پرشین اپلای

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه 3 سال قبل

تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه کشوری دارای دو فرهنگ است که هم دارای فرهنگی غربی و هم دارای فرهنگی شرقی می باشد. این کشور دارای مردمی خونگرم است. از آنجا که فرهنگ مردم ترکیه به مقدار زیادی شبیه به فرهنگ مردم ایران است به همین دلیل بیشتر مردم ایران به دنبال زندگی و یا تحصیل در ترکیه هستند. شرایط تحصیل در ترکیه برای مردم ایران آسان است. کشور ترکیه دارای دانشگاه های بسیار عالی و با کیفیت تدریس بالا برای متقاضیانی است که مشتاق تحصیل در ترکیه هستند. دانشگاه های این کشور از نظر وزارت علوم ایران جهت تحصیل در ترکیه مورد تایید می باشند.

چگونگی شرایط تحصیل در ترکیه در مقاطع مختلف دانشگاهی

مدارکی که از دانشگاه های کشور ترکیه اخد می شوند در سراسر دنیا و در تمامی دانشگاه ها معتبر می باشد. نکته ای که در تحصیل در ترکیه بسیار حائز اهمیت است و باعث جذب تعداد زیادی دانشجو به کشور ترکیه می شود تحصیل در ترکیه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ترکیه ای و آلمانی است. لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در ترکیه به این صورت است که تحصیل در برخی رشته های تحصیلی به یک زبان خاص تدریس می شود که زبان تحصیل شما به رشته ی تحصیلیتان وابسته است.

یکی از شرایط اخذ پذیرش دانشجوهای بین المللی در کشور ترکیه دارا بودن مدرک دیپلم دوره ی دبیرستان و همچنین اخذ نمره ی قبولی در آزمون ورودی به دانشگاه است. لازم به ذکر است که آزمون ورودی هر دانشگاه به طور جدا برگزار شده و شرایط سنی ندارد تنها شرط موجود داشتن مدرک دیپلم است.

نکته مهم و جالب این که نیازی به مرتبط بودن مدرک تحصیلی دیپلم و رشته موردنظر دانشگاهی شما نیست. به عنوان مثال متقاضی با مدرک پیش‌دانشگاهی رشته‌های انسانی یا ریاضی می‌تواند برای پذیرش در رشته‌های پزشکی یا دندانپزشکی ترکیه اقدام نماید و در آزمون یوس که به زبان انگلیسی ساده برگزار می‌شود، شرکت کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا در کشور ترکیه

به طور معمول تحصیل در مقطع لیسانس در کشور ترکیه یک دوره ی ۴ ساله است. که این دوره در بعضی از دانشگاه ها یک دوره ی ۶ ساله می باشد. نکته ی حائز اهمیت در دانشگاه های کشور ترکیه این است که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به شرکت در آزمون سراسری نیاز ندارد چرا که دانشگاه ها در این کشور آزمون های جداگانه برگزار می کند. دانشگاه های ترکیه در طول سال دو بار رشته هایی را که در آن ها می توانند دانشجو بگیرند را اعلام می کنند و ظرفیت ورودی را هم متقابلا اعلام کرده تا متقاضیان در دانشگاه ثبت نام کنند.

تحصیل در ترکیه در مقاطع فوق لیسانس و دکتری

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور ترکیه در دانشگاه ها حدود ۲ سال به طول می انجامد. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا نیز یک دوره ی ۴ ساله است. در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد در کشور ترکیه فرد می بایست در نصف دوره ی تحصیلی خود تعداد ۲۰ تا ۳۰ واحد را با موفقیت بگذرانند. دانشجویان می بایست نیمه دیگر تحصیلی خود را جهت آماده کردن پایان نامه تحقیق کنند و در زمان معین تحویل دانشگاه دهند تا موفق به اخذ مدرک خود شوند.

تحصیل در این کشور هزینه هایی نیز در پی دارد. این هزینه ها معمولا در طی دوره های تحصیلی در هر سال ۱۵۰۰۰ یورو می باشد. البته در این مورد استثنا نیز وجود دارد به طوری که دانشجویانی که دارای نمره های خوبی بوده و نخبه هستند می توانند از طریق اخذ وام دانشجویی و یا بورسیه مقداری از هزینه ها را پوشش دهند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat