پرشین اپلای

چرا تحصیل در اتریش

چرا تحصیل در اتریش 3 سال قبل

چرا تحصیل در اتریش

کشور اتریش از جمله کشورهایی است که افراد برای تحصیل آن را بر میگزینند. کشور اتریش کشوری عالی از نظر شرایط تحصیلی است. شرایط تحصیل در اتریش با توجه به دانشگاه های معتبری که دارد عالی و مناسب است.  افرادی که در حال حاضر مشغول تحصیل در دانشگاه سراسری هستند می توانند به راحتی با دریافت انتقالی در دانشگاه های اتریش مشغول به تحصیل شوند. شرایط پذیرش دانشگاه های اتریش آسان است و افراد امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های اتریش را دارند. البته لازم به ذکر است که شما برای تحصیل با مدرک دیپلم در اتریش و اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش باید قبولی در کنکور سراسری را در ایران داشته باشید تا با شرایط بهتری بتوانید در این کشور تحصیل نمایید. کشور اتریش بیش از ۱۸ دانشگاه مورد تایید وزارت علوم ایران را دارا می باشد. تحصیل در کشور اتریش به زبان آلمانی است. بهترین دانشگاه های کشور اتریش دارای رتبه ی ۸۴ در جهان می باشند این در حالی است که رتبه ی این دانشگاه ها در میان دانشگاه های کشور اروپایی ۱۵ است. در شهرهای اتریش خوابگاه های بسیار زیادی وجود دارد که این خوابگاه ها معمولا هزینه های کمی از دانشجویان دریافت می کنند. بنابراین شما از نظر اقامت دانشجویی در اتریش با مشکل مواجه نخواهید بود.

تحصیل در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش نسبت به کشور های دیگر آسان تر است به همین دلیل انتخاب این کشور می تواند گزینه ی خوبی برای تحصیل باشد. شرایط ادامه تحصیل در مقطع دکترای اتریش خیلی مناسب است. این کشور برای دانشجویان در این مقطع مزایای زیادی داراست. ادامه تحصیل پزشکی در اتریش که به عنوان یکی از عالی ترین کشورها برای تحصیل در این رشته است بسیار سودمند بوده و از آینده ی خوب و پر در آمدی برخوردار است. یکی از مزایای عالی تحصیلی در این کشور عدم نیاز به مدرک زبان است. به این معنی که به دلیل نیازمند بودن مدرک زبان آلمانی برای تحصیل در این کشور، در صورتی که این مدرک را در کشور خود نیز اخذ ننموده باشید می توانید با کلاس ها و دوره های زبان آلمانی که در این کشور برگزار می شود به راحتی مدرک خود را دریافت نموده و به دانشگاه مربوطه ارائه دهید. این دوره ها نیز هزینه های کمی دارد و برای هر ترم سه ماهه شما مبلغی در حدود ۱۱۵۰ یورو باید پرداخت کنید. یکی از مزایای ویژه و عالی تحصیل در کشور اتریش هزینه های تحصیلی تقریبا رایگان در این کشور است. به همین دلیل افرادی که از پشتوانه مالی بالایی برای تحصیل در کشورهای گران قیمت برخودار نیستند می توانند با کم ترین هزینه در این کشور تحصیل کنند. البته باید گفت که این پایین بودن هزینه های تحصیلی صرفا دلیلی بر پایین بودن کیفیت آموزشی نبوده و کیفیت آموزشی در کشور اتریش بسیار بالاست.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی دانشجویی در اتریش پایین تر از بسیاری از کشور های اروپایی است. اطلاع از هزینه های زندگی در اتریش یکی از مهم ترین مسائل برای مهاجرت تحصیلی به اتریش می باشد و فرد قبل از هر تصمیم گیری باید از آن آگاه باشد. به طور کلی هزینه ی زندگی در کشور اتریش به چند دسته تقسیم می شود که یکی از مهم ترین آن ها هزینه اقامت است. فردی که قصد تحصیل در اتریش را دارد باید محل اقامت خود را نیز انتخاب نماید. شما در این کشور می توانید هم از خوابگاه های دانشگاهی استفاده نمایید و هم خانه اجاره کنید که استفاده از هر دو به صرفه است. اما در صورتی که خوابگاه های دانشجویی را ترجیح دهید می توانید هزینه های خود را مدیریت کنید و به راحتی و با کم ترین هزینه در این کشور تحصیل کنید. به طور کلی متوسط هزینه ی زندگی دانشجویی شما در کشور اتریش در حدود ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو در سال است. این هزینه برای کشوری مثل اتریش که از کیفیت بالایی برای تحصیل و یا زندگی برخوردار است بسیار مناسب می باشد. همچنین شما در حین تحصیل می توانید با توجه به شرایطی که سیستم آموزشی اتریش برای متقاضیان خارجی فراهم می کند ساعاتی را مشغول به کار باشید به این طریق میتوان بسیار آسان تر از عهده هزینه های تحصیلی در اتریش برآمد. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیلی در کشور اتریش زیاد بالا نیست و با کم ترین هزینه هم می توانید تحصیلات دانشگاهی خود را در این کشور سپری کنید. از مزایای دیگر تحصیل در کشور اتریش شرایط اقتصادی عالی در این کشوراست. بنابراین شما با تحصیل در این کشور در واقع آینده ی شغلی خود را تا حدود زیادی تامین می نمایید. خیلی از افراد نگران هزینه های حمل و نقل در اتریش هستند ولی نگران نباشید چرا که هزینه های حمل و نقل در اتریش نیز بسیار پایین است.

شهریه دانشگاه های اتریش

همان طور که گفته شد هزینه های تحصیلی در کشور اتریش بسیار پایین است. این کشور علاوه بر هزینه های تحصیلی مناسب، دانشگاه های خوبی نیز دارد. شما در این کشور می توانید علی رغم دیگر کشور های اروپایی در دانشگاه های عالی تحصیل کرده و هزینه ی ناچیزی برای آن پرداخت کنید. به طور کلی شهریه دانشگاه های اتریش در صورت تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش ۳۸۰ تا ۷۴۴ یورو در هر ترم است. البته این میزان شهریه با توجه به رشته ی تحصیلی شما ممکن است متغیر باشد. این هزینه تنها مربوط به شهریه ی دانشگاه های اتریش است و شما هزینه های دیگری را باید پرداخت کنید که برآورد کل هزینه ها ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو است اما این هزینه ای نیست که افراد دانشجو نتوانند از عهده ی آن بر آیند. کشور اتریش مناسب ترین هزینه ها را برای تحصیل دارد. این دلیل بزرگی برای ادامه تحصیل در اتریش است و به همین دلیل افراد بیشتر تمایل به تحصیل در اتریش را دارند تا کشور های اروپایی دیگر. شهریه ی کم دانشگاه های اتریش باعث جذب دانشجویان پزشکی نیز هست. از آن جا که رشته ی پزشکی رشته ای پر هزینه است بیشتر دانشجویان در این رشته که علاقه مند به تحصیل در خارج هستند خواهان ادامه تحصیل در رشته ی پزشکی در اتریش اند چرا که علاوه بر کیفیت آموزشی بالا هزینه ای کم برای آن پرداخت می کنند. شهریه ی دانشگاه های اتریش در رشته ی انسانی و یا رشته های هنری خیلی کم تر از رشته های پزشکی است. در یک کلام می توانید در هر رشته ای با مزایای بالا و ویژگی های مثبت با هزینه ای کم در اتریش تحصیل نمایید.

دانشگاه های برتر اتریش

کشور اتریش دانشگاه های زیادی برای تحصیل دارد که از میان آن ها بیشترشان و قریب به نصف آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران هستند. این دانشگاه ها جدا از برتری هایی که دارند هزینه های کمی هم دارند. کشور اتریش به واسطه ی دانشگاه های معتبری که دارا است و همچنین برخورداری از امکان تحصیل رایگان در اتریش توانسته نظر بسیاری از دانشجویان را برای ادامه ی تحصیل جلب کند. این کشور با ارائه ی بورسیه ی تحصیلی نیز برتری بالایی در میان سایر کشور ها کسب کرده است. در ادامه دانشگاه های برتر اتریش را معرفی می کنیم.

دانشگاه وین اولین و بهترین دانشگاه در اتریش است. این دانشگاه دارای انواع رشته های تحصیلی است. شهریه ی دانشگاه وین نیز برای انواع رشته ها مناسب است بنابراین انتخاب عالی برای تحصیل در اتریش است.

دانشگاه تکنیک وین به عنوان دومین دانشگاه برتر می باشد. این دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته ی مهندسی در اتریش بسیار مناسب است و در میان سایر دانشگاه های اتریش معروف است. دانشگاه گراتس بهترین دانشکده ی حقوق برای تحصیل در رشته ی حقوق در اتریش بوده و کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارد. به این ترتیب دانشگاه های سالزبورگ، اینسبورگ و دانشگاه پزشکی وین نیز از اعتبار بالایی برای تحصیل برخوردار می باشد.

بهترین شهر های اتریش

اتریش کشوری زیبا و عالی از هر نظر است. این کشور با آب و هوای عالی که دارد هر فردی را به سوی خود جذب می کند. اما برای تحصیل در اتریش باید از شهر های معروف در این کشور مطلع باشید تا بتوانید علاوه بر انتخاب شهر مناسب برای زندگی با چشم انداز های طبیعی و دیدنی در آن اگاه باشید. همچنین اطلاع از شهر های خوب در اتریش به شما کمک خواهد کرد تا شهر مناسب برای کسب و کار را تشخیص دهید. شهر وین شهری فرهنگی و معروف در کشور اتریش است. این شهر به عنوان پایتخت اتریش معرفی شده است و از نظر اقتصادی از شرایط خوبی برخوردار است. شهر وین از لحاظ رتبه بندی به عنوان بهترین شهر جهان معرفی می شود. شهر گراتس در ایالات اشتایرمارک واقع است. این شهر دارای تعداد زیادی دانشجو است، آب و هوای بسیار خوبی دارد بنابراین شهر گراتس اتریش شهری دانشگاهی است و مناسب برای دانشجویانی است که مشغول تحصیل در رشته ی پزشکی هستند.

ویزای تحصیلی اتریش

برای تحصیل در اتریش دریافت ویزای تحصیلی اتریش اجباری است. البته این برای تحصیل طولانی مدت در کشور اتریش می باشد. برای دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید به سفارت اتریش مراجعه کنید. در هنگام مراجعه شما به مدارکی نیازمندید . مدارک مورد نیاز برای ویزای اتریش شامل گواهی سلامت، گواهی پشتوانه ی مالی، اجاره نامه، عکس، نامه پذیرش از دانشگاه های اتریش، پرداخت هزینه ی ویزای دانشجویی اتریش می باشد. البته هزینه ی دریافت ویزا در کشور اتریش نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر است. شما با دریافت ویزای دانشجویی به راحتی می توانید علاوه بر تحصیل در این کشور به راحتی به نقاط مختلف سفر نمایید و این موضوع یکی از مزایای تحصیل در اتریش به شمار می آید.

از مزایای دیگر تحصیل در این کشور آینده ی شغلی عالی در اتریش است. کشور اتریش با توجه به نیازمندی های زیاد برای نیروی کاری یکی از مناسب ترین کشورها جهت کسب و کار است این موضوع دلیلی واضح و روشن برای انتخاب کشور اتریش به عنوان تحصیل است. به ویژه تحصیل در رشته ی پزشکی در اتریش و یا مهندسی از آینده ی خیلی خوبی برخوردار است. همچنین مدارکی که افراد از دانشگاه های کشور اتریش اخذ می کنند مدارکی معتبر بوده و در سراسر جهان اعتبار خواهند داشت. این ویژگی می تواند شما را در آینده ی شغلی خوب یاری کند. بنابراین پیشنهاد ما به شما انتخاب کشور اتریش برای ادامه تحصیل است.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat