پرشین اپلای

دانشگاه های معتبر بلاروس

دانشگاه های معتبر بلاروس 3 سال قبل

معرفی دانشگاههای بلاروس

در این نوشتار به طور جامع به معرفی دانشگاههای بلاروس می پردازیم که دانشجویان با هر رشته تحصیلی بتوانند برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. شما بنا به نوع برنامه تحصیلی نیازمند شرایط و مدارکی هستید که با مشورت وکلا می توانید برای ردیافت پذیرش و ویزا اقدام نمائید. پیشنهاد می گردد قبل از هر اقدامی با وکلا و مشاورین ما در موسسه حقوقی پرشین اپلای مشاوره نمائید. خوشبختانه با توجه به گستردگی فعالیت موسسه، ما شما را برای مهاجرت به هر کشوری می توانیم راهنمائی کنیم.

دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس BGMU

اینکه این دانشگاه را در صدر معرفی دانشگاههای بلاروس اوردیم به دلیل درخواست بالای تحصیل در این کشور است. این دانشگاه در تاریخ 30 اکتبر 1921 و برای نخستین بار دانشکده پزشکی دولتی بلاروس ایجاد شد. پس از گذشت 4 سال نخستین پزشکان از این دانشکده فارغ التحصیل شدند. در سال 1950 شالوده دانشگاه علوم پزشکی بلاروس استوار گردید و به همین ترتیب در سالهای 1960 دانشکده دندانپزشکی و 1964 دانشکده های پزشکی اطفال و بهداشت بنا شد. نهایتاً در سال 1987 دانشکده پزشکی دانشجویان خارجی گشایش یافت و همچنین در سال 1995 دانشکده پزشکی نظامی به دانشگاه دولتی علوم پزشکی بلاروس به عنوان دانشگاهی پیشتاز در علوم پزشکی جمهوری بلاروس شناخته شده است.

هم اکنون در این دانشگاه بیش از 900 استاد مشغول به کار هستند که بیش از 60% آنها در سطح بالا (فوق تخصص، کاندیداهای احراز دکتری عالی) می باشد. در حال حاضر اعضاء فعال دانشگاه در 14 انستیتوی تحقیقاتی و پژوهشی، 2 مرکز تجربی، 4 مؤسسه آموزش عالی و انستیتوی آموزش تکمیلی پزشکان تحت نظر وزارت بهداشت و درمان جمهوری بلاروس مشغول به فعالیت می باشند.بیش از 4.000 دانشجو در شش دانشکده این دانشگاه به تحصیل علوم پزشکی می پردازند.

دوره های آموزشی در معرفی دانشگاههای بلاروس

دوره های کارآموزی تحت نظر 600 پزشک از سراسر استانها و مناطق بلاروس انجام می شود. دوره های تخصصی 38 عدد می باشد و حدود 82 دانشجوی دکتری به صورت تمام وقت یا نیمه وقت تحصیل می کند و نیز 85 دانشجو برای دفاع از رساله های علمی خود جهت دریافت دکترای علمی آماده می شوند. ظرفیت پذیرش این دانشگاه هر سال 30 نفر دانشجوی بلاروسی و سی نفر دانشجوی خارجی می باشد. دانشگاه علوم پزشکی بلاروس به عنوان سازمان دهنده اصلی دو برنامه فنی وعلمی در سطح ملی با عنوان ” دندانپزشکی و جراحی فک و صورت “ و نیز فنون تشخیص درمان بیماریها می باشد.

در ساختار این دانشگاه برجسته ترین کلینیک های حرفه ای زیست شناسی و بیولوژیکی وجود دارد . لابراتوار مرکز تحقیقاتی با واحدهای مختلف انستیتوی علمی و پژوهشی وزارت بهداشت و درمان بلاروس همواره همکاری نزدیک و متقابل داشته است.سازمان ها و مؤسسات بین المللی چون سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی محیط زیست، مجتمع بین المللی آموزش عالی پزشکی و دارو سازی مراکز پزشکی اروپا، اتحادیه بین المللی بهداشت آمریکا، دانشگاه غربی کانادا، جامعه پزشکی بلاروس از جمله سازمان هایی هستند که با این مرکز در تقابل و همکاری دائمی بوده اند.

تحصیل پزشکی در معرفی دانشگاههای بلاروس

در حال حاضر ریاست این دانشگاه بعهده پروفسور پاول ایوانوویچ بسپالچوک است و در این دانشگاه بیش از پنج هزار دانشجوی داخلی و خارجی در رشته های پزشکی عمومی، دندانپزشکی، پزشکی اطفال، بهداشت عمومی، پزشکی ارتش و کلیه تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی مشغول به تحصیل میباشند که حدود دویست نفر از این دانشجویان ایرانی می باشند.

از این دانشگاه تا به امروز حدود 400 دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل شده اند که اکثر آنها در ایران و یا سایر نقاط جهان مشغول به کار پزشکی شده اند. لازم به تذکر است که 18 انستیتوی علمی تحقیقاتی علوم پزشکی این کشور زیر مجموعه دانشگاه پزشکی بلاروس هستند و دانشگاه در بیش از ده بیمارستان کلینیکی شهر دارای شعبه های علمی است. این دانشگاه همچنین دارای روابط وسیع بین المللی با دانشگاه های کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، یونان، ژاپن، استرالیا و ایران است و کادر علمی دانشگاه حدود 1700 استاد مشغول به کار هستند که 700 نفر آنها دارای مدرک دکترای علوم می باشند.

طول دوره تحصیل پزشکی و هزینه ها در بلاروس

مدت تحصیل در رشته پزشکی پس از اتمام دوره پیش دانشگاهی 6 سال و مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی 5 سال است می باشد و طول دوره تخصص های پزشکی 3 تا 4 سال است. شهریه های دانشگاه بطور سالیانه عبارتند از:

رشته پزشکی

2500 تا 3000 $

رشته دندانپزشکی

3000 تا 4000 $

تخصص های پزشکی

3000 تا 4000 $

تخصص های دندانپزشکی

3000 تا 4000 $

           

دانشگاه فنی ملی بلاروس BNTU در معرفی دانشگاههای بلاروس

این دانشگاه در سال 1920 تاسیس گردیده و اکنون یکی از بزرگترین مراکز علمی و پژوهشی و تربیت کادر فنی کشور بلاروس محسوب می شود. بیش از پنجاه هزار نفر دانشجوی داخلی و خارجی بصورت تمام وقت یا نیمه وقت و دوره های تکمیلی و تخصصی در هفتاد و دو رشته مشغول به کسب علم در این دانشگاه می باشند. این دانشگاه دارای کادر علمی مجرب با دانش و متعهد و علاقه مند به آموزش می باشد که حدود 1800 نفر آنها دارای مدرک پروفسورا هستند. این دانشگاه با بیش از 64 موسسه علمی فنی و تحقیقاتی جهان قرارداد تبادل استاد و دانشجو دارد، از سال 1964 از کشورهای مختلف جهان دانشجو پذیرفته که هم اکنون بیش از 20.000 فارغ التحصیلان این دانشگاه در 100 کشور جهان در پست های دولتی و خصوصی مشغول بکار می باشند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه به نام آقای “ژوزف آلفیورف” در سال 2000 موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک گردید. این دانشگاه دارای 15 دانشکده به شرح ذیل می باشد:دانشکده ماشین آلات کشاورزی، دانشکده معماری، دانشکده مهندسی، دانشکده ساخت ماشین آلات صنعتی، دانشکده مکانیک و فن آوری، دانشکده صنعت، دانشکده راه و ساختمان، دانشکده تکنولوژی اطلاعات، دانشکده مدیریت، بازرگانی و بازاریابی، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشکده حمل و نقل، دانشکده تولید و ساخت انرژی، دانشکده انرژی.

دانشگاه BNTU در معرفی دانشگاههای بلاروس

این دانشگاه  109 گروه درسی مختلف، 5 دفتر تخصصی تولیدی، واحد تحقیقات علمی شامل 46 لابراتوار تخصصی، یک انیستیتوی بین المللی آموزش مکاتبه ای، 3 انستیتوی عالی با 6 شعبه جهت تربیت متخصص در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند. در حال حاضر، در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه 130 دانشجو بصورت تمام وقت و 40 دانشجو به صورت نیم وقت در حال آموزش دارد.

قریب به 1600 نفر اساتید برجسته که بیش از 50% آنها دارای درجات عالی علمی می باشند در این دانشگاه مشغول به تدریس می باشند.بیش از 50% متخصصین صنعتی کشور بلاروس در زمینه های ساخت ماشین آلات، حمل و نقل، متالوژی، راه و ساختمان و معماری در سطح بین المللی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.شهریه های دانشگاه: رشته های مهندسی سالیانه در حدود 3000 $، رشته آی تی سالیانه در حدود 3500 $، رشته معماری سالیانه در حدود 3500 $ می باشد. دانشگاههای معروف بلاروس عبارتند از:

1.      دانشگاه دولتی علو پزشکی بلاروس BGMU

2.      دانشگاه فنی ملی دولتی بلاروس BNTU

3.      دانشگاه ملی دولتی بلاروس BGU

4.      دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU

5.      دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس

6.      دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU

7.      دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس

8.      دانشگاه دولتی مهندسی شیمی و مواد BSU

9.      دانشگاه دولتی زبانشناسی مینسک

دانشگاه ملی بلاروس BGU

دانشگاه دولتی بلاروس (ب.گ.او) یک دانشگاه دولتی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور بلاروس می باشد که در هشتم آبان ماه سال 1330 هجری شمسی (مطابق با 30 اکتبر 1921 میلادی) تأسیس شده است. در حال حاضر این دانشگاه یکی از مجتمع های بزرگ علمی و آموزشی است که دارای 17 دانشکده و همچنین انستیتو و سازمان های تکنولوژی، انستیتوی مدیریت فن آوری، انستیتوی الهیات و کالج های حقوقی می باشد. بعلاوه در ساختار این دانشگاه 3 انستیتوی تحقیقات علمی، 5 مرکز تحقیقاتی ملی، 14 موسسه علمی – صنعتی قرار گرفته اند. در این دانشگاه، بیش از 8500 نفر مشغول به فعالیت می باشند که در میان آنها 3000 استاد، 4 دانشمند، 12 نفر عضو آکادمی علوم بلاروس، تقریباً 400 دکتر، 1600 دانشیار قرار دارند. بیش از 24.000 دانشجو در 57 رشته مختلف و بیش از 200 متخصص مشغول به تحصیل می باشند.

برنامه های تحقیقاتی دانشگاه BGU در معرفی دانشگاههای بلاروس

متخصصین و محققین عالی رتبه این دانشگاه همواره در حال تحقیق و بررسی روش های جدید و امروزی آموزشی باشند. روند تحصیل در دانشگاه (ب.گ.او) بر اساس فعالیتهای علمی- تحقیقی استوار است. به همین دلیل، فارغ التحصیلان این دانشگاه با موفقیت در کشور بلاروس مشغول به کار می شوند و آمادگی علمی و حرفه ای خود را در رشته تحصیلی شان به همگان ثابت می نمایند. این دانشگاه دارای توافقنامه همکاری با بیش از 90 دانشگاه معتبر از 31 کشور جهان است و در چهارچوب این توافق نامه های همکاری، انجام تحقیقات مشترک علمی، انجام پروژه های فرهنگی و تبادل دانشجو و محقق جای گرفته است.

دانشکده های ب.گ. او عبارتند از: دانشکده فیزیک، دانشکده رادیو فیزیک و الکترونیک، دانشکده علوم انفورماتیک و ریاضیات کاربردی، دانشکده علوم مکانیکی، دانشکده شیمی، دانشکده بیولوژی، دانشکده علوم جغرافیایی، دانشکده خبرنگاری، دانشکده زبان شناسی، دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد، دانشکده حقوق، دانشکده روابط بین الملل، دانشکده علوم پیش دانشگاهی برای دانشجویان خارجی، دانشکده علوم انسانی، دانشکده نظامی. شهریه دانشگاه بسته به رشته متغیر و از 3000 تا 4000 $ متفاوت است.

دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس BGEU

در راستای معرفی دانشگاههای بلاروس می توان به دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس (نار خوز) که در سال 1312 خورشیدی و 1933 میلادی تاسیس شده است اشاره داشت. این دانشگاه یکی از دانشگاه های بزرگ بلاروس است که در زمینه اقتصاد، مدیریت و حقوق به تربیت متخصص می پردازد. فارغ التحصیلان این دانشگاه در تمامی بخشهای اقتصادی این کشور و خارج از کشور به کار مشغول هستند. در سال 2005 دستاوردهای علمی تحقیقی این دانشگاه در نمایشگاههای مختلف در هانوور، سئول، بیروت، یوهانسبورگ، آنکارا، ورشو و نیز در برخی از شهرهای روسیه به معرض بازدید عموم گزارده شد. در نمایشگاه های بین المللی برگزار شده در کشورهایی مانند روسیه، لیتوانی، لهستان، این دانشگاه موفق به کسب 21 مدال و 11 دیپلم افتخار و تقدیر نامه جهت تولید و معرفی دستاوردهای علمی – صنعتی عالی شده است.

دانشگاه های همکار دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس

این دانشگاه دارای توافقنامه همکاری با بیش از 90 دانشگاه معتبر دارد. دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس شامل دانشکده های ذیل می باشد:

1.      دانشکده مدیریت

2.      دانشکده حسابداری و اقتصاد

3.      دانشکده امور بانکی

4.      دانشکده روابط اقتصاد بین الملل

5.      دانشکده اقتصاد بازرگانی و مدیریت

6.      دانشکده بازاریابی

7.      دانشکده حقوق

8.      دانشکده زبانهای خارجی

بعلاوه دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس دارای مرکز آموزشی “توریسم” و مرکز آموزشی “مدیریت و بازرگانی” ، مرکز ویژه “مشاوره بازرگانی” و مرکز آموزشی “علوم پیش دانشگاهی” و مرکز تخصصی “علوم روانشناسی و آموزش “ می باشد. دانشگاه مذکور همچنین از یک مرکز تحقیقاتی و مرکز چاپ و ارتباطات بهره مند است. کتابخانه این دانشگاه یکی از بهترین و مجهز ترین کتابخانه های این کشور می باشد. دانشگاه علوم اقتصادی بلاروس دارای دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. فارغ التحصیلان می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع “پیش دکترا” (آسپیرانت) بصورت تمام وقت یا نیمه وقت و سپس در مقطع “دکترای تخصصی” شرکت نمایند.بیش از 25000 دانشجو به همراه 1200 عضو کادر آموزشی که 47% آنها دارای درجات عالی علمی می باشند، مشغول به تحصیل هستند.شهریه این دانشگاه از 2500 تا 3500 $ است.

دانشگاه دولتی انفورماتیک و رادیو الکترونیک بلاروس

این دانشگاه در سال 1964 تاسیس شد و اکنون با کادر علمی مجرب در سطح جهانی و مجهز به ابزارهای تکنولوژی روز در 28 رشته و 44 تخصص تا به امروز بیش از 45.000 مهندس و 745 نفر پروفسور و 70 دکترای علوم تحویل بخش صنعت داده است. از سال 1968 بیش از 70.000 از فارغ التحصیلان این دانشگاه در بخش های دولتی و خصوصی کشورهای اروپائی و آمریکا مشغول به کار شده اند و همچنین با اکثر دانشگاههای مطرح جهان رابطه علمی و تبادل استاد و دانشجو دارد.شهریه دانشگاه از 3000 تا 4000 $ متغیر می باشد.

دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس BGAU

دانشگاه دولتی فنی مهندسی کشاورزی بلاروس از دانشگاههای پر اهمیت و مطرح در بلاروس می باشد که پس از گذشت 50 سال در حال حاضر به آموزش و تربیت 30.000 نفر متخصص با کیفیت و سطح علمی بالا پرداخته است. این دانشگاه از هفت دانشکده تشکیل شده و دارای 37 کرسی علمی است. دانشکده ها عبارتند ازدانشکده مکانیک کشاورزی، دانشکده خدمات و فنون سرویس دهی، دانشکده انرژی – کشاورزی، دانشکده مدیریت و سازمان دهی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده پیش دانشگاهی (ورودی) برای فارغ التحصیلان دبیرستان ها.

در این دانشگاه تربیت متخصص در 8 رشته و 12 تخصص به شرح زیر انجام می گیرد:تامین پروسه فنی ماشین آلات، پروژه های فنی ماشین آلات کشاورزی (ابزار آلات کشاورزی جهت پرورش نباتات)، فنون عملیات کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، تعمیر و نگهداری ماشین آلات و ابزار کشاورزی، سازماندهی و فناوری سرویس دهی منابع و تامین انرژی ماشین آلات کشاورزی (برقی کردن ماشین آلات، خود کاری سازی و پروسه های فنی نصب ماشین آلات و ابزار کشاورزی، مدیریت و امنیت انرژی در کشاورزی، تامین انرژی الکتریکی، حرارتی)، فناوری مواد، اقتصاد و مدیریت بنگاههای اقتصادی، مدیریت اطلاعات.

اعضای علمی دانشگاه فنی مهندسی بلاروس

از این دانشگاه 516 استاد که 489 نفر آنها عضو دائمی دانشگاه می باشند مشغول به کار هستند. در این دانشگاه 43 نفر دکترای علمی، 198 نفر کاندیدای دکترا، 2 نفر آکادمیسین، 34 نفر پروفسور و 156 نفر دانشیار وجود دارد. اساتید دانشگاه بطور مدام در حال پژوهش و دانش افزایی بوده که مسلماً موجب پیشرفت کیفیت سطح علمی و تدریس در این دانشگاه می باشد. کتابخانه دانشگاه فنی مهندسی کشاورزی نقش مهمی را در تامین اطلاعات و نیاز دانشجویان دارد. هم اکنون 5 سالن مطالعه با ظرفیت 360 نفر در این دانشگاه وجود دارد که به لحاظ اطلاع رسانی، این دانشگاه دارای یک شبکه محلی اینترنت فعال با سرعتی بالا است.

همچنین دارای 14 اتاق کامپیوتر است. در مجموع دانشگاه دارای 8 خوابگاه با ظرفیت 3170 تخت می باشد.در سراسر سالهای 2001 تا 2005 میلادی بیش از 40 طرح علمی تحقیقی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و موفق به دریافت دیپلم افتخار شده اند.در نمایشگاه بین المللی ” بلاگرو ” که در سالها 2000 الی 2004 دیپلم های افتخار به دانشگاه اعطا شد بعلاوه به 6 طرح ابتکاری دانشگاه دیپلم درجه یک اهدا گردیده است.

دانشگاه دولتی ورزش و توریسم بلاروس

پس از معرفی دانشگاههای بلاروس نوبت به معرفی این دانشگاه می رسد که زیر نظر وزارت تربیت بدنی و توریسم کشور بلاروس اداره می شود. اساتید و مربیان این دانشگاه علاوه بر دارا بودن مدارج علمی بالا، اکثرا قهرمان سالهای قبل اروپا و جهان و المپیاد بوده اند که در تربیت نخبگان ورزش و مربیان شهرت جهانی دارند.من جمله فارغ التحصیلان و استادان این دانشگاه، قهرمان جهان آقای “الکساندر مدوید” می باشند که بیش از 10 بار قهرمان جهان و المپیک در رشته کشتی آزاد گردیده و رقیب جهان پهلوان تختی نیز بوده است.

اکنون 2000 دانشجو با بهره گیری از مدرنترین متدهای روز جهان در رشته های مختلف ورزشهای جمعی و انفرادی و طب ورزشی مشغول تحصیل هستند که 270 نفر آنها قهرمانان اروپا، جهان و المپیک در رشته های مختلف می باشند. سیستم آموزش این دانشگاه، تحت نظر اساتید مجرب در سالنهای ورزش و استادیوم های مجهز به پیشرفته ترین وسائل تکنیکی و با نظارت مراکز طب ورزشی اداره می شود. شهریه دانشگاه بطور سالیانه: تمامی رشته ها 2500 تا 3500 $

دانشگاه دولتی مهندسی شیمی و مواد BSU

این دانشگاه با قدمت بیش از 75 سال دارای 10950 دانشجو مشغول است و 650 استاد برجسته و 40 آکادمیک و 70 پروفسور مشغول تدریس در این دانشگاه می باشند. این دانشگاه شامل دانشکده های زیر می باشد. دانشکده چوب، جنگل وامورات جنگلی، دانشکده ماشین ها و تجهیزات چوب و جنگل وتولید این لوازم، دانشکده تکنولوژی و تولید مواد شیمیایی آلی (رنگها، لاکها، پلاستیک…) و پترو شیمی و نفت وگاز، دانشکده تولید ماشینها مواد معدنی، دانشکده تکنولوژی شیمیایی مواد معدنی، دانشکده تکنولوژی چاپ و دستگاه های چاپی. شهریه رشته های این دانشگاه سالانه 2500 تا 3500 $ می باشد. مبالغی که تحت عنوان شهریه عنوان شده، متغیر هست و هر سال مبلغ جدیدی تعیین می گردد.

دانشگاه زبانشناسی مینسک در معرفی دانشگاههای بلاروس

این دانشگاه تخصصی ترین دانشگاه زبانشناسی کشور بلاروس می باشد. در این دانشگاه اکثر اساتید دارای مدرک پروفسوری و دانشیاری می باشند. از جمله زبانهای رایجی که در این دانشگاه تدریس می شود می توان به زبانهای روسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، بلاروسی و …. اشاره کرد. در این دانشگاه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز برای دانشجویان خارجی و بلاروسی در نظر گرفته شده است. از جمله گرایشهای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری میتوان به زبانشناسی تطبیقی، زبانهای اسلاو، ادبیات، انفورماتیک و … اشاره کرد.شهریه رشته های این دانشگاه سالانه 2500 تا 3500 $ است.

حال جهت اطلاع عزیزانی که تمایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور دارند، در ذیل نکاتی در رابطه با مراحل اخذ پذیرش و سایر نکات مهم ارائه می گردد. بدیهی است درصورت هرگونه تغییر در رابطه با مقررات مربوطه، مقررات جدید مورد نظر خواهد بود. جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاههای معتبر و مورد قبول وزارت علوم درایران گذر از مراحل زیر الزامیست. همچنین شما می توانید برای آگاهی کامل از مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی از بلاروس به مقاله مربوطه مراجعه نمائید.

اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس

جهت اخذ پذیرش تحصیلی در بلاروس مراحل زیر باید توسط شخص متقاضی انجام پذیرد.

ترجمه‌ آخرین مدرک تحصیلی بهمراه ریز نمرات آنها در ایران. تذکر: در مورد دانشجویانی که آخرین مدرک تحصیلی آنها دیپلم متوسطه می‌باشد لازم به ذکر است که دیپلم سوم دبیرستان ایران جهت ادامه تحصیل در دانشگاههای بلاروس مورد قبول وزارت علوم بلاروس کافی می‌باشد ، در ضمن دانشگاههای بلاروس برای پذیرش دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه آزمون ورودی ندارد ولی همه دانشجویان خارجی و حتی دانشجویان بلاروسی پس از گذراندن یکسال دوره پیش دانشگاهی به زبان روسی و یا به زبان انگلیسی باید در آزمون ورودی شرکت نمایند و تنها پس از قبولی در این آزمون می توانند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. خاطر نشان می گردد دروس امتحانی شامل شیمی و بیولوژی می شود.

ترجمه صفحه اول پاسپورت به زبان روسی در دارالترجمه رسمی. تذکر: دانشجویانی که مشمول نظام وظیفه هستند و دوره سربازی را نگذرانده اند، برای گرفتن گذرنامه (پاسپورت) باید به اداره نظام وظیفه مراجعه کنند و با دادن وثیقه نسبت به دریافت گذرنامه اقدام نمایند. اولین سال تحصیلی شما در بلاروس به گذران دوره‌ پیش دانشگاهی به زبان روسی یا به زبان انگلیسی (بدلخواه شما) اختصاص خواهد داشت که اصطلاحا “پادفک” نامیده می‌شود. هزینه شهریه دانشگاهی دوره‌ پادفک بسته به نوع دانشگاه از برای رشته های پزشکی و غیر پزشکی بستگی به دانشگاه از 2500 تا 3000 $ می باشد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat