پرشین اپلای

ویژگی های برجسته تحصیل در قبرس

ویژگی های برجسته تحصیل در قبرس 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

1.      هزینه زندگی مناسب

2.      عدم نیازمندی به ویزا و دردسرهای آن

3.      شانس بالا در اخذ ویزای شنگن با توجه به اقامت در قبرس

4.      وجود دانشگاههای معتبر

5.      نزدیکی فرهنگی به فرهنگ ایرانی و دارای آب و هوای مناسب 

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

کشور قبرس یکی از کشور هایی است که افراد زیادی تحصیل در آن را انتخاب می کنند. قبرس کشوری است که دارای امکانات تحصیلی عالی برای افرادی است که خواهان تحصیل در قبرس هستند. این کشور با ارائه ی تحصیل رایگان نیز دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. اما آیا تحصیل در قبرس از شرایط خوبی برخوردار است؟ آیا این کشور جهت ادامه تحصیل مناسب است؟ تحصیل در قبرس به چه صورتی است؟ این سوالات را معمولا افرادی که خواهان تحصیل در قبرس هستند از خود می پرسند و برای جواب آن دنبال پاسخی مناسب هستند. در ادامه به این قبیل سوالات پاسخ داده خواهد شد.

چگونگی تحصیل در قبرس

در کشور قبرس کودکان از شش سالگی وارد مدرسه می شوند. این مقطع که به عنوان مقاطع مدرسه ای و ابتدایی معرفی می شود به دو مرحله ی کلی تقسیم می شود. مرحله ی اول شامل ۶ سال ابتدایی و دبیرستان می باشد. لازم به ذکر است که در بعضی از مناطق دوره های پیش دانشگاهی ۱۱ سال به طول می انجامد.

تحصیلات دانشگاهی کشور قبرس

تحصیل در قبرس در دوره ی دانشگاهی دارای شرایط خاص خود می باشد. دانشگاه های قبرس به ۲ دسته ی دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. جهت ورود به دانشگاه های قبرس ازمون ورودی سختی وجود ندارد و هر دانشگاه بسته به شرایط متقاضی دانشجو میپذیرد. در صورت اخذ نمره ی قبولی فرد می تواند وارد دانشگاه های قبرس شود اما تحصیل در قبرس در صورتی که در دانشگاه های خصوصی باشد دارای شرایط آسان تری می باشد. تحصیل در کشور قبرس به گونه ای است که فرد در دوره ها فوق لیسانس و دکترا می بایست پایان نامه پژوهشی در پایان ارائه دهد.

مقاطع تحصیلی در قبرس

دوره های تحصیلی در کشور قبرس اندکی متفاوت با سایر کشور ها می باشد. اولین دوره ی تحصیلی در کشور قبرس منجر به اخذ مدرک certificate می شود. فرد پس از اتمام دوره ی تحصیلی دبیرستانی وارد این مقطع می شود هدف از این دوره امادگی فرد جهت کار و حضور در جامعه می باشد. دوره ی بعد دوره ی diploma ( دیپلم )می باشد که فرد در این دوره می بایست دو سال تحصیلی را بگذراند و در صورت موفقیت وارد دوره ی بعد شود این مقطع با دیپلم ایران برابری میکند. دوره ی بعدی higher diploma ( فوق دیپلم ) نام دارد طول مدت این دوره ۲ سال می باشد. دوره ی بعد با نام bachelor ( لیسانس ) در کشور قبرس دوره ای می باشد که به مدت ۳ سال به طول می انجامد. پس از آن فرد ۲ سال دیگر را می گذراند تا مدرک مستر ( فوق لیسانس ) را کسب کند. پس از اتمام دوره ی مستر فرد می بایست ۳ تا ۴ سال را جهت دریافت پی اچ دی یا دوره ی دکتری بگذراند.

هزینه های تحصیل در کشور قبرس

شهریه ی تحصیل در دوره های مهندسی در کشور قبرس مبلغی در حدود ۸۰۰۰ دلار می باشد. این مبلغ در سایر رشته های تحصیلی ۶۷۰۰ دلار است. در صورتی که معدل فرد بالا باشد و فرد دارای سابقه ی تحصیلی خوبی باشد ۲۵ تا ۵۰ درصد شهریه به عنوان بورسیه ی تحصیلی در کشور قبرس تخفیف داده می شود.هزینه تحصیل در رشته های پزشکی حدودا ترمی ۹۰۰۰ دلار است که همان طور که گفته شد دانشجو امکان بورس شهریه را دارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat