پرشین اپلای

تحصیل رایگان در لهستان

تحصیل رایگان در لهستان 3 سال قبل

تحصیل رایگان در لهستان

کشور لهستان با پیشرفت همه جانبه به خصوص در سال های اخیر در تلاش است که بستر مناسبی را برای افراد خارجی متقاضی تحصیل در کشورش، فراهم کند. این کشور از جمله کشورهای اروپایی می باشد که با افزایش مهاجران تحصیلی برای مقاطع مختلف، روبه رو شده است.

ممکن است یکی از اهداف دانشجویانی که قصد رفتن به این کشور را دارند دست یابی به شرایط تحصیل رایگان در لهستان باشد. در این شرایط فرد متقاضی می بایست به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه بوده و هماهنگ با این موضوع برای اخذ پذیرش از دانشگاه مد نظر در این کشور اقدام نمایند.

هزینه ی تحصیل در لهستان

علی رغم اینکه شهروندان لهستانی در تمام مقاطع دانشگاهی از مزیت تحصیل رایگان در لهستان برخوردارند اما این موضوع برای دانشجویان بین المللی قدری تفاوت دارد و حتی شاید بتوان گفت تحصیل رایگان در لهستان برای دانشجویان بین المللی، همانند بیشتر کشورهای دنیا، تقریبا به یک مساله ی نوستالژیک تبدیل شده است. ولی با این وجود، میزان هزینه های پایین تحصیلی در این کشور، بستر مناسبی را برای تحصیلات دانشگاهی فراهم کرده است.

دولت لهستان به تازگی از دریافت تمامی هزینه های تحصیلی دانشجو به صورت یک جا، در بدو ورود او به دانشگاه، خودداری می کند؛ چرا که این کار را مانعی برای ورود دانشجویان بین المللی می داند، لذا درصدد رفع آن برآمده است. دانشجویان خارجی به نسبت مقطع و رشته ی خود بایستی مبلغی معادل ۲۳۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در سال پرداخت کند که البته در شرایطی، شاید این مبلغ تا ۶۸۰۰ دلار متغیر باشد.

کار دانشجویی در مقاطع تحصیلی دانشگاه ها در لهستان

تدبیری که دولت این کشور برای دست یابی به تحصیل رایگان دانشجویان بین المللی اندیشیده است، دادن اجازه ی کار دانشجویی به میزان ده ساعت در هفته در قبال دریافت هر ساعت ۳ تا ۷ یورو برای دوره ی لیسانس می باشد که این میزان خود می تواند بخشی از هزینه های مربوط به تحصیل را فراهم کرده و او را یک قدم دیگر به مفهوم تحصیل رایگان در لهستان نزدیک تر کند.

این میزان ساعت کاری به نسبت مقطع تحصیلی فرد قابل افزایش است، به گونه ای که دانشجو در دوره ی فوق لیسانس این کشور ، می تواند ۲۰ ساعت در هفته را مشغول به کار دانشجویی شود که میزان درآمد او از این راه نیز تقریبا می تواند کفاف هزینه ی یک سال تحصیلی دانشجو را بدهد.

تحصیل در مقطع دکتری

دانشجویان دکتری در این کشور با شرایط مساعد تری نسبت به دوره های قبل، برای رساندن خود به هدف تحصیل رایگان در کشور لهستان، رو به رو هستند چرا که آن ها علاوه بر اجازه ی کار دانشجویی آن هم به مدت ۳۰ ساعت در هفته و دریافت مبلغ بالاتر از دو دوره ی قبل، یعنی اخذ ۴ تا ۸ یورو به ازای یک ساعت کار، میزان ۲۰۰۰ دلار ماهانه به عنوان حقوق، دریافت می کنند و نیز می توانند در تمام طول تحصیل، مشمول دریافت بورسیه های این دوره قرار گرفته و به طور کلی هزینه های تحصیل خود را تامین کنند.

رقابت برای تحصیل در لهستان در مقطع دکتری

به علت پیش بینی شرایط خوب تحصیلی در مقطع دکتری در کشور لهستان چه از نظر سطح علمی و چه از لحاظ کمک هزینه های مالی و تحصیل ارزان یا به نوعی همان تحصیل رایگان در لهستان، رقابت زیادی بین دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها، برای پذیرش و ورود به این دوره ی تحصیلی، وجود دارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

تحصیل رایگان تحصیل در لهستان


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat