پرشین اپلای

ویژگی های برجسته تحصیل در اتریش

ویژگی های برجسته تحصیل در اتری 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

1.      امکان کسب ویزا و پذیرش بدون نیاز به نمره زبان بالا

2.      امکان کسب ویزا بدون محدودیت سنی

3.      تحصیل در دانشگاههای فوق العاده ممتاز

4.      امکان اشتغال به کار برای دانشجویان

5.      هزینه مناسب برای زندگی و شهریه پایین دانشگاهها

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع آخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

           

کشور اتریش با دارا بودن دانشگاه‌های ممتاز اروپا و جهان با رتبه زیر ۱۰۰، دارا بودن رتبه پنجم بهترین شهر دانشجویی دنیا در سال ۲۰۱۲، رفاه و کیفیت زندگی بالا، برخورداری از کیفیت آموزشی بسیار بالا و عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی در مرحله اخذ پذیرش، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل می‌باشد و سالانه هزاران متقاضی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل وارد این کشور می‌شوند. اخذ اقامت اتریش و دریافت پاسپورت اتریشی از ارزش بالایی برخوردار است.

تحصیل در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در اتریش چگونه است؟

افرادی که جهت تحصیل در اتریش در مقاطع ابتدایی وارد این کشور می شوند به صورت رایگان تحصیل می کنند و نیازی نیست هزینه ای بابت تحصیل در این کشور پرداخت کنند به این دلیل که تحصیل در مدارس این کشور رایگان است. لازم به ذکر است که مدارس دولتی نیازمند هزینه نیستند و چنانچه فرد قصد تحصیل در مدرسه های خصوصی را داشته باشد می بایست مبلغی به عنوان هزینه پرداخت کند.

هزینه ی تحصیل در مقاطع ابتدایی در مدارس خصوصی به طور میانگین بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار یورو می باشد. در صورتی که فرد بخواهد برای تحصیل در مقطع ابتدایی یا دبیرستان بورسیه تحصیلی کسب کند می بایست یک ضامن در کشور اتریش داشته باشد تا موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شود.

تحصیل در کشور اتریش در مقطع لیسانس و فوق لیسانس

تحصیل در اتریش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تقریبا رایگان است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور اتریش در مقاطع دانشگاهی را دارند باید بدانند جهت اخذ در دانشگاه های اتریش می بایست دارای مدرک دانشگاهی از دانشگاه اولیه باشند.

در چند سال اخیر نظام اموزشی در کشور اتریش به گونه ای شده است که دانشگاه های اتریش مدارکی را که از دانشگاه های ازاد اخذ شده باشد را پذیرش نمی کنند البته این موضوع در برخی از دانشگاه های این کشور صدق می کند و همه ی دانشگاه های کشور اتریش این گونه نیستند. البته این موضوع بستگی به رشته ی تحصیلی افراد متقاضی هم دارد . به طور مثال در رشته هایی مانند حقوق، فلسفه فرد اگر فرد دارای مدرک دانشگاه ازاد در ایران باشد به راحتی و سادگی توسط دانشگاه ها ی این کشور پذیرفته می شود.

تحصیل در مقطع لیسانس و در دانشگاههای رایگان نیاز به قبولی در دانشگاههای ایران و کنکور دارد. اخیرا بعضی از دانشگاهها ی اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول ندارند و بعضی از دانشگاههای اتریش مدرک دانشگاه آزادرا قبول دارند. پذیرش در رشته های حقوق ،فلسفه ،علوم اجتماعی،بعضی دیگر رشته ها با مدرک دانشگاه ازاد و به سادگی میسر است.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش

تحصیل در مقطع دکترا در کشور اتریش کمی پیچیده است. به این منظور که فرد متقاضی که خواهان ادامه تحصیل در کشور اتریش است می بایست علاوه بر مدرک تحصیلی از دانشگاه اولیه ی خود و مدرک قبولی در کنکور نیز دارای یک سوپر وایزر (استاد راهنما) در ایران داشته باشد.

البته در برخی رشته ها این موضوع به این صورت نمی باشد و فرد می تواند پس از این که وارد کشور اتریش شد در طی یک فرصت یک ساله یک استاد راهنما پیدا کند. نکته ی بسیار مهم و جالبی که در رابطه با تحصیل در کشور اتریش وجود دارد دریافت حقوق از دانشگاه برای افرادی است که در مقطع دکتری تحصیل می کنند. این افراد با دریافت این حقوق می توانند بخشی از هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند.

دریافت پذیرش تحصیلی در اتریش

جهت دریافت این پذیرش فرد می بایست در هر رشته ای که در کشور خود تدریس می کرده است در این کشور تحصیل کند. همچنین فرد باید دارای گواهینامه تحصیلی به همراه ریز نمرات و گواهی عدم منع تحصیلی نیز باشد.

دیگر دانشگاه های معروف در اتریش  عبارتند از: دانشگاه تکنولوژی وین، دانشگاه بین المللی ونزوئردر، دانشگاه یوهانس کپلر لینز، دانشگاه کارل فرانزنس گراتس، دانشگاه سالزبورگ، آکادمی هنرهای زیبای وین، دانشگاه مونتان لئوبن، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین و غیره. همچنین باید گفت کشور اتریش یک سابقه طولانی در امر آموزش عالی با استفاده از تحقیقات پیشرفته را دارد. مؤسسات آموزش عالی اتریش هر ساله برنامه های علمی ویژه خود را برای تحصیلات تکمیلی در این کشور افزایش می دهند و دستاوردهای برجسته آنها در سطح بین‌المللی شهرت زیادی را به دست آورده است.

اتریش سابقه ‌ای طولانی در آموزش عالی دارد و برخی از بهترین فیلسوفان اروپا، دانشمندان و نویسندگان در اینجا زندگی می کنند. علاوه بر این دانشگاه های این کشور به قدری توسعه‌یافته اند که می توانند یک تجربه ‌عالی را  برای دانشجویان خود فراهم نمایند.

شرایط زندگی و کار در اتریش

 این کشور یک مرکز صنعتی پر رونق با میزان استخدام نسبتا بالاست که فرصت ‌های شغلی مناسب و متنوعی را برای فارغ التحصیلان دانشگاه های خود فراهم می آورد. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که برای ادامه تحصیل به این کشور می آیند از مطالعه در محیط های علمی و چند فرهنگی دانشگاه های این کشور ابراز رضایت کرده اند.

اگرچه هزینه زندگی در سراسر اتریش با وجود استاندارد بالای زندگی، آرامش و کیفیت منحصر به فردش در میان کشورهای اروپایی متعادل است، با این وجود، دانشجویان اغلب برای سفرهای گردشی، هزینه‌های ورودی مراکز تفریحی و حتی فعالیت‌های ورزشی نیز تخفیف دریافت می‌کنند.

موزه ‌ها، سالن‌ های موسیقی و تئاترهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به خوبی شما را  با فرهنگ غنی و پربار این کشور آشنا کنند، یا اگر فضای باز را ترجیح می‌دهید، کوه‌های آلپ درست در نزدیکی شماست. اسکی در فصل زمستان بسیار در اینجا رواج دارد و تفریح مورد علاقه خیلی از دانشجویان است. علاوه بر این مسیرهای پیاده‌روی زیادی در حومه شهرهای زیبای این کشور وجود دارند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat