پرشین اپلای

خوابگاه دانشجویی در مجارستان

خوابگاه دانشجویی در مجارستان 3 سال قبل

خوابگاه دانشجویی در مجارستان

اقامت در خوابگاه دانشجویی در مجارستان در طول دوران تحصیلی برای متقاضیان خارجی و بین المللی امکان پذیر است و مورد بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این دانشجویان می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. دانشجویان در زمان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان موظف هستند محل اقامت خود را در این کشو مشخص کنند. دانشجویان باید تمامی محل های در نظر گرفته شده برای اقامت دانشجویان را بررسی کنند و بهترین مکان را با توجه به شرایط و بودجه خود برای اقامت انتخاب کنند. کشور مجارستان به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و سطح آموزش عالی مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است و هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.

بررسی خوابگاه های دانشجویی در مجارستان

یافتن مکانی مناسب برای اقامت بخش مهمی از تحصیل شما در خارج از کشور است، در مورد مسکن دانشجویی در مجارستان گزینه های مختلفی وجود دارد. بیشتر دانشگاه های این کشور در محوطه دانشگاه دارای خوابگاه دانشجویی هستند، اقامت در خوابگاه های دانشجویی ارزان و به صرفه است همچنین دانشجویان می توانند به راحتی در کلاس درس حاضر شوند و از امنیت کامل برخودار هستند. در خوابگاه های دانشجویی مجارستان قوانین و مقرراتی وضع شده است که رعایت آن الزامی می باشد. در صورتی که دانشجو قوانین خوابگاه را رعایت نکند باید جریمه در نظر گرفته شده را پرداخت کند، اگر همچنان قوانین خوابگاه های دانشجویی مجارستان رعایت نشود دانشجو باید خوابگاه را ترک کند. اگر قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی مجارستان را دارید باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در مجارستان اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهید.

دانشجویانی که می خواهند به صورت مستقل در کشور مجارستان زندگی کنند می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. دانشجویان می توانند به صورت خصوصی یا گروهی در آپارتمان اقامت داشته باشند با اقامت گروهی در خوابگاه در هزینه های اقامت شما صرفه جویی می شود. دقت داشته باشید که برای زندگی در برخی از آپارتمان های دانشجویی باید علاوه بر هزینه اجاره هزینه اینترنت، آب، برق و گاز نیز باید پرداخت شود. اجاره آپارتمان در مجارستان با توجه به موقعیت و امکانات خانه متفاوت است، اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی مجارستان باید مبلغی بین 190€ تا 300€ (یورو) بپردازید. دانشجویان می توانند در بیشتر اوقات از طریق دانشگاه به جست و جو مسکن مورد نظر خود بپردازند.

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در مجارستان

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را دارند باید علاوه بر هزینه اجاره خوابگاه یا آپارتمان دانشجویی باید سایر هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در مجارستان با توجه به سبک زندگی و محل اقامت شما متفاوت است، اما به طور کلی برای زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 700€ تا 800€ (یورو) بپردازید. با ارائه کار دانشجویی در کشور مجارستان دانشجویان از تخفیفات در نظر گرفته شده در رستوران ها، کافی شاپ ها، مراکز تفریحی و دیدنی برخوردار می شوند.

کار دانشجویی در کشور مجارستان

طبق قوانین وضع شده در کشور مجارستان دانشجویان می توانند در طول تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند، بهترین موقعیت کاری برای دانشجویان کار در کافه، رستوران، مراکز خرید، مراکز گردشگری و کالج های آموزشی است. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در طول هر هفته به مدت 20 ساعت مشغول به کار شوند و با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های زندگی و شهریه دانشگاهی را پرداخت کنند. برای شروع کار در این کشور دانشجویان باید مجوز کار را از اداره مهاجرت مجارستان دریافت کنند.

در رابطه با شهریه دانشگاه های مجارستان می توان گفت هزینه های دانشگاه با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است برای تحصیل در رشته های تحصیلی غیر پزشکی باید سالانه مبلغ 4000€، تحصیل در رشته های پزشکی سالانه 14000€ و برای تحصیل در دندانپزشکی سالانه 17000€ (یورو) پرداخت شود. علاوه بر این دانشجویان باید برای ثبت نام در دانشگاه مبلغی بین 100€ تا 350€ (یورو) و بیمه دانشجویی سالانه مبلغ 100$ (دلار) پرداخته شود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat