پرشین اپلای

تحصیل رایگان در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان 3 سال قبل

تحصیل رایگان در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان از جمله موضوعاتی است که همواره مورد نظر بسیاری از افراد بوده است و اشخاص بسیاری از اقصی نقاط دنیا خواهان آن هستند. از این رو با توجه به پر طرفدار بودن آن و درخواست های بالای همراهان همیشگی موسسه پرشین اپلای، تیم ترجمه ما در مقاله ای که پیش روی شما قرار دارد، به ارائه اطلاعاتی در خصوص این موضوع یعنی تحصیل رایگان در مجارستان پرداخته اند که امید است مطالعه آن برای شما عزیزان سودمند باشد. در ابتدای امر توضیحاتی راجع به کشور مجارستان می پردازیم و در نهایت به موضوع اصلی که همان تحصیل رایگان در مجارستان است پرداخته خواهد شد.

نکاتی در مورد کشور مجارستان وجود دارد که لازم است به عنوان کسی که قرار است در این کشور اقامت داشته باشد بدانید این است که پایتخت مجارستان شهر بوداپست می باشد، مجارستان از سال 2007 عضو شنگن شده است و همسایه کشورهایی از جمله اتریش است، بوداپست پایتخت مجارستان، تا وین پایتخت اتریش، تنها حدود 2 ساعت فاصله زمینی دارند.

امکان تحصیل رایگان در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان امروزه به یکی از گزینه های تحصیلی مهم در قاره اروپا تبدیل شده است. دانشجویان فراوانی از سراسر جهان برای تحصیل در کشور مجارستان، برای دریافت پذیرش اقدام می کنند. تحصیل در کشور مجارستان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با سیستم بولونیا اجرا می شود و برای تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان هیچ گونه محدودیت سنی اعمال نشده است. مدارک ارائه شده توسط دانشگاه های کشور مجارستان در بسیاری از نقاط جهان دارای اعتبار هستند. برای بدست آوردن اجازه اقامت در کشور مجارستان، اشخاص باید به سفارت این کشور در محل زندگی خود مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را همراه خود داشته باشند چرا که دانشگاه این مدارک را از آنها می خواهد.

مدارک عمومی برای ثبت درخواست در کشور مجارستان عبارتند از؛

1.      رزومه بروزرسانی شده

2.      انگیزه نامه

3.      کپی گذرنامه

4.      گواهی تسلط به زبان خارجی

5.      ترجمه همه سوابق به زبان انگلیسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانشجویان موظف به ترجمه ریز نمرات خود به زبان انگلیسی یا مجار هستند. برخی از دوره های آموزشی در این مقطع دارای آزمون ورودی هستند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان باید کپی مدرک کارشناسی خود را ارائه کنند. تعداد بسیار کمی از رشته های آموزشی در این مقطع تحصیلی دارای آزمون ورودی هستند. دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترا در مجارستان به مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن نیاز خواهند داشت. دانشجویان در طول 4 سال تحصیل باید 240 واحد آموزشی را پشت سر بگذارند.

در دو سال اول تحصیل، درصد قابل توجهی از این دروس ارائه خواهند شد و پس از پایان ترم چهارم تحصیلی، دانشجویان در یک آزمون جامع دکترا شرکت خواهند کرد. در صورت موفقیت در این آزمون می توانند وارد دوره دوم تحصیل در مقطع دکترا شوند. دروس دوره پایانی تحصیلی در کشور مجارستان در مقطع دکترا بیشتر دروس تحقیقاتی است. دانشجویانی که در پایان دوره موفق به اتمام پژوهش ها نشوند می توانند مدت تحصیل خود را 1سال تمدید کنند. دانشجویان اروپایی می توانند به صورت آزادانه پس از دریافت پذیرش از دانشگاه راهی مجارستان شوند. با این حال دانشجویان غیر اروپایی برای دریافت اجازه ورود به کشور مجارستان به ویزای تحصیلی نیاز خواهند داشت. شما می توانید مقاله شرایط ویزای تحصیلی مجارستان را که به این موضوع اختصاص داده شده است را مطالعه کنید.

هزینه تحصیل در مجارستان

تحصیل رایگان از آنجا امکان پذیر میشود که هزینه تحصیل در مجارستان بسیار اندک است. هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان قابل مقایسه با هزینه های تحصیل در غرب اروپا نیست. هزینه های تحصیل بسیار اندک بوده و بواسطه دریافت بورسیه تحصیلی در مجارستان به صفر خواهد رسید. در حقیقت دریافت بورسیه تحصیلی، تحصیل رایگان را امکان پذیر میکند و از همین روست که مهاجرت تحصیلی به مجارستان یکی از ارزان قیمت ترین مهاجرت های تحصیلی است.

هزینه های تحصیل در مجارستان نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است. در حقیقت دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی شما به شدت در میزان شهریه شما اثرگذار خواهد بود. شهریه تحصیلی باید در هنگام ثبت نام به طور کامل پرداخت شود و هزینه اولیه ثبت نام برای شرکت در امتحانات و تکمیل ثبت نام نیز 15€ (یورو) خواهد بود. برای آنکه بتوانید اطلاعات دقیقتری بدست آورید باید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. با این وجود شهریه هر ترم تحصیلی در رشته های مختلف تحصیلی در مجارستان به شرح زیر میباشد:

عنوان برنامه های تحصیلی

هزینه به یورو (€)

رشته های پزشکی و دندانپزشکی

در حدود 6000€ تا 8000

رشته های مهندسی

در حدود 1600€ تا 2500

مدیریت و تجارت

در حدود 1200

رشته های روابط بین الملل

در حدود 600€ تا 1000

 

اما کل هزینه زندگی دانشجوئی در مجارستان 2020 حدود تقریبی 520€ (یورو) در ماه میباشد که معادل 690$ (دلار) میشود. عمده هزینه های دانشجوئی از این قرار است که :

آیتم ها

هزینه به یورو

ایاب و ذهاب ماهانه در بوداپست

12

یک عدد نان سفید

1

یک لیتر شیر

1

هزینه رستوران

5الی 8

بلیط سینما

4

 

اما بیشترین بخش از هزینه های دانشجوئی در مجارستان را اجاره خانه تشکیل میدهد که با توجه به نوع مسکن دانشجوئی هزینه های آن متفاوت است.

ایجاد موقعیت تحصیل رایگان در مجارستان

دانشجویانی که با سرمایه شخصی خود به تحصیل در کشور مجارستان می پردازنند می توانند از وام دانشجویی استفاده کنند. برای دریافت وام دانشجویی در کشور مجارستان دو شرط وجود دارد: اول در اختیار داشتن اجازه اقامت موقت یا کارت مهاجرت و سپس سن کمتر از 40 سال. کشور مجارستان از دشواری بازپرداخت این وامهای کم بهره توسط دانشجویان بطور کامل با خبر است. بنابراین آنها با در نظر گرفتن تدابیری باز پرداخت این وام دانشجویی را از درآمد دریافت می کنند. اقساط این وام بر اساس درآمد دانشجویان پس از دوره تحصیل خود مشخص خواهد شد.

یک راه دیگر که برای کاهش شهریه دانشگاهی در دسترس قرار خواهد گرفت، استفاده از بورسیه تحصیلی است. شش نوع بورسیه تحصیلی مختلف در کشور مجارستان وجود دارد که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. راه دیگری که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، کار کردن در هنگام تحصیل در این کشور است. در حقیقت شما می توانید از طریق چند راه تحصیل رایگان در مجارستان را برای خود ممکن کنید. تحصیل رایگان در مجارستان یک فرصت مناسب برای ادامه تحصیل در این کشور اروپایی است و دانشجویان این امکان را دارند که از طریق راه های مختلفی که اشاره کردیم، هزینه تحصیل خود را کاهش دهند. مشاورین موسسه حقوقی پرشین اپلای می توانند در هموار کردن مسیر مهاجرت به کشور مجارستان، شما را یاری دهند.

سوالاتی در خصوص تحصیل رایگان در مجارستان

آیا تحصیل در مجارستان رایگان است؟ خیر، دانشجویان خارجی در مجارستان باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند.

چگونه می توان تحصیل رایگان در مجارستان را تجربه کرد؟ در صورت دریافت بورسیه تحصیلی این امکان فراهم خواهد شد.

شهریه تحصیل پزشکی در مجارستان چه مقدار است؟ در حدود 17000€ (یورو) در سال.

هزینه زندگی در مجارستان برای یک دانشجو چه مقدار است؟ در حدود 900€ (یورو) در ماه.َ

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat