پرشین اپلای

شرایط تحصیل در اسپانیا

شرایط تحصیل در اسپانیا 3 سال قبل

شرایط تحصیل در اسپانیا در مقاطع مختلف تحصیلی

کشور اسپانیا یکی از اعضای شینگن است که شما با تحصیل در آن امکان سفر و دسترسی به تمام کشور های اروپایی بدون ویزا را خواهید داشت. از مزایای تحصیل در اسپانیا امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی در مقاطع تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری و همینطور امکان کار کردن در اسپانیا پس از اتمام تحصیل و هزینه های کم تحصیل در اسپانیا است.

اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپاست که در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور شهر مادرید است. این کشور در شبه جزیره ی ایبری قرار دارد و یکی از بزرگترین کشور های این شبه جزیره است. از دیگر کشور های این شبه جزیره، پرتغال و آندورا است. این کشور در همسایگی فرانسه و پرتغال قرار دارد که پس از فرانسه بزرگترین کشور غرب اروپا و پنجاه و یکمین کشور بزرگ جهان است. کشور اسپانیا از شرق با دریای مدیترانه و از غرب شمال با اقیانوس اطلس مجاور است. از شهرهای معروف این کشور “بارسلون، مادرید- والنسیا- سارگوزا- مالاگا- بیلبائو- مورسیا- ویگو- گرانادا- سالامانکا- الچه- بوروگوس-کوردوبا- کارتاخنا- پامپلونا- ویتوریا- خیخون- بادالونا و سویلیا” است. فوتبال این کشور و همینطور لیگ باشگاهی آن با نام لالیگا بسیار معروف و دوسداشتنی است تیم های بارسلونا و رئال مادرید از تیم های بزرگ جهان محسوب می شود.

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان اسپانیایی است و اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاههای زیادی در اسپانیا به زبان انگلیسی تدریس می کنند و به همین جهت مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا با سه دوره ی یک ساله، یک سال و نیمه و دو ساله بر گزار می شود: در طول دوره ی یک ساله دانشجو ۶۰ واحد درسی پاس می کند، در طول دوره ی یک سال و نیمه دانشجو ۹۰ واحد می گذراند و در طول دوره ی دو ساله دانشجو ۱۲۰ واحد درسی را می گذراند. تحصیل در مقطع دکتری در اسپانیا به مدت ۳ الی ۵ سال با توجه به رشته ی تحصیلی متفاوت است. برای تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری به محض پذیرش از دانشگاه و گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا از سفارت می توانید تحصیل در این کشور را شروع کنید.

هزینه زندگی در اسپانیا

میانگین دستمزد مصرفی ماهانه در اسپانیا ۱٫۲۶۵٫۲۵ یورو است که نرخ سود دهی سالانه ی آن ۲٫۷۹ یورو می باشد. هزینه زندگی در اسپانیا برای مخارجی همچون ؛ بهداشت و درمان ،دانشگاه، بلیط رفت و آمد، رستوران ها و کافه ها، خوراک، اسکان، پوشاک و تفریح متفاوت تر و حدودا بالاتر از هزینه زندگی در ایران است. برای مثال  هزینه مسکن در اسپانیا: اجاره ی آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر : ۵۴۰٫۶۹ یورو ، اجاره ی آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: ۸۷۲٫۳۵ یورو ، آپارتمان یک خوابه در حومه شهر: ۴۰۰٫۴۷ یورو ، اجاره ی آپارتمان سه خوابه در خارج از شهر: ۶۵۰٫۶۳ یورو می باشد.

شهریه دانشگاههای اسپانیا

شهریه دانشگا های اسپانیا در این سه مقطع تحصیلی با هم متفاوت می باشد. در این میان مقطع کارشناسی ارشد از دوره های پرطرفداری است که افرادی که تحصیلات کارشناسی را در کشور خود سپری نموده اند خوهان ادامه تحصیل در این مقطع تحصیلی در اسپانیا هستند. کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا یک دوره دوساله است که دانشجویان برای تحصیل در این مقطع باید سالانه شهریه ای معادل ۲۳ تا ۲۴هزاریورو پرداخت نمایند. مقطع دکتری در کشور اسپانیا یک دوره ۵ ساله می باشد که ۲ سال آن به گذراندن دروس تخصصی و ۳ سال دیگر به ارائه پایان نامه و دفاع از آن سپری می گردد. برای دانشجویان مقطع دکتری در کشور اسپانیا تسهیلات ویژه ای در خصوص پرداخت شهریه وجود دارد. شهریه دانشگاههای اسپانیا در مقطع دکتری تقریبا رایگان است. البته دانشجو سالانه ۷۰۰ یورو به دانشگاه پرداخت می کند که این مبلغ در مقایسه با امکانات و آموزش با کیفیتی که در اختیار افراد قرار می گیرد، بسیار ناچیز است.

دانشگاههای اسپانیا

دانشگاه بارسلون: این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اسپانیا می باشد که در سال ۱۴۵۰ بنیانگذاری شد و به عنوان اولین مرکز تحقیقات در کشور به شمار می آید. دارای ۱۸ دانشکده و ۱۰۰ گروه آموزشی در رشته های مختلف است.

دانشگاه کامپلوتنس مادرید: این دانشگاه در سال ۱۲۹۳ بنا نهاده شد که یکی از مراکز بسیار قدیمی آموزش عالی در جهان است که همواره دانشجویانی از سرتاسر قاره ها در آنجا پذیرش می شوند.

دانشگاه فنی کاتولونیا: معروف به دانشگاه UPC که به دلیل برخورداری از زمینه ی تحقیقاتی بالا و نیز محیط دانشگاهی پویا، دارای شهرتی جهانی می باشد و به عنوان بزرگترین دانشگاه مهندسی در اسپانیا فعالیت دارد. این دانشگاه سالانه حدود ۲۵۰۰ دانشجوی خارجی را پذیرش می کند.

ویزای تحصیلی اسپانیا

مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا:

1.      ارائه ی نامه ی پذیرش از دانشگاه مورد نظر در اسپانیا که الزاما باید مهر و امضا شده باشد

2.      ارائه ی مدارک شناسایی مثل شناسنامه و پاسپورت به صورت ترجمه شده

3.      ارائه ی نامه ای مبنی بر اعتبار بیمه ی مسافرتی شینگن شخص متقاضی به میزان ۳۰۰۰۰ یورو

4.      ارائه ی تمام سوابق تحصیلی شخص متقاضی؛ بدین ترتیب که اگر شخص برای کارشناسی در اسپانیا اقدام می کند باید مدارک تحصیلی گذشته یعنی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات را ارائه دهد به همین ترتیب باید برای مقاطع بالاتر سوابق تحصیلی ارائه گردد.

5.      نکته ی قابل توجه این است که باید ارائه ی تمام سوابق تحصیلی و مدارک به صورت ترجمه شده به زبان اسپانیایی و مهر تایید شده توسط دادگستری باشد.

6.      ارائه ی مدارک پزشکی مبنی بر صحت جسمی

7.      ارائه ی نامه ای مبنی بر عدم سوء پیشینه از اداره آگاهی

8.      ارائه ی مدارک فرد متقاضی مبنی بر اقامت وی در کشور اسپانیا (کپی اجاره نامه ی اپارتمان و یا خوابگاه و یا هتلی که برای اقامت رزرو کرده است(

شرایط تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی

اولین شرط برای اعزام برای تحصیل در اسپانیا ارائه ی مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی است. در صورتی که فرد متقاضی مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشد باید برای تحصیل در دانشگاههای اسپانیا در ازمون ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کند و در صورت قبولی برای تحصیل در آن دانشگاه اقدام کند. طول دوره ی مقطع کارشناسی در اسپانیا ۴ سال است. زبان تدریس در این مقطع در دانشگاههای اسپانیا، به زبان اسپانیایی است و فرد متقاضی باید یا در ایران دوره ی زبان اسپانیایی را بگذراند و یا در خود دانشگاههای اسپانیا قبل از ورود می تواند در کالج های زبان شرکت کرده و مدرک زبان بگیرد. دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاههای اسپانیا می توانند به مدت ۱۰ ساعت در طول هفته کار کنند و به ازای هر ساعت ۸ الی ۱۰ یورو دریافت کنند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

زبان تدریس در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا به زبان انگلیسی و بعضا اسپانیایی است. این مقطع در حداکثر دو سال به اتمام می رسد. برای تحصیل در برخی دانشگاههای اسپانیا مدرک زبان انگلیسی ایلتس با نمره ی ۶ و نیم لازم است این در حالی است که برای برخی دانشگاهها بدون مدرک زبان هم می توان اقدام کرد. در این مقطع نیز دانشجویان می توانند در دانشگاههای اسپانیا، حدود ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و در ازای آن حقوقی برابر با ۱۶۰ تا ۲۰۰ یورو دریافت کنند این مبلغ می تواند بسیاری از هزینه ها را برای زندگی دانشجویی تامین کند.

شرایط تحصیل در اسپانیا در مقطع دکتری

در مقطع تحصیلی دکتری در اسپانیا مجال گرفتن بورسیه های تحصیلی فراهم است به طوری که با ارائه ی رزومه ای پربار ( ارائه ی مدرک زبان ایلتس با نمره ی حداقل ۶ و نیم- داشتن مدارک دانشگاهی از دانشگاههای معتبر- ارائه ی مقالات ISI- تالیف کتاب و ترجمه ) به راحتی می توانید برای گرفتن بورسیه تحصیلی اقدام کنید. زبان تدریس در این مقطع تحصیلی در دانشگاههای اسپانیا زبان انگلیسی است. طول دوره ی دکتری در دانشگاههای اسپانیا حداکثر ۵ سال است که حدود دو الی سه سال آن، برای تحقیق و پژوهش در مورد تز و تکمیل پایان نامه است. حق کار کردن در مقطع دکتری نیز برای دانشجویان دانشگاههای اسپانیا به مدت ۳۰ ساعت وجود دارد و به ازای آن مبلغی حدود ۲۴۰ تا ۳۰۰ یورو دریافت می کنند. به طور کلی هزینه های فرد دانشجو در ماه حدود ۷۰۰ یورو خواهد شد که این مبلغ از کار کردن دانشجویی می تواند بخشی از این هزینه ها پوشش دهد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat