پرشین اپلای

هزینه ی تحصیل در لهستان

هزینه ی تحصیل در لهستان 3 سال قبل

هزینه ی تحصیل در لهستان

کشور لهستان از نظر شرایط تحصیلی بسیار مناسب بوده و کشوری سر شناخته در جذب دانشجویان بین المللی است. اولین و مهم ترین عاملی که افراد برای ادامه تحصیل کشور لهستان را بر می گزینند هزینه های مناسب تحصیلی در دانشگاه های لهستان است. مورد دوم برخورداری از دانشگاه های سطح بالا  و معتبر است. بیشتر دانشگاه های کشور لهستان در میان دانشگاه های مطرح جهان قرار گرفته اند. علاوه بر این دولت لهستان برای دانشجویان بین المللی احترام بالایی قائل بوده و کمک هزینه های تحصیلی زیادی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

هزینه ی تحصیلی در این کشور معمولا به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و زبانی که تحصیل می کنید بستگی دارد. شما به هر دو زبان انگلیسی و لهستانی می توانید تحصیل کنید. در صورتی که زبان لهستانی انتخاب شما برای تحصیل باشد شهریه ی دانشگاه برایتان رایگان خواهد شد و نیازی به پرداخت هزینه نیست. در غیر این صورت هزینه هایی می بایست پرداخت نمایید. شهریه ی دانشگاه های دولتی برای دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو برای هر ترم است.

هزینه ی زندگی دانشجویی در لهستان

میانگین هزینه ی زندگی در لهستان که شما می بایست در این کشور پرداخت نمایید به عواملی وابسته است. یکی از این عوامل محل زندگی شما و دیگری سبک زندگی شما می باشد. اما به طور کلی متوسط هزینه ای که شما برای زندگی دانشجویی در لهستان می بایست پرداخت نمایید در حدود ۳۰۰ تا ۶۵۰ یورو است. این هزینه به طور میانگین گفته شد اما در صورتی که شما شهر های بزرگ را برای زندگی انتخاب نمایید هزینه ها افزایش می یابد. در صورت استفاده از خوابگاه های دانشجویی می توانید تا حدی در هزینه ها صرفه جویی نمایید. استفاده از خوابگاه ها در حدود ۲۶۹ یورو در ماه می باشد.

منابع مالی قابل استفاده

شما می توانید با استفاده از بورسیه های تحصیلی و یا برنامه های حمایت مالی هزینه های زندگی خود را کاهش دهید. این منابع می تواند شامل بورسیه های تحصیلی که دولت به شما ارائه می دهد باشد. همچنین می توانید با بهره گیری از وام های دانشجویی و یا کمک های مالی که دولت به شما ارائه می دهد تا حد زیادی هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهید. همچنین شما می توانی با استفاده از حق کاری که در لهستان دارید به کاری نیمه وقت مشغول شده و مخارج زندگی خود را تامین کنید.

 

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat