پرشین اپلای

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ای 3 سال قبل

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

در این مقاله در مورد تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا بحث خواهیم کرد، از شما عزیزان دعوت می کنیم در صورت داشتن هرگونه سوالی از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و سوال خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به تمام سوالات شما پاسخ دهند .

چگونه ویزای تحصیلی ایتالیا بگیریم ؟

گرفتن وقت مصاحبه از سفارت

اولین اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی گرفتن وقت مصاحبه از سفارت می باشد . که معمولا زمان اقدام برای این پروسه از اواخر فروردین ماه تا آخر تیر ماه هر سال است . که هر ساله زمان دقیق آن مشخص می شود . اما بهتر است که در همان زمان شروع ثبت نام ، برای گرفتن وقت اقدام نمایید . زیرا به علت درخواست بالا برای گرفتن وقت سفارت در صورت تعلل ممکن است موفق به گرفتن وقت از سفارت  نشوید .

مراجعه به سفارت

در تاریخ مشخص شده با در دست داشتن مدارک خود به سفارت مراجعه کنید . مدارک خود را از قبل آماده کنید و دقت لازم را در این مورد داشته باشید . مدارکتان را حتما به صورت مرتب و کامل  داخل پوشه قرار دهید . حتی نظم و ترتیب شما در دید آفیسرتاثیر گذار است !

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ازین قرار است

1-     اصل و کپی  پاسپورت . اعتبار پاسپورت حداقل یکسال  باشد .

2-     اصل و ترجمه شناسنامه متقاضی به زبان ایتالیایی به همراه کپی هم از ترجمه هم از اصل

3-     اصل و ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها به زبان ایتالیایی (  برای متقاضیان کارشناسی ) به همراه یک نسخه کپی هم از ترجمه هم از اصل

4-     اصل و ترجمه مدرک کارشناسی به زبان ایتالیایی ( برای متقاضیان کارشناسی ارشد) به همراه یک نسخه کپی هم از ترجمه هم از اصل

5-     مدرک زبان و کپی

6-     پرینت سه ماهه گردش حساب که در زیر  کامل توضیح داده شده است .

7-     سه قطعه عکس رنگی پشت نویسی شده

8-     نامه پذیرش دانشگاه

9-     کپی رزرو هتل در شهری که قبول شده اید .

10- کپی یا اصل رزرو بلیط هواپیما

11- همراه داشتن مبلغ 100 یورو برای صدور ویزا . البته صدور ویزا با مبلغ کمتری است اما بهتر است این مبلغ همراه شما باشد  .

مصاحبه ویزای تحصیلی ایتالیا

اولا توجه کنید مصاحبه در سفارت اگر به زبان انگلیسی بخواهید تحصیل کنید به زبان انگلیسی و در صورتی که به زبان ایتالیایی بخواهید تحصیل کنید به زبان ایتالیایی است .

قبل از رفتن به سفارت در منزل خوب تمرین کنید . آفیسر از شما سوالاتی در مورد ، معرفی خود ، رشته قبولی شما ، هدف و انگیزه شما از تحصیل و ... می پرسد . آرام و با اعتماد به نفس صحبت کنید . پیشنهاد میکنم نام چند تا از غداهای محبوب ایتالیا ، اماکن گردشگری ایتالیا و به صورت کلی در مورد کشور ایتالیا بلد باشید .

تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

 مفهوم کلی تمکن مالی

به طور کلی افرادی که به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند ، باید به دولت کشور مقصد اثبات کنند که توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و اسکان خود را در کشور مربوطه دارند و پس از مهاجرت به کشور مقصد از نظر مالی دچار مشکل نخواهند شد . برای اخذ ویزای تحصیل ایتالیا ، ارائه پرینت گردش حساب الزامی است .

تمکن مالی در ایتالیا

جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا ، شما باید به ازای هر سال تحصیلی مبلغ 7500 یورو گردش حساب سه ماهه ارائه دهید . اما نکته قابل توجه این است که الزامی نیز به صورت دقیق همین مبلغ در حساب شما باشد . طبق تجربه می توان تمکن مالی ایتالیا را به این صورت ارائه داد :

برای مقطع کارشناسی : بین 100 تا 120 میلیون تومان

برای مقطع کارشناسی ارشد : 70 تا 80 میلیون تومان

برای مقطع دکترا : بین 90 تا 100 میلیون تومان . اگر دانشجوی مقطع  دکترا موفق به اخذ بورسیه تحصیلی شود ، نیازی به ارائه تمکن مالی ب سفارت نیست .

آیا مبلغ تمکن مالی در حساب فرد متقاضی بلوکه می شود ؟

خیر . پس از دریافت پرینت حساب ، مبلغ قابل برداشت است .

گردش حساب برای ویزای تحصیلی ایتالیا

بهتر است 3 ماه قبل از حضور در سفارت ، مبلغ مذکور در حساب شما گردش داشته باشد که این کار دید آفیسر به پرینت حساب شما را مثبت میکند و احتمال موفقیت در اخذ ویزا را به صورت قابل توجهی افزایش می دهد . اصلا نیازی نیست مبالغ هنگفت پرینت حساب نشان دهید ، چون در این صورت اثبات کرده اید که شرایط مالی خوبی دارید و نیازی به دریافت بورسیه DSU  ندارید !

آیا پرینت حساب الزاما باید به نام شخص دانشجو باشد ؟

خیر . پرینت حساب دانشجو یا سرپرست دانشجو

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat