پرشین اپلای

معرفی کشور اسپانیا

معرفی کشور اسپانیا 3 سال قبل

آشنایی با کشور اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپاست که در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور شهر مادرید است. این کشور در شبه جزیره ی ایبری قرار دارد و یکی از بزرگترین کشور های این شبه جزیره است. از دیگر کشور های این شبه جزیره، پرتغال و آندورا است. این کشور در همسایگی فرانسه و پرتغال قرار دارد که پس از فرانسه بزرگترین کشور غرب اروپا و پنجاه و یکمین کشور بزرگ جهان است. کشور اسپانیا از شرق با دریای مدیترانه و از غرب شمال با اقیانوس اطلس مجاور است. از شهرهای معروف این کشور “بارسلون، مادرید- والنسیا- سارگوزا- مالاگا- بیلبائو- مورسیا- ویگو- گرانادا- سالامانکا- الچه- بوروگوس-کوردوبا- کارتاخنا- پامپلونا- ویتوریا- خیخون- بادالونا و سویلیا” است. فوتبال این کشور و همینطور لیگ باشگاهی آن با نام لالیگا بسیار معروف و دوسداشتنی است تیم های بارسلونا و رئال مادرید از تیم های بزرگ جهان محسوب می شود. کشور اسپانیا مردمی خون گرم و مهربان دارند. در این کشور اداره ها از صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است و در ایام هفته یکشنبه تعطیل است.

حکومتداری کشور اسپانیا

کشور اسپانیا کشوری سلطنتی و پادشاهی است. نظام سیاسی آن دموکراتیک و پارلمانی است و پادشاه کنونی ان خوان کارلوس می باشد. دو مجلس در این کشور به صورت دو پارلمان وجود دارند یکی مجلس سنا است که دارای ۲۵۹ نماینده است که ۲۰۸ نماینده ی این مجلس توسط خود مردم، ۵۱ نفر دیگر آن توسط قانونگذاران منطقه انتخاب می شوند. مجلس دیگر مجلس قانونگذری و یا مجلس نمایندگان است که حدود ۳۵۰ عضو دارد و این نمایندگان هر چهار سال یک بار توسط خود مردم به طور مستقیم انتخاب می شوند.

از نظر دسته بندی سیاسی اسپانیا به صورت ایالت های خود مختار عمل می کند و همانند کشور های سوئیس ، المان و بلژیک در سیستم های اداری غیر متمرکز است.

اقتصاد کشور اسپانیا

کشور اسپانیا پنجمین کشور قدرتمند اروپا است. این کشور، کشوری توسعه یافته و دارای اقتصادی پویا است. در کشور اسپانیا صنایع متفاوت تولیدی و کشاورزی در حال فعالیت است. در بخش کشاورزی شاید ۱۵ درصد از مردم مشغول به کار هستند. از مهمترین محصولات کشاورزی کشور اسپانیا گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند، مرکبات و انگور است. در قسمت صنایع تولیدی نیز وسایل نقلیه موتوری، فلزی، کشتی سازی و مواد مربوط به مهندسی و شیمیایی از سال ۱۹۶۰ توسعه ی وسیعی یافته است. در راستای همین تولیدات نرخ بیکاری در این کشور از ۲۰ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۶٫۷ درصد رسیده است. از دیگر منابع اقتصادی در این کشور بانکداری و صنعت مربوط به توریسم است. اسپانیا در تولید روغن زیتون از بزرگترین های جهان است.

زبان و دین مردم اسپانیا

زبان رسمی کشور اسپانیا، اسپانیایی است. در جهان شاید بالغ بر سیصد میلیون نفر به این زبان سخن بگویند. زبان اسپانیایی زبان رسمی ۱۵ کشور دیگر است مثل: بولیوی- ارژانتین- گینه استوایی- کلمبیا- شیلی- کوبا- هندوراس- مکزیک- پرو- اوروگروئه- ونزوئلا- کاستاریکا- پانامه- نیکاراگوئه. طور دیگری بخواهیم بگوییم این است که همه ی کشور های امریکای لاتین و امریکای جنوبی به جز برزیل به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. مذهب کشور اسپانیا نیز مسیحیت است. در واقع این کشور مقر استقرار پاپ است و بیشترین میزان کاتولیک ها در این کشور هستند. در این کشور گروه های کوچک پروتستان، یهودی و پیروان اسلام نیز وجود دارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید

معرفی کشور


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat