پرشین اپلای

تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانیا

تحصیل در مقاطع مختلف در اسپانی 3 سال قبل

ویژگی های برجسته

1.      هزینه زندگی و تحصیل فوق العاده پایین

2.      برخورداری از دانشگاههای بسیار معتبر

3.      آب و هوای مناسب در جنوب اروپا

4.      نزدیکی فرهنگی به فرهنگ ایرانی

5.      امکان کسب ویزای تحصیلی با سهولت بیشتر

مدارک مورد نیاز

اصل پاسپورت

حداقل 2 سال اعتبار

عکس 4*3

یک قطعه

اصل مدرک و ریز نمرات

2 مقطع اخر تحصیلی

CV

مقطع ارشد و دکتری

انگیزه نامه

مقطع ارشد و دکتری

معرفی نامه از اساتید

مقطع دکتری

 

کشور اسپانیا همواره علاقه مندان و متقاضیان زیادی برای تحصیل دارد و دلیل آن بی شک رتبه زیر ۴۰۰ دانشگاههای این کشور است. مزایای زیادی برای تحصیل در اسپانیا وجود دارد که از جمله ی آن هزینه ی بسیار کم و تاحدی رایگان در این کشور است تا جایی که برای تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکتری امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی مهیا است. کمترین مزیت تحصیل در اسپانیا یادگیری زبان رسمی این کشور یعنی زبان اسپانیایی است که زبان رسمی حدود ۱۵ کشور در جهان است. زبان اسپانیایی، یکی از رایج ترین زبان ها بعد از انگلیسی و فرانسه است. تحصیل در اسپانیا می تواند در صورت تمایل فرد متقاضی سکوی پرتاب برای تحصیل در دیگر کشور های اروپا گردد ضمن اینکه تحصیل در دانشگاههای اسپانیا و شاگردی در کلاسهای اساتید مجرب دنیا خود از مزایای تحصیل در اسپانیا است.

تحصیل در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی است و اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاههای زیادی در اسپانیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند و به همین جهت مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است. بعلاوه اینکه برگزاری کلاس های اسپانیایی در دانشگاه های اسپانیا ، کار را برای دانشجویان بین المللی بسیار اسان کرده است. خیلی از کشور هایی که زبان تدریس در آن ها غیر انگلیسی است، این امکان را در اختیار دانشجو قرار نمی دهند که زبان آن کشور را فرابگیرد مثل کشور فنلاند؛ که به همین دلیل تقاضای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فنلاند به نسبت کشور های دیگر دشوارتر است این درحالی است که کشور اسپانیا به عنوان کشوری که زبان تدریس در آن، در مقطع کارشناسی انگلیسی نیست و به زبان اسپانیایی است با برگزاری کلاسهایی این دشواری را تا حد زیادی برطرف کرده است.

تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا با سه دوره ی یک ساله، یک سال و نیمه و دو ساله بر گزار می شود: در طول دوره ی یک ساله دانشجو ۶۰ واحد درسی پاس می کند، در طول دوره ی یک سال و نیمه دانشجو ۹۰ واحد می گذراند و در طول دوره ی دو ساله دانشجو ۱۲۰ واحد درسی را می گذراند. هر واحد درسی در اسپانیا به مبلغ ۳۰ الی ۷۰ یورو است که البته این مبلغ شهریه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است. زبان تدریس در این مقطع به هردو زبان اسپانیایی و انگلیسی است. برخی رشته های کاربردی در این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود. تحصیل در کشور اسپانیا بدون مدرک زبان نیز، مقدور است و زمان کلاس ها در دانشگاههای اسپانیا معمولا از شهریور و اسفند ماه شروع می شود.

تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری

تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا به مدت ۳ الی ۵ سال با توجه به رشته ی تحصیلی متفاوت است. برای تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری به محض پذیرش از دانشگاه و گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا از سفارت می توانید تحصیل در این کشور را شروع کنید. فرد دانشجو حین تحصیل در دانشگاههای اسپانیا از بیمه دانشجویی برخوردار بوده و می تواند در دانشگاه کار کند. اجازه کار دانشجویان بین المللی در مقطع دکترا معمولاً ۲۰ الی ۳۰ ساعت در هفته خواهد بود.هزینه تحصیل در اسپانیا حدود ۵۰۰ یورو و هزینه ی زندگی دانشجویی به طور متوسط ۴۵۰ یورو در ماه است. امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در صورت داشتن شرایط لازم، مثل معدل بالای ۱۶ در دانشگاههای اسپانیا وجود دارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat