پرشین اپلای

تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس

تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسا 3 سال قبل

تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس

ادامه تحصیل مراکز دانشگاهی در کشور اتریش و تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس برای افرادی که مقطع متوسطه دو را سپری کرده اند امکان پذیر میباشد.لذا افراد میتوانند با ارائه مدرکی دال بر پایان این دوره طبق ضوابطی وارد دانشگاه های این کشور شده و مرحله آموزش عالی را با ورود به مراکز مختلف دانشگاهی شروع کنند.برای کسانی که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دانشگاه های آزاد و سراسری هستند و فارغ التحصیل نشده اند یکی از بهترین فرصت های تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس ، اخذ انتقالی از دانشگاه خود به یکی از دانشگاه های کشور اتریش می باشد. به عبارت دیگر اگر شخصی دیپلمه باشد، یعنی ۱۲ سال تحصیل کامل داشته باشد نمیتواند مستقیما برای دانشگاه های اتریش اقدام نماید، بلکه باید قبولی در کنور دانشگاه را داشته باشد تا بتواند برای کالج اقدام کند. و کالج در اتریش تقریبا دو ترم است و کالج ها فقط به زبان آلمانی میباشد.برای این منظور داوطلبان تحصیل در اتریش می بایستی دانشجوی رشته مورد نظر در دانشگاه کشور خود و یا کشور دیگری که مورد تائید است باشد، در واقع پیش شرط درخواست پذیرش جهت دانشگاه های اتریش قبولی در کنکور دانشگاه (سراسری یا آزاد ) در رشته و مقطع مورد نظر است.هزینه های زندگی تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور اتریش می باشد.

*اخیرا کشور اتریش در صدور ویزای همراه سختگیری های زیادی دارد تا جایی که در خیلی از موارد اجازه ی همراه برای ویزای تحصیلی وجود ندارد و در صورت موافقت با ویزای همراه نیز این امکان با فاصله ی زمانی حدود ۶ ماه تا ۱ سال امکان پذیر میشود.

مدرک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع فوق لیسانس اتریش

1.      برای تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس باید کسب مدرک گواهی اشتغال به تحصیل از وزارت علوم در مقطع تحصیلی مربوطه که باید به زبان آلمانی ترجمه شده باشد . ( برای دانشگاه های آزاد و سراسری و … نیز مورد وثوق کشور اتریش می باشد . )

2.      گواهی عدم منع تحصیل در مقطع فوق لیسانس ( در صورتی که دارای لوگو و مهر به زبان انگلیسی باشد مورد تأیید است و نیازی به ترجمه نخواهد داشت .)

3.      ترجمه مدرک تحصیلی لیسانس و ریز نمرات آن به زبان آلمانی

4.      ترجمه مدرک تحصیلی کاردانی و ریز نمرات آن به زبان آلمانی ( در صورت وجود )

5.      ترجمه مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن به زبان آلمانی

6.      ترجمه مدرک تحصیلی دیپلم و ریز نمرات آن به زبان آلمانی

7.      کپی از صفحه اول پاسپورت ( ترجمه شناسنامه به زبان آلمانی و یا انگلیسی هم مورد تأیید است .)

8.      تکمیل نمودن فرم پذیرش اولیه دانشگاه مربوطه .

9.      ارائه رزومه کامل و مستند که قابلیت استعلام را داشته باشد.

10. ارائه توصیه نامه برای دانشگاه از دو استاد در دانشگاه های ایران

11. ارائه انگیزه نامه برای رشته منظور در دانشگاه مربوطه در کشور اتریش

تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس

در این میان هر ساله تعدادی از افراد خارجی، اتریش را به عنوان مقصد ادامه تحصیل خود انتخاب میکنند که عواملی مثل نظام آموزشی ایده آل، هزینه های کم، سطح بالای استانداردهای زندگی در مصمم شدن برای اخذ این تصمیم اثرگذار می باشد.تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس برای افرادی که در ایران مقطع لیسانس و فوق لیسانس را گذرانده اند مقدور می باشد .چنانچه قصد تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش را داریدو دوست دارید از شرایط تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش مطلغ شوید می تواند این مقاله را در باب تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش را مطالعه بفرمایید.همچنین مدارک لازم برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس اتریش نیز بطور کامل بیان شده اند.

تحصیل در مقطع دکترا

تحصیل در اتریش در مقطع دکترا مانند تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس نیست و اندکی پیچیدگی دارد. برای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاههای اتریش شما می بایست علاوه بر قبولی کنکور در بعضی رشته ها نظیر رشته های فنی حتمأ استاد راهنما یا همان سوپروایزر را از ایران پیدا کنید. البته در بعضی رشته ها نظیر رشته های انسانی به شما فرصت داده می شود که به اتریش آمده و ظرف یکسال استاد خود را پیدا کنید. اگر در اتریش استاد یا سوپروایزر را بیابید می توانید از این طریق درامد داشته باشید معمولا اساتید حقوقی حدود هزار تا دو هزار یورو به دانشجویان خود پرداخت می کنند که کفاف زندگی در اتریش را می نماید.در مجموع شرایط تحصیل در اتریش مناسب است زیرا هزینه های زندگی گران نیست و ضمنا دانشگاههای اتریش رایگان می باشد.

مدارک موردنیاز جهت پذیرش دانشجویان خارجی در اتریش

مدرک دبیرستان معادل مدرک اتریشی یا اینکه گواهینامه ارزشیابی شده پایان تحصیلات دانشگاهی و دوره پس از دوره متوسطه از موسسات آموزشی

-گواهی که مربوط به دسترسی مستقیم به دوره موردنظر از تحصیلات در کشور مربوطه کسب شده باشد. به طور معمول این در مورد متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا اعمال نمی‌شود.

-اطلاعات و دانش کافی آلمانی

بورسیه تحصیلی در اتریش

تحصیل در اتریش و بورسیه تحصیلی در دانشگاه های اتریش معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های اتریش با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان دراتریش برای شما امکان پذیر میگردد. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکتری PHD و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل در اتریش در مقطع دکترا یا PhD و شرایط تحصیل در اتریش با دیپلم و لیسانس یا فوق لیسانس را آسان تر می کند. سطح علمی دانشگاه های اتریش با یکدیگر متفاوت می باشد حتما قبل از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود رتبه این دانشگاه در سال جاری را بیابید.

زبان تدریس

زبان تدریس در دانشگاه های اتریش زبان آلمانی است لذا افراد متقاضی ورود به این مراکز آموزش عالی باید مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1 داشته باشند و یا اینکه بدون داشتن این مدرک جهت ادامه تحصیل در این کشور اقدام کرده و قبل از ورود به دانشگاه، به یادگیری این زبان در کالج های این کشور بپردازد.

دولت اتریش برای همه دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاهی زمانی را برای کار دانشجویی در نظر گرفته است که این زمان برای دانشجویان دوره کارشناسی ۱۰ ساعت کار در هفته در نظر گرفته شده است.

دانشجویان ایرانی متقاضی ورود به اتریش جهت ادامه تحصیل باید بدانند که شرط اولیه و مهم ورود به مقطع لیسانس کشور اتریش ارائه دادن گواهی اشتغال به تحصیل و قبولی در کنکور سراسری و پذیرش در یکی از دانشگاه های دولتی کشور ایران میباشد.در مقطع لیسانس در اکثر رشته های دانشگاهی اتریش زبان آلمانی است و افراد متقاضی مدرک زبان آلمانی را برای ورود به دانشگاه دارا باشند. حال دو شرایط برای متقاضیان در پیش رو است، اول اینکه زبان آلمانی مورد نیاز را تا سطح B2 در کشور ایران بگیرید و برای اخذ پذیرش اقدام نمائید و دوم اینکه بدون هیچ مدرک زبانی به کشور اتریش رفته (با اخذ پذیرش مشروط) و در اتریش از کالج های زبان آلمانی استفاده نمایند. با هزینه ای در حدود ۱۰۰۰ یورو در هر ۳ ماه یادگیری نمایند.

البته یک استثنا هم در این مورد وجود دارد و آن اینکه برای پذیرش در برخی رشته های دانشگاهی کشور اتریش فرد باید در آزمون ورودی مخصوص با زبان آلمانی شرکت نماید.

افرادی که قصد ادامه تحصیل با مدرک لیسانس در این کشور را دارند باید بدانند که مقطع کارشناسی ارشد در این کشور فرق چندانی با لیسانس ندارد جز در مواردی مثل افزایش مقدار کمی شهریه و اینکه به فرد بعد از پایان این دوره اجازه اقامت یک ساله و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری میدهند که در در این مدت بتوانند برای خود کاری پیدا کنند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat