پرشین اپلای

فوق لیسانس و دکتری در قبرس

فوق لیسانس و دکتری در قبرس 3 سال قبل

فوق لیسانس و دکتری در قبرس

یکی از کشورهای برتر در ارائه نظام آموزشی مناسب و باکیفیت در بین کشور های جهان ،کشور قبرس است .

به دلیل وجود دانشگاه های باکیفیت و معتبر در کشور قبرس دانشجویان بسیاری برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی تحصیل در کشور قبرس را انتخاب میکنند.

مدارک لازم جهت فوق لیسانس و دکتری در قبرس :

 ترجمه ریزنمرات مقطع لیسانس و ترجمه مدرک لیسانس

 در صورت داشتن کارهای تحقیقاتی رزومه مربوط به آن

 توصیه نامه استاد و دیگر مدارک متفرقه مورد نیاز میباشد.

تحصیل در دانشگاه های قبرس در مقطع فوق لیسانس به دوصورت ممکن است اولی با ارائه پایان نامه یا دومی بدون تز میباشد.

در دانشگاههای کشور قبرس مقطع فوق لیسانس یک دوره ۲ ساله است و  به زبان انگلیسی می باشد و هزینه تحصیل در این مقطع در دانشگاه های قبرس در حدود ۵ هزار دلار سالانه میباشد .

در مقطع فوق لیسانس به دانشجو اجازه ۲۰ساعت کار در طول دوره تحصیل داده میشود. در این مقطع امکان بورس شدن دانشجو توسط دانشگاه در صورت داشتن شرایط بورسیه وجود خواهد داشت.

تحصیل در قبرس به این صورت است که دانشجو علاوه بر دروس دانشگاهی باید پایان نامه ای را نیز ارائه کند و تنها در صورتی به وی مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد تعلق می گیرد که پایان نامه وی مورد قبول واقع شود. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع امکان پذیر است و متقاضی باید مدرک آیلتس ۶ را ارائه دهد البته بدون مدرک زبان می توان در این مقطع تحصیل کرد ولی باید مصاحبه از طرف دانشگاه قبرس انجام گیرد.که در صورت نیاز حتی کورس زبان هم برایتان گذاشته می شود.

دوره دکتری یکی از پر طرفدارترین مقاطع در کشور قبرس میباشد. تحصیلات مقطع دکتری در کشور قبرس یک دوره ۳ تا ۴ ساله میباشد که اصولا با ارائه پایان نامه دانشجو موفق به اخذ مدرک میگردد. دانشجویان متقاضی برای تحصیل در این مقطع باید مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶/۵ را ارائه کنند.این مقطع دانشجو تحصیل رایگان داشته حتی امکان گرفتن کمک هزینه زندگی هم وجود دارد.

شرایط اخذ بورسیه ی مقطع دکتری در قبرس :

۱. مدارک کارشناسی و ارشد از دانشگاه های معتبر

۲٫ مدرک زبان انگلیسی(حداقل آیلتس ۶٫۵)

۳٫ جلب نظر یک استاد مشاور که تز دکتری متقاضی را پشتیبانی نماید.

۴٫ داشتن تالیفات مختلف از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و

داشتن هر ۴ مورد و یا تعدادی از آنها ، می تواند در راستای افزایش شانس متقاضی جهت اخذ پذیرش نقش به سزایی ایفا نماید.

از آنجایی که زبان تدریس در اکثر دروس در مقطع فوق لیسانس و دکتری کشور قبرس به زبان انگلیسی میباشد دانشجو میبایست برای تحصیل در این مقاطع مدرک زبان ارائه دهد.

برای اخذ مدرک زبان دانشجو میتواند در کالج های آموزش زبان انگلیسی قبل از شروع سال تحصیلی شرکت و مدرک زبان خود را اخذ نماید.

فارغ التحصیل دوره دکتری دانشگاه های قبرس معمولا در صورت تمایل به استخدام دانشگاه ها در می آیند و میتوانند درقسمت های مختلف آموزشی آن مشغول به کار گردند.

از جمله دانشگا ه های قبرس برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری میتوان به دانشگاه مدیترانه شرقی – دانشگاه آمریکایی گیرنه – دانشگاه خاور نزدیک و دانشگاه نیکوزیا اشاره نمود.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat