همانطور که پیش تر ذکر شد انگلیسی زبان رسمی سوئیس نیست و دانشجویانی که قصد دارند حین تحصیل به طور پاره وقت مشغول به کار باشند یا پس از فارغ التحصیلی در سوئیس بمانند و مشغول به کار باشند ضروری است حداقل به یکی از زبان های رسمی کشور سوئیس یعنی آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی تسلط کامل داشته باشند. چرا که در کشورهای آلمانی یا فرانسوی زبان آشنایی با زبان انگلیسی در محیط کار چندان مفید واقع نمی شود و پس از پایان تحصیلات آکادمیک فرد عمیقا این نیاز را احساس می کند که باید زبان آلمانی یا فرانسوی خود را تقویت نماید. از همین رو بهتر است در صورتی که اصرار فرد به تحصیل و در نهایت پس از 10 سال کار و پرداخت مالیات، اخذ اقامت دائم سوئیس است از همان ابتدا با دانش کافی در یکی از زبان های رسمی سوئیس وارد این کشور شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

پس از اخذ پذیرش گام بعدی اقدام برای ویزای تحصیلی است که پیچیدگی های زیادی دارد اما از آن جمله می توان به طور خلاصه به ارائه مدارک ذیل به سفارت سوئیس اشاره کرد:

1.      نامه پذیرش دانشگاه

2.      مدرک زبان

3.      پاسپورت معتبر

4.      دو قطعه عکس پاسپورتی امضا شده

5.      گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی مالی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس را دارد

6.      مدرکی که اثبات کند فرد منزل یا خوابگاهی را برای مدت حضور خود در سوئیس تهیه کرده

7.      ترجیحا دعوتنامه یکی از بستگان متقاضی که اقامت دائم یا پاسپورت سوئیس را دارند

البته لازم به ذکر است انجام تمامی مراحل، اخذ پذیرش از دانشگاه و در نهایت اقدام برای اخذ ویزا نیاز به اقدامات حساب شده دارد و بهتر است افراد پیش از انجام آن با متخصصین و کارشناسان مهاجرتی مشورت نمایند. 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat