پرشین اپلای

معرفی دانشگاههای ترکیه

معرفی دانشگاههای ترکیه 3 سال قبل

معرفی دانشگاههای ترکیه

دانشجویانی که قصد ادامه ی تحصیل در ترکیه را دارند، در انتخاب دانشگاه خوب در کشور مقصد، همواره با چالش ها و سوالاتی رو به رو می شوند که از طریق یافتن پاسخ برای هر کدام از سوالات پیش آمده در پی یافتن بهترین مرکز دانشگاهی و موقعیت تحصیلی بهتری برای ادامه ی تحصیلات آکادمیک در خارج از کشور می باشد.

مراکز آموزش عالی در ترکیه همواره از اعتبار فراوانی در تمام دنیا برخوردار بوده اند و مدارک معتبری را به دانشجویان خود ارائه می دهند و همچنین تجربه ی یک تحصیل با کیفیت را برای آنها به وجود می آورد.علت محبوبیت دانشگاه های ترکیه را می‌توان در ارائه‌ی خدمات تحصیلی نسبتا ارزان و باکیفیت و نیز پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی، مسکن، بیمه‌ی درمانی و هزینه‌های سفر در برخی موارد دانست.

اگر بخواهیم بهترین دانشگاه های ترکیه را نام ببریم، در وهله اول باید بگوییم که بسیاری از دانشگاه های آن در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار خواهند گرفت که از جمله ی این فهرست می توان دانشگاههای حاجت تپه، آنکارا، آتاتورک و استانبول را مورد اشاره و توجه قرار داد.

بهترین دانشگاه های ترکیه

دانشگاه حاجت تپه

قوی ترین و برترین دانشگاه پزشکی در کشور ترکیه است که در شهر آنکارا واقع شده و از دانشگاههای دولتی در این کشور محسوب می شود که دارای دانشکده های مختلف، پزشکی، اقتصاد، دندان پزشکی، ارتباطات، ادبیات، علوم، داروسازی، هنرهای زیبا، علوم بهداشتی، و علوم آموزشی می باشد.

دانشگاه استانبول

این دانشگاه دولتی مستقر در شهر استانبول است و مجموعا دارای ۱۷ دانشکده و۵ پردیس بزرگ می باشد. دانشکده های علوم سیاسی، جنگلداری، حقوق، دانشکده ی آموزش و پرورش حسن علی یوسل، علوم اجتماعی، رورنامه نگاری، داروسازی، دامپزشکی، مدیریت بازرگانی، فنی و مهندسی، دندان پزشکی، پزشکی استانبول، مدیریت و کسب وکار، دانشکده ی پزشکی کاراهپاسا، الهیات و معارف، ارتباطات و شیلات، زیر نظر این مرکز در حال انجام فعالیت علمی هستند.

دانشگاه  آنکارا

مرکز اصلی این دانشگاه شهر آنکارا می باشد  که در حال حاضر ۱۲۵ رشته در ۱۵ دانشکده و ۳۱ مرکز تحقیقات و ۵ انستیتو و ۱۱ مدرسه ی عالی منشعب شده از آن، در حال تدریس هستند.

دانشگاه آتاتورک

این دانشگاه در شهر ارزروم بنا شده ودر حال حاضر دارای ۱۵ دانشکده، ۲ بیمارستان تحقیقاتی،۱۷ مدرسه عالی و ۶ انستیتو می باشد. زبان آموزشی در این دانشگاه ترکی است. رشته های سینما و تلوزیون و رادیو، مامایی، دندانپزشکی، جفرافیا، فلسفه، فیزیک، پزشکی، باستان شناسی، تاریخ، پرستاری، داروسازی، زبان و ادبیات انگلیسی و فرانسوی، مدیریت، بیولوژی و… در دانشکده ها و مراکز مختلف منشعب شده از این مرکز ، به دانشجویان آموزش داده می شوند.

علاوه بر توضیحاتی که در رابطه با بهترین دانشگاه های داده شد می توان نام مراکز آموزش عالی دیگری همچون: دانشگاه دوکوزایلول، دانشگاه چوکوروا، دانشگاه بوغازیچی، دانشگاه فنی استانبول، دانشگاه بیلکنت، دانشگاه غازی، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه آناتولی، دانشگاه کارادنیز، دانشگاه اژه، دانشگاه معمار سینان، دانشگاه فنی ییلدیز، دانشگاه مرمره را به لیست خود اضافه کرد.

لازم به ذکر است که دانشگاه های فوق الذکر که نام آن ها را در فهرست بهترین دانشگاه های ترکیه قرار داده شد، مراکز بسیار معتبری در این کشور هستند که مدارک صادر شده از جانب هرکدام از آن ها مورد تایید وزارت علوم در ایران نیز می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat