پرشین اپلای

خوابگاه دانشگاه های چین

خوابگاه دانشگاه های چین 3 سال قبل

خوابگاه دانشگاه های چین

برای کسانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های چین شده اند و تمایل دارند در خوابگاه دانشجویی اسکان پیدا کنند. در ابتدا لازم به ذکر است که خوابگاه دانشجویی به تمامی دانشجویان دانشگاه چین تعلق می گیرد و محدودیت خاصی از این نظر ندارد.

هزینه خوابگاه های دانشجویی چین

اتاق ها به صورت تک نفره و دو نفره ( سینگل و دبل) هستند .هزینه اتاق های تک نفره هر ماه ۱۲۰۰ یوان و اتاق های دونفره هر ماه ۸۰۰ یوان برای هر نفر می باشد .

قوانین مربوط به ورود خروج

در مورد قوانین مربوط به ورود و خروج دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه های چین باید گفت که درب ورودی همه ی خوابگاه ها گیت دارد که با کارت دانشجویی باز شده و توسط کارکنان خوابگاه برای اعضای خوابگاه فعال می شود. سایر دانشجویانی که در خوابگاه اتاق ندارند می توانند کارت دانشجویی خود را نزد مسئول خوابگاه امانت بگذارند و تا ساعت یازده شب اجازه دارند که در خوابگاه بمانند و نیز شرایط ورود مهمان در خوابگاه های دانشگاه های چین به این صورت است که حتما باید از اعضای خانواده دانشجو باشد و به مدت یک ماه می تواند در خوابگاه اسکان داشته باشد .

حضور مهمان در خوابگاه

لازم به ذکر است که حضور مهمان در خوابگاه های دانشگاههای چین مستلزم پرداخت هزینه نیست .به طور کلی خوابگاه های دانشگاه چین مختلط هستند ، به این صورت که هر طبقه دخترانه یا پسرانه است. لازم به ذکر است که در بعضی طبقه ها ممکن است کاملا مختلط باشد اما با این حال اتاق های دخترانه و پسرانه به صورت جدا هستند وهیچ اتاقی به صورت مختلط نیست مگر برای متاهلین که برگه ازدواج داشته باشند.

سسیتم های گرمایشی و سرمایی خوابگاه اسپیلت می باشد .هزینه آب سرد رایگان است اما استفاده از آب گرم و برق مستلزم خرید و پرداخت هزینه است. که کارتها به صورت شارژی هستند. بیشترین میزان پرداخت هزینه آب و برق در فصل زمستان است که حداکثر 700 یوان می باشد .خوابگاه ها باشگاه ورزشی یا اتاقی جهت انجام امور ورزشی ندارند و باشگاه های ورزشی در خود دانشگاه چین است. برگزاری مراسمات کوچک مانند تولد و مهمانی و موارد مشابه در خوابگاه مشکلی ندارد. در بدو ورود به خوابگاه دانشجو برگه ای را امضا می کند و متعهد به رعایت مواردی از جمله مراقبت از وسایل و امکانات موجود در اتاق ، رعایت سکوت ،احترام به مسئولان خوابگاه و سایر موارد مشابه می شود . اگر دانشجو غذا یا وسیله ای برای خرید سفارش دهد خودش باید از درب ورودی تحویل بگیرد و پیک حق وارد شدن به محوطه داخلی خوابگاه را ندارد .خوابگاه های دانشگاه چین ساعت خاموشی ندارند اما از ساعت ۱۱ شب درب ورودی یک طرفه شده و فقط از داخل باز می شود و کسانی که بعد از یازده شب بخواهند وارد خوابگاه شوند باید کارت بزنند. خوابگاه در قبال غذا تعهدی ندارد و دانشجو باید خود غذایش را تهیه کند.

منبع : مصاحبه با دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشجویی کشور چین

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat