پرشین اپلای

تحصیل رایگان در قبرس

تحصیل رایگان در قبرس 3 سال قبل

تحصیل رایگان در قبرس

کشور قبرس یکی از کشورهای اروپایی می باشد که به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و دارای رنکینگ جهانی در سطح دنیا، در زمره ی کشورهای مهاجر پذیر تحصیلی قرار گرفته است. دانشجویان بین المللی که کشور خود را به مقصد کشورهای خارجی برای ادامه ی تحصیل ترک می کنند، درکنار توجه به سطح علمی و کیفی رشته و دانشگاه مورد نظر در آن کشور، هدف تحصیل رایگان را نیز مد نظر قرار می دهند. کشور قبرس نیز از این قاعده مستثی نمی باشد. می توان گفت که یکی از مهم ترین اهداف دانشجویان مهاجر به این کشور، دست یابی به شرایط تحصیل رایگان در قبرس است.

با توجه به این مقدمه، در ابتدای بحث تحصیل رایگان در قبرس، ذکر این نکته الزامی است که مقوله ی ادامه ی تحصیل در دانشگاه های قبرس، همواره هزینه هایی را برای دانشجو در بر دارد. این هزینه ها می تواند اعم از پرداخت شهریه ی دانشگاه و یا اجاره ی خوابگاه و پرداخت هزینه های جانبی مانند خرید کتاب و انجام پژوهش و … باشد.

چنان که اشاره شد، برای تحصیل در رشته ها و دانشگاه های مختلف در این کشور، هزینه ای به عنوان شهریه در نظر گرفته شده است. پس می توان گفت که با توجه یه این امر، قاعده ی تحصیل رایگان در قبرس، منتفی است و دانشجو باید از راه های دیگر در پی دست یابی و یا می توان گفت ساختن شرایط تحصیل رایگان در قبرس باشد.

راه حل دست یابی به شرایط تحصیل رایگان در قبرس

چند مورد از راه کارهایی که دولت و دانشگاه های این کشور در راستای این هدف، به آن دست زده اند عبارت از ایجاد شرایط کار دانشجویی، دادن انواع بورسیه ها به دانشجو، پرداخت کمک هزینه و تخفیفات دانشجویی و … می باشد.در دانشگاه های قبرس دانشجو می تواند حتی تا ۷۵ درصد از تخفیف شهریه بهره ببرد.

دانشجو در دوره ی کارشناسی می تواند در کنار تحصیل به صورت پاره وقت در هفته ۱۰ ساعت به کار دانشجویی، مشغول شود. این مدت زمان برای دوره ی کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و برای مقطع دکتری ۳۰ ساعت در هفته در نظر گرفته شده است. دانشجو از راه انجام این کارها می تواند مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت کرده و آن را برای بخشی از هزینه های تحصیلی خود صرف نماید.

مزایای بورسیه های تحصیلی دانشگاههای قبرس

بورسیه های تحصیلی دانشگاه های این کشور اغلب در دوره ی فوق لیسانس و دکتری به دانشجو داده می شود. دانشجویی که موفق به احراز شرایط دریافت بورسیه شود، به شور کلی تحت حمایت مالی دانشگاه و دولت قرار گرفته و دوره ی تحصیلی خود را به صورت تحصیل رایگان در قبرس تجربه خواهد کرد. به علاوه دانشجو می تواند از طریق درآمد حاصل از کار دانشجویی، مابقی هزینه های جاری در این کشور را نیز ساپورت کرده و تا حد زیادی این هزینه هارا هم تقلیل دهد.

افرادی که در دوره ی دکتری این دانشگاه ها پذیرش می شوند، اغلب در خود دانشگاه محل تحصیل استخدام شده و افزون بر آن نیز اجازه ی کار دانشجویی در بیرون از محیط دانشگاه را هم دارند. این افراد از بیشترین فرصت برای دریافت بورسیه ها هم نیز برخوردارند. مجموعه این عوامل دست به دست هم می دهد تا دانشجو را در شرایط تحصیل رایگان در قبرس قرار دهد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat