پرشین اپلای

ویزای تحصیلی سوئد

ویزای تحصیلی سوئد 3 سال قبل

ویزای تحصیلی سوئد

نیروی انسانی تحصیل کرده ، سرمایه اصلی کشور سوئد است. به همین دلیل، کشور سوئد دارای مراکز علمی قوی و به روز در دنیاست که سازمان و شیوه آموزشی آن هر ۶ سال یکبار، مورد بازبینی قرار می گیرد. هر چند که به دلیل مالیاتهای سنگین، هزینه های جاری زندگی (خوراک، پوشاک، مسکن و…) بالا است، اما به دلیل تراز بالای علمی دانشگاهها ی سوئد ، این کشور مورد توجه بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی دارند، قرار گرفته است.

اقامت در کشور سوئد، از طریق مهاجرت، پناهندگی، تحصیل یا کار، امکان پذیر است که در این میان، مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی سوئد طرفداران بیشتری نسبت به سایر روش های مهاجرت به این کشور دارد.

ویزای کوتاه مدت و بلند مدت کشور سوئد

ویزای کشور سوئد از نوع شینگن است که به طور کلی به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شود. افرادی که قصد گرفتن ویزای کوتاه مدت دارند بایستی در جریان باشند که مدت این ویزا، شش ماهه است.

نوع دیگری از ویزای تحصیلی سوئد، ویزای بلند مدت است که مربوط به دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این کشور می باشد. این ویزا به مدت یک سال اعتبار دارد.

تاثیر ارائه ی مدرک زبان در اخذ ویزای تحصیلی سوئد

به دلیل اینکه یکی از شرایط گذراندن تحصیلات در این کشور نمره ی ۸۵ تافل یا ۶٫۵ آیلتس زبان انگلیسی می باشد و گذارندن این دوره در ایران کمی دشوار است، لذا افراد می توانند برای گذراندن دوره زبان سوئدی، این ویزا را برای خود و خانواده اخذ کنند. راه تمدید ویزای کوتاه مدت، ادامه تحصیل و یا اشتغال به کار، در کشور مذکور است. با این وجود اگر فرد در طی این دوره، به سطح قابل قبولی از تسلط بر زبان دست پیدا کند، می تواند مستقیم و بدون مصاحبه، وارد دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای این کشور شود. دوره ی تحصیلی کارشناسی ۴ سال و دوره ی کارشناسی ارشد در کشور سوئد ۲ سال می باشد. تمام دروس در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می شود.

لازم به ذکر است با داشتن ویزای تحصیلی سوئد می توان در طول این ۶ ماه، به سراسر اتحادیه اروپا نیز بدون نیاز به داشتن ویزای دیگری، سفر کرد.

تحصیل در مقاطع مختلف سوئد همگی نیازمند اخذ ویزا هستند.

متاسفانه به دلیل درخواست مکرر ایرانیان بعد از اخذ ویزای تحصیلی سوئد، برای پناهندگی به این کشور، دولت سوئد با در نظر گرفتن تمهیداتی مبنی بر باطل کردن ویزای افرادی که درخواست پناهدگی دهند، تا حدودی از این پدیده جلوگیری کرده است.

نکاتی در مورد ویزای تحصیلی سوئد

این نکته قابل توجه است که برای شهروندان اتحادیه اروپا و سوییس نیازی به اخذ ویزای تحصیلی سوئد نمی باشد.

نکته دیگر اینکه تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به ویزای کاری در این کشور امکان پذیر نیست وافرادی که قصد انجام این کار را دارند باید به کشور متبوع خود برگشته و مجددا از همان جا درخواست ویزای کار کشور سوئد بدهند.

ویژگی های خوبی مثل وجود کالج زبان، امکان بردن همراه، امکان تحصیل در مقاطع مختلف، حق کار حین تحصیل و در این کشور است که افراد را به سمت گرفتن ویزای تحصیلی سوئد سوق می دهد.

از مزایای ویزای تحصیلی سوئد می توان به امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضی و سفر همزمان آنها به سوئد و درنهایت امکان تحصیل رایگان برای همسر متقاضی اشاره کرد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat