پرشین اپلای

شهریه دانشگاه در سوئد

شهریه دانشگاه در سوئد 3 سال قبل

شهریه دانشگاه در سوئد

بعد از اینکه قوانین مهاجرت تحصیلی در کشور سوئد مبنی بر تحصیل رایگان در سال ۲۰۱۰ تغییر پیدا کرد، دانشجویان برای تحصیل در سوئد باید هزینه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه در سوئد در مقاطع مختلف متفاوت است کما اینکه این مبالغ و اختلاف در هزینه ها فقط برای مقطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد چرا که تحصیل در مقطع دکتری با شرایطی به صورت رایگان خواهد بود. هزینه های کلاس های زبان که برای آمادگی ورود به کورس های تحصیلی در کشور سوئد برگزار می شود و حدود ۶ ماه طول می کشد حدود ۴۰ هزار کرون می شود که برای گذراندن این دوره ی ۶ ماهه برای دانشجویان بین المللی خوابگاههای برای اقامت وجود دارد که حدودا ۳۰ الی ۴۰ هزار کرون هزینه بر میدارد. برای مثال هزینه تحصیل رشته‌های علوم انسانی حدود ۹۵۰۰ یورو ، رشته‌های فنی و علوم طبیعی حدود ۱۵۰۰۰ یورو و رشته‌های طراحی و معماری ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو در سال برآورد می‌شود.

شهریه دانشگاه در سوئد در مقطع کارشناسی

به طور متوسط شاید برای هزینه ی لیسانس و فوق لیسانس در کشور سوئد باید مبلغی بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار کرون با همه ی هزینه های تحصیل پرداخت شود. که البته در مقطع لیسانس هر دانشجو می تواند با ۱۰ ساعت کار دانشجویی در خلال تحصیل به صورت هفتگی قسمتی از هزینه های خود را تامین کند برای هر ساعت کار دانشجویی در مقطع لیسانس حدود ۸ یورو پرداخت می شود.

شهریه در مقطع فوق لیسانس در دانشگاههای سوئد

برای تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان باید حدود ۸ هزار الی ۱۸ هزار یورو به صورت سالیانه پرداخت کنند. به طور متوسط هزینه ی یک فرد دانشجو در کشور سوئد بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه است. در این مقطع نیز دانشجویان با داشتن۲۰ ساعت کار دانشجویی در هفته می توانند مقداری از هزینه های خود را تامین کنند برای هر ساعت کار دانشجویی در مقطع فوق لیسانس حدود ۸ الی ۱۰ یورو پرداخت می شود.

نکته ی مهم : اگر فرد متقاضی در کشور ایران فارغ التحصیل از یک دانشگاه معتبر مثل دانشگاههای صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز و از این دست دانشگاهها با همین رده ها باشد و دارای معدل بالای ۱۷ در رزومه خود باشدو همین طور بیش از دوسال از فارغ التحصیلی وی نگذشته باشد، اگر برای ترم سپتامبر برای دانشگاههای سوئد اقدام کند می تواند از تخفیف ۲۵ الی ۱۰۰ درصدی استفاده کند.

شهریه دانشگاه ها در سوئد در مقطع دکتری

در مقاله ی شرایط تحصیل در سوئد در مورد پذیرش دکتری در کشور سوئد به طور مفصل بیان شد که اولویت برای پذیرش در مقطع دکتری با کسانی است که مقطع فوق لیسانس خود را در دانشگاههای سوئد گذرانده باشند البته این بدین معنی نیست که مدرک فوق لیسانس از دانشگاههای ایران برای دانشگاههای سوئد مورد تایید نیست بلکه به جهت آشنایی بیشتر با اساتید دانشگاههای سوئد و جلب رضایت آنان است. بنابراین پذیرش به غیر از این مورد کمی سخت تر می شود. نکته ی دیگر اینکه به دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاههای سوئد به صورت ماهیانه حقوق پرداخت می شود و تحصیل برای فرد دانشجو به مثابه ی شغل محسوب میگردد. بدین ترتیب که هر فرد دانشجوی دکتری مبلغی معادل ۲۰ هزار کرون دریافت کرده که حدود ۷ هزار کرون آن به عنوان مالیات کسر می شود و به همین جهت می تواند پس از چهار سال تحصیلی برای اقامت دائم در این کشور اقدام کند.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat