پرشین اپلای

اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا

اخذ پذیرش تحصیلی  از ایتالیا 3 سال قبل

اخذ پذیرش تحصیلی  از ایتالیا

متقاضیانی که تصمیم به ادامه تحصیلات در ایتالیا را دارند، باید در مرحله اول جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدام نمایند. در همین خصوص سوالاتی در ذهن اشخاص متقاضی ایجاد می گردد که می توان به این سوالات اشاره کرد.

مدارک لازم برای این اخذ پذیرش چیست؟

اخذ ویزای تحصیلی به قصد دریافت اقامت دارای چه شرایطی است؟

آیا اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

مدارک مورد نیاز در دانشگاه های این کشور جهت اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی‌، تفاوت دارد. پیش‌تر گفته شد که ویزای تحصیلی از محبوبیت خاصی در بین جوانان و دانشجویان برخوردار است. اکنون می‌خواهیم نحوه اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا بدون مدرک زبان را به طور کامل شرح دهیم. ایتالیا در هر دوره تحصیلی، شرایط خاصی را جهت پذیرش افراد تعیین می‌کند که به شرح ذیل می‌ باشد:

1.      ارائه دیپلم متوسطه

2.      متقاضی در هنگام اخذ پذیرش ایتالیا در دوره کارشناسی، باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن باشد.

3.      متقاضی باید در هنگام اخذ پذیرش ایتالیا در مقطع دکتری یا آموزش تخصص پزشکی دارای مدرک تحصیلی فوق‌ لیسانس باشد.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

دانشجویانی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند می بایست در ابتدای امر دانش زبان انگلیسی و زبان انگلیسی سرلوحه کار خود قرار داده، زیرا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور صرفا با ارائه مدرک زبان صورت می گیرد. دانشجویان باید برای تحصیل در این کشور دوره زبان متوسط آموزس زبان ایتالیایی را نیز بگذرانند. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور به گواهی زبان ایتالیایی مانند CILS یا CELI نیاز دارند. دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را نیز دارند می بایست با ارائه مدرک IELTS یا TOFEL این موضوع را اثبات نمایند.

از سایر مواردی که در باب اخذ پذیرش تحصیلی از کشور ایتالیا بدون مدرک زبان حائز اهمیت می باشد، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی می باشد. پرشین اپلای مفتخر به راهنمایی اشخاص در این باب می باشد. تحصیل زبان ایتالیایی در مدرسه ایتالیایی که تحت نظر سفارت کشور ایتالیا می باشد، می تواند کمک شایانی به دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایتالیا نماید.

هزینه‌ تحصیل و زندگی در ایتالیا

اعطای بورسیه تحصیلی در ایتالیا قابل انجام است، اما مخارج تحصیل در این کشور در سطح پایینی است. لازم به ذکر است این شهریه در مورد دانشجویان بومی و بین‌المللی تفاوتی ندارد. در دانشگاه های استرالیا به دانشجویانی که توان مالی آنها در حداقل میزان باشد، خوابگاه و غذای رایگان تعلق می‌گیرد. میانگین هزینه های تحصیل بدین صورت می باشد:

آیتم

شهریه

در تمامی مقاطع

600 الی 5000€

رشته‌های MBA و مانند آن ها

بیش از 5000€

سایر رشته‌ها

2000

 

بورسیه و اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

اخذ بورسیه تحصیلی در ایتالیا به دلیل تمهیدات دولتی بالا می‌باشد. دانشگاه های ایتالیا بورسیه را در 2 نوع ارائه می‌نمایند. بورسیه نوع DSU که به صورت استانی ارائه و تقریبا بین 5000 تا 7000€ (یورو) می‌باشد. این بورسیه در کلیه دوره‌ و مقاطع تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. نوع دیگر بورسیه‌ای که از سوی استاد به دانشجویان ارائه می‌گردد. این نوع بورسیه نیز 13700€ (یورو) است. با این تفاوت که این بورسیه صرفا در دوره دکترا به شخص اعطا می‌گردد. چون برای دانشجو، حکم شغل را دارد و بابتش دستمزد می‌گیرد.

بورسیه استانی کشور ایتالیا نیاز به ارائه مدارکی دارد که برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است. سطح درآمدی دانشجویان به آن ها کمک خواهد کرد تا این بورسیه تحصیلی را بدست آورند. همچنین متقاضیان باید توجه داشته باشند در صورتی که دوره تحصیلی خود را از ترم دوم تحصیلی هر سال شروع کنند، در آن سال قادر به استفاده از بورسیه تحصیلی نخواهند بود و تا سال دوم تحصیل باید برای دریافت آن صبر پیشه کنند.

زمان اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

زمان پذیرش دانشجو در این کشور مشخص شده است. متقاضیان باید مدارک خود را 3 ماه پیش از آغاز ترم به دانشگاه انتخابی خود ارسال نمایند. دوره تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا طی دو نیم سال انجام می‌گردد. دانشجویان نیمسال اول یعنی ماه اکتبر، باید تا پایان خرداد ماه مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. دانشجویان نیمسال دوم یعنی ماه فوریه نیز، باید تا پایان مهر ماه مدارک خود را به دانشگاه بفرستند.

زبان تحصیل در ایتالیا

یکی از مسائل مهم در تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی این است که زبان تحصیل در دانشگاه چیست؟ این امر برای متقاضیان بسیار حائز اهمیت است. اگر قصد گرفتن ویزا را دارید، باید مدرک زبان که با مقطع انتخابی شما همخوانی داشته باشد، به سفارت ارائه نمایید. نمره زبان انگلیسی لازم در سفارت در دوره کارشناسی آیلتس 5.5 باشد. همچنین این نمره در دوره کارشناسی ارشد آیلتس نیز باید 6.5 باشد. در دوره تحصیلی کارشناسی، همه رشته‌ ها به جز چند رشته که به زبان انگلیسی است، مابقی رشته‌ها به زبان ایتالیایی است. مدت تحصیل در این مقطع 3 الی 4 سال می‌باشد. ضمنا به متقاضیان ایرانی نیز بورسیه تعلق می‌گیرد. دروس دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های ایتالیا به 2 زبان ایتالیایی و انگلیسی تدرس می‌شود.

سفارت برای مقطع دکتری از شما مدرک زبان نمی‌خواهد. مدت تحصیل در این مقطع 3 الی 5 سال است. کلیه دروس به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می‌شود. ناگفته نماند متقاضیان رشته‌های تحصیلی مرتبط با زبان ایتالیایی، باید مدرک B1 را در مقطع کارشناسی ارائه نمایند. همچنین متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید مدرک B2 ایتالیایی را ارائه بدهند.

دانشگاه های برتر کشور ایتالیا

10 دانشگاه ایتالیا که در رده‌ های جهانی قرار گرفته‌ اند، عبارتند از:

1.      دانشگاه بلونیا

2.      دانشگاه پلی تکنیک میلان

3.      دانشگاه پیزا

4.      دانشگاه تور ورگاتای رم

5.      دانشگاه فلورانس

6.      دانشگاه ساپیینزای رم

7.      دانشگاه میلان

8.      دانشگاه پادووا

9.      دانشگاه ناپل

10. دانشگاه پلی تکنیک تورین

متقاضیان عزیز می‌توانید با مشاوران ما در موسسه پرشین اپلای تماس بگیرید. مشاوران ما شما را در اخذ پذیرش تحصیلی از ایتالیا و مهاجرت به این کشور و نهایتا اخذ اقامت در ایتالیا کمک می نمایند. با بهره‌وری از راهنمایی‌هایی وکلای ما در موسسه به صورت تلفنی یا حضوری، آینده‌ای درخشان را برای خود رقم بزنید. از این فرصت استفاده نمایید و از طریق موسسه حقوقی پرشین اپلای  به اهداف عالیه خود برسید.

سوالات پرتکرار درباب اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا

متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا برای مدرک زبان سوالات زیر را مطرح می کنند:

آیا اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان انگلیسی ممکن است؟ بله، در صورت در اختیار داشتن مدرک زبان ایتالیایی می توان بدون مدرک زبان انگلیسی اقدام به اخذ پذیرش کرد.

آیا اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان ایتالیایی ممکن است؟ افرادی که مدرک زبان انگلیسی داشته باشند برای تحصیل در ایتالیا، نیازی به ارائه مدرک زبان ایتالیایی نخواهند داشت.

آیا اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان ممکن است؟ همه افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را داشته باشند باید یک مدرک زبان معتبر در اختیار داشته باشند.

حداقل سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در ایتالیا چیست؟ نمره 6 آیتلس یا سایر آزمون های زبان در سطح این نمره و یا B1 زبان ایتالیایی حداقل نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیاست.

امکان تحصیل در دوره های زبان در ایتالیا وجود دارد؟ در حال حاضر این امکان برای ایرانیان وجود ندارد.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat