پرشین اپلای

شرایط تحصیل در قبرس

شرایط تحصیل در قبرس 3 سال قبل

شرایط تحصیل در قبرس

افرادی که خواهان تحصیل در خارج از کشور هستند در صورتی که کشور مورد نظر خود را انتخاب نموده اند می بایست از شرایط تحصیل در آن کشور آگاه باشند. تحصیل در کشور های خارجی علاوه بر هزینه ها و شرایط تحصیلی نیازمند اطلاع از هزینه های تحصیل و شرایط زندگی در آن کشور نیز می باشد. کشور قبرس یکی از کشور هایی می باشد که افراد زیادی سالانه متقاضی تحصیل در آن هستند. اما تحصیل در قبرس شرایط خاص خود را دارد. افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور قبرس را دارند می بایست شرایط تحصیل در قبرس را بدانند. متن ذیل توضیح کاملی برای افراد علاقه مند به اطلاع از شرایط تحصیل در قبرس آمده است.

تحصیل در قبرس

دوره های تحصیلی در کشور قبرس اندکی متفاوت با سایر کشور ها می باشد. اولین دوره ی تحصیلی در کشور قبرس منجر به اخذ مدرک certificate می شود. فرد پس از اتمام دوره ی تحصیلی دبیرستانی وارد این مقطع می شود هدف از این دوره امادگی فرد جهت کار و حضور در جامعه می باشد. دوره ی بعد دوره ی diploma ( دیپلم )می باشد که فرد در این دوره می بایست دو سال تحصیلی را بگذراند و در صورت موفقیت وارد دوره ی بعد شوداین مدرک برابر با دیپلم ایران است. دوره ی بعدی higher diploma ( فوق دیپلم ) نام دارد طول مدت این دوره ۲سال می باشد. دوره ی بعد با نام bachelor ( لیسانس ) در کشور قبرس دوره ای می باشد که به مدت ۳سال به طول می انجامد. پس از آن فرد ۲ سال دیگر را می گذراند تا مدرک مستر ( فوق لیسانس ) را کسب کند. پس از اتمام دوره ی مستر فرد می بایست ۳ تا ۴ سال را جهت دریافت پی اچ دی یا دوره ی دکتری بگذراند. تمامی این مقاطع پس از دوره های دبیرستان می باشد.

هزینه زندگی در قبرس

عمده ی هزینه ها در این کشور را مقوله ی خوراک، پوشاک، مسکن، و حمل و نقل و رفت و آمد در بر می گیرد که به صورت کلی تمامی کالاها با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده فروخته می شوند.

هزینه ی اقامت و مسکن در قبرس به صورت زیر است:

اجاره ی آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱٫۸۸۹٫۲۹ لیر

هزینه ی اجاره ی آپارتمان سه خوابه در حوالی شهر ۱٫۴۷۳٫۱۷ لیر

اجاره ی آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر ۱٫۱۱۹٫۸۰ لیر

آپارتمان تک خوابه در حوالی شهر ۹۶۷٫۳۱ لیر

هزینه ی خورد و خوراک در قبرس:

یک عدد نان ۴٫۳۲ لیر

یک لیتر شیر ۴٫۲۷ لیر

یک کیلو برنج ۵٫۱۱ لیر

یک کیلو گوشت ۲۸٫۴۹ لیر

یک کیلو پنیر ۲۴٫۹۵ لیر

یک شانه تخم مرغ ۸٫۵۰ لیر

یک پاکت سیگار ۱۴٫۴۲ لیر

شهریه دانشگاههای قبرس

شهریه دانشگاه های قبرس با توجه به رشته و مقطع تحصیلی هر فرد متفاوت بوده و رقم خاص به خود را دارد. به عنوان مثال شهریه ی دانشگاه مدیترانه ی شرقی که از معتبر ترین دانشگاه های کشور قبرس می باشد، در دوره ی کارشناسی ارشد تقریبا به میزان ۲۴۵۰ دلار برای هر ترم دانشگاهی می باشد. البته در صورتی که دانشجو از مزیت دریافت بورسیه بهره مند شود، این میزان شهریه به نصف، تقلیل پیدا خواهد کرد. یا مثلا شهریه دانشگاه آمریکایی گیرنه در مقطع لیسانس برای رشته ی حقوق معادل: ۶۰۰۰ یورو، برای دانشکده معماری ۵۵۰۰ یورو، برای دانشکده مهندسی ۵۵۰۰ یورو و برای سایر دانشکده ها مبلغ ۵۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. شهریه دوره فوق لیسانس این دانشگاه تا اتمام دوره ۶۰۰۰ یورو و در مقطع دکتری برای کل دوره ۸۰۰۰ یورو احتساب خواهد شد.;مقطع دکتری با اخذ بورس تحصیلی رایگان است.

بهترین دانشگاههای قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی: این دانشگاه از مراکز قوی و پرآوازه ی علمی در قبرس در زمینه ی پزشکی می باشد که هر سال در دو نوبت  اقدام به پذیرش دانشجو در می کند.ورودی این دانشگاه در مهر و بهمن می باشد و برای ثبت نام از چند ماه زودتر باید اقدام کرد.

دانشگاه شرق نزدیک : این دانشگاه یک مرکز غیرانتفاعی برای تحصیلات آکادمیک است که در قبرس شمالی واقع شده است. این مرکز عضو دائمی فدراسیون دانشگاه های جهان اسلام می باشد و در انجمن دائمی دانشگاه ها ( IAU ) دانشگاه های اروپایی عضویت دائمی دارد.

دانشگاه گیرنه در قبرس : دانشگاه گیرنه با داشتن ۱۱ دانشکده از جمله: دانشکده حقوق، دانشکده آموزش، دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده هنرهای نمایشی، دانشکده معماری، طراحی و هنرهای تجسمی، دانشگاه علوم و ارتباطات، دانشگاه علوم انسانی، دانشکده گردشگری و مهمان نوازی، دانشکده بازرگانی و اقتصاد، دانشکده های دانشگاه GAU و سرانجام مدرسه عالی هوانوردی یکی از مراکز دانشگاهی معتبر در این کشور است.

ویزای تحصیلی قبرس

دانشجویانی پس  مهاجرت به کشور قبرس برای ادامه تحصیل در دانشگا های این کشور باید مدارک ذیل را جهت اخذ ویزای تحصیلی در قبرس ارائه دهند:

۱-فرم مربوط به در خواست متقاضی ویزای تحصیلی

۲-پاسپورتی که حداقل تا ۲سال اعتبار داشته باشد

۳-برگه ای که تایید کننده سلامت دانشجو میباشد و از یکی از پزشکان مورد تایید وزارت بهداشت قبرس دریافت گردیده باشد.

۴-تاییدیه از یانک قبرس دال بر استطاعت و توان مالی دانشجو جهت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در کشور قبرس

۵- ضمانت نامه بانکی در حدود ۳۵۰تا ۸۵۰ یورو نزد یکی از بانک های قبرس

شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در قبرس

ترجمه ی رسمی کلیه ی مدارک مورد نیاز همراه با اصل این مدارک که در صورتی که خواهان تحصیل در مقطع کارشناسی و یا رشته های مهندسی می باشید می بایست  طبق شرایط تحصیل در قبرس اصل و ترجمه های مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات را ارائه دهید. همچنین شرایط تحصیل در کشور قبرس در رشته های پزشکی به این صورت است که باید اصل و ترجمه ی مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم به همراه ریز نمرات ارائه شود.

۲ نسخه ی کپی از نامه ی پذیرش دانشگاهها

دارا بودن ۱۲ قطعه عکس ۳ در ۴

ارائه ی چند کپی از صفحه ی اول پاسپورت از فرد متقاضی نیز ضروری می باشد.

همچنین شما می بایست مدارک خود شامل شناسنامه، کارت ملی و همچنین کارت پایان خدمت خود را ارائه دهید زیرا به شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت شما

جهت تمدید پاسپورت و در صورت لزوم اقدام به گواهینامه در کشور قبرس نیازمند خواهید شد.

شرایط تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

دوره ی کارشناسی ارشد در کشور قبرس شامل ۷ درس می باشد. این ۷ درس باید طی ۲۱ واحد درسی گذرانده شود نیز اینکه فرد در این مقطع می بایست برای پایان نامه نیز زمان بگذارد. در صورتی که فرد بخواهد دوره های کارشناسی ارشد را بدون پایان نامه بگذراند باید ۱۰ درس را در طول ۳۰ واحد درسی بگذراند و در اخر یک پروژه به منظور فارغ التحصیلی نیز ارائه دهد.

شرایط تحصیل در قبرس در مقطع دکترا

تحصیل در کشور قبرس در مقطع دکترا همراه با ارائه ی پایان نامه می باشد مدت زمان تحصیل مقطع دکتری در کشور قبرس یک دوره ی ۱۰ ترمه می باشد که در صورتی که دانشجو به صورت تمام وقت تحصیل کند می تواند در طول ۴ ترم نیز آن را به پایان برساند.

هزینه های تحصیلی در قبرس

هزینه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ۲۰۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار در هر ترم، در رشته ی پزشکی ۱۰۰۰۰ دلار در هر ترم است که می توان در طی ۳ قسط آن را پرداخت کرد حتی امکان تخفیف شهریه تا ۷۵ درصد وجود دارد . شهریه در مقطع کارشناسی بدون بورسیه ی تحصیلی نیز ۲۴۰۰ دلار می باشد. که در صورت اخذ بورسیه ۱۲۰۰ دلار می شود. در مقطع دکترا نیز این هزینه شامل ۱۰۴۰ دلار می باشد.که اکثر دانشجویان دکتری با اخذ بورسیه از پرداخت شهریه معاف هستند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat