پرشین اپلای

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش 3 سال قبل

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

برای متقاضیان تحصیل در اتریش و افرادی که خواستار مهاجرت تحصیلی به این کشور هستند، آگاهی از شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش با اهمیت می باشد. بسیار مهم و ضروری است که توجه داشت هر مهاجرتی زمانی موفق و منتج خواهد بود که تمام جوانب آن از قبل مورد بررسی قرار گرفته و برای آن، برنامه ریزی و نقشه داشت. در این باره، فرقی نمی کند که این مهاجرت از چه طریقی صورت بگیرد؛ تحصیلی یا غیر از آن.

مهم ترین مسائلی که در راستای بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش و یا هر جای دیگری باید مورد توجه قرار داد عبارتند از صلاحیت فردی، مدارک لازم، قوانین و مقررات، هزینه ها، مخارج و… اگر شما هم متقاضی مهاجرت تحصیلی به اتریش هستید، برای کسب اطلاعات کامل درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش با مشاوران موسسه حقوقی پرشین اپلای تماس بگیرید تا شما را در جریان جزئیات آن قرار دهند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش در 2020

تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش در سال 2020 برای شهروندان اتحادیه اروپا رایگان می باشد. همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور هیچ محدودیت سنی خاصی ندارد. تقریبا تنها شرط آن، نخست پذیرفته شدن در یک دانشگاه دولتی در کشور مبدا است. برای پذیرش در دانشگاه های دولتی اتریش می بایست نخست در دانشگاه معتبر و دولتی در کشور خویش قبول شد و مقداری نیز در همان جا تحصیل نمود و آن گاه برای پذیرش در دانشگاه دولتی اتریشی درخواست داد. برای تحصیل در اتریش باید در حدود 100 واحد در مقطع کارشناسی در کشور مبداء سپری شده باشد. البته با داشتن مقطع کارشناسی نیز می توان مجددا در این کشور در این مقطع تحصیل نمود.

مسئله اصلی دیگر در شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش برای اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش، مسئله زبان است. تدریس در دوره های کارشناسی در کشور اتریش همانند سایر کشورها به زبان رسمی آن یعنی آلمانی می باشد اما دانستن آن و داشتن مدرک آن، شرط پذیرش نیست. متقاضیانی که دانش زبان آلمانی کافی نداشته باشند نیز قادر به تحصیل در اتریش می باشند. این افراد با اخذ پذیرش از دانشگاه اتریشی ابتدا ملزم به یادگیری زبان آلمانی در کشور اتریش هستند و بعد از آن و با کسب نمره لازم در آزمون زبان، دوره تحصیلی آن ها آغاز می گردد. در مقاطع بالاتر، دوره های به زبان انگلیسی نیز وجود دارد و برای تحصیل در آن ها نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس می باشد.

پذیرش و ویزا در شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

در شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش ، ارائه تقاضا جهت اخذ پذیرش در مهلت های زیر امکان پذیر می باشد: برای ترم تابستان از ابتدای ماه دسامبر تا 5 ماه فوریه و برای ترم زمستان از ابتدای ماه مارس تا 5 ماه سپتامبر باید اقدام کرد. ابتدا طی نامه ای رسمی و یا بعضا از طریق پر کردن فرم آنلاین مربوطه، به همراه مدارک لازم اولیه و البته پرداخت مبلغ بررسی درخواست (Application Fee) باید درخواست خود را تقدیم دانشگاه کرد و سپس با اعلام نظر موافقت دانشگاه، باید مدارک تکمیلی را ارسال و هزینه دانشگاه (Tuition Fee) را نیز پرداخت کرد. اکنون نوبت ویزا است و باید برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد.

برای تحصیل در کشور اتریش دانشجویان اروپایی نیاز به اخذ ویزا ندارند. البته این افراد باید مجوز اقامت خود را در اداره ثبت ساکنین بومی ثبت نمایند. اما دانشجویان ایرانی باید از همان ابتدا، ویزای اتریش را دریافت کنند تا بتوانند وارد آن کشور شوند. این مرحله، سخت ترین مرحله کار است و نیازمند دانش و تجربه خاص خود است. کارشناسان توانا با داشتن تجربه پرونده های مکرر و مراجعه متعدد به سفارت، به خوبی با حساسیت های آفیسرها در سفارت اتریش آشنا هستند و می دانند که چگونه باید پرونده متقاضی را تکمیل و ارائه کرد تا جواب مثبت حاصل گردد.

کمک هزینه تحصیل در اتریش

دانشجویان برای هزینه بیمه دانشجویی موظف به پرداخت 20€ (یورو) می باشند. برخی از دانشگاه های اتریش برای دانشجویان، محل اقامت در نظر می گیرند. در صورتی که دانشگاه، محلی را جهت اقامت دانشجو در نظر نگرفته باشد متقاضی باید شخصا مکانی را فراهم نماید. ضمن این که ارائه اجاره نامه در اتریش برای اخذ ویزا ضروری می باشد. یعنی در همان ابتدا و قبل از ورود به اتریش به هنگام مراجعه به سفارت برای اخذ ویزا باید گواهی محل اسکان را ارائه نمود.

دریافت بورسیه تحصیلی اتریش و نیز کار ضمن تحصیل در اتریش، دو راه اصلی برای تامین هزینه های زندگی در دوران تحصیل می باشد. بورسیه تحصیلی اتریش از امکاناتی است که کشور اتریش برای دانشجویان داخلی و خارجی فراهم نموده است. دانشجویان برتر می توانند با دریافت انواع بورسیه تحصیلی موجود، بخشی یا تمام هزینه های دوران تحصیلی خود در اتریش را تامین نمایند. کار دانشجویی نیز به طور پاره وقت بوده و برای مقطع کارشناسی تا 10 ساعت در هفته و برای مقطع ارشد نیز تا 20 ساعت در هفته می باشد. هزینه زندگی در اتریش به طور میانگین کمتر از 1000€ (یورو) در ماه است.

بهترین دانشگاه های اتریش

برای مهاجرت تحصیلی به اتریش اولین گام اساسی پذیرش گرفتن از دانشگاه می باشد. منتهی باید توجه داشت هرچه رنکینگ و سطح علمی دانشگاه بهتر باشد، شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی نیز بالاتر خواهد بود. در جدول ذیل بهترین دانشگاه های اتریش در سال 2020 معرفی شده اند:

University of Vienna

Medical University of Graz

Medical University of Vienna

Medical University of Innsbruck

University of Klagenfurt

کاریابی در اتریش

در اتریش نرخ تورم در سال 2020 حدود 1% می باشد. همچنین نرخ بیکاری 4.2% می باشد. پایین بودن دو نرخ مذکور باعث شده کار در کشور اتریش موقعیت و شرایط خوبی داشته باشد. این، خبر خوبی هم برای مهجرین کاری و هم مهاجرین تحصیلی به این کشور است. دانشجویان علاوه بر فرصت کار دانشجویی، می توانند از فرصت کار پس از فارغ التحصیلی استفاده کنند و با رسیدن به کار، موفق به کسب اقامت کشور اتریش و ماندن در آن جا شد. در پایان، یادآور می شویم که مهاجرت تحصیلی به اتریش بهترین روش در روش های مهاجرت به اتریش می باشد. با ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند گردید تا مطمئن تر به سوی اهدافتان گام بردارید.

سوالات متداول درباب شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش

برای اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به اتریش باید موارد زیر را در نظر گرفت:

 

دانشگاه های برتر اتریش جهت تحصیل کدامند؟ دانشگاه هایی چون دانشگاه ملی وین، دانشگاه تکنولوژی وین، دانشگاه اینسبروک و دانشگاه گراتس از بهترین های این کشورند.

رتبه های جهانی 3 دانشگاه برتر اتریش چقدر است؟ دانشگاه وین با رتبه 156، دانشگاه تکنولوژی وین با رتبه 246 و دانتشگاه ایسنبروک با رتبه 288 در سراسر جهان بهترین دانشگاه های اتریش هستند.

زمان پذیرش دانشگاه های کشور اتریش چه زمانی است؟ جهت ثبت نام در ترم تابستان حداکثر تا پنجم ماه فوریه و برای ترم زمستان حداکثر تا پنجم ماه سپتامبر باید اقدام نمود.

هزینه های تحصیل برای دانشجویان متقاضی تحصیل در اتریش چقدر است؟ خبر خوب در مورد اتریش این است که تقریبا هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان است.

هر دانشجوی مقیم اتریش جهت هزینه های زندگی در این کشور چقدر باید پرداخت نماید؟ هر دانشجو برای مخارجی که در اتریش دارد باید بین 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه هزینه کند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat