پرشین اپلای

تحصیل در دانشگاه کارولینسکا

تحصیل در دانشگاه کارولینسکا 3 سال قبل

تحصیل در دانشگاه کارولینسکا

دانشگاه کارولینسکا یکی از برترین دانشگاه‌ های سوئد که بخاطر تحقیقات پزشکی تراز اول و جهانی‌اش به خود می‌بالد و همواره به عنوان یکی از موسسات آموزشی عالی برای رشته پزشکی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این دانشگاه در ناحیه سولنا و در نزدیکی شهر استکهلم واقع شده و در سال ۱۸۱۰ و برای آموزش جراحان ارتش تاسیس شده که همواره جز ۵ دانشگاه برتر اروپا و ۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است.

این موسسه وظیفه انتخاب برنده جایزه نوبل در زمینه پزشکی و فیزیولوژی و روانشناسی را برعهده دارد. پنج نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه کارولینسکا موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.

دانشگاه کارولینسکا به عنوان برترین دانشگاه کشور سوئد در رتبه ۴۰ رنکینگ جهانی و ۶۱ ام از لحاظ شهرت قرار دارد. این دانشگاه نزدیک به ۶۰۰۰ دانشجو دارد و یک بیمارستان پیشرفته در منطقه سولنا و هادینگز قرار دارد و یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و عملیاتی جهان می باشد که دانشجویان می‌توانند به تمرین و انجام تحقیقات پایه تجربی، تحقیقات پیوسته و پرستاری در آن بپردازند. دو پردیس این دانشگاه، سولنا که در سمت شمال غربی و پردیس دومی آن در فلمینگسبرگ در سمت جنوبی استکهلم سوئد واقع شده است.

دانشگاه کارولینسکا مانند دیگر دانشگاه‌های برتر سوئد رشته‌های متنوعی را در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می‌دهد. رشته های پزشکی ، روانشناسی ، روان درمانی ، دندانپزشکی ، مامایی ، پرستاری ، شنوایی سنجی ، دیدسنجی ، فیزیوتراپی ، پرتونگاری ، کار درمانی و آسیب‌شناسی زبان و سایر رشته‌های تخصصی در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند.

اغلب رشته های پزشکی این دانشگاه به زبان سوئدی ارائه می شوند اما تقریبا تمامی دروس در مقطع دکتری این دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. تمام رشته های کارشناسی مانند دوره های پزشکی سوئد و دندانپزشکی به زبان سوئدی آموزش داده می شوند. تحصیل در رشته های علوم پزشکی و تقریباتمام شاخه های تخصصی و پیراپزشکی در این دانشگاه مقدور است. در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کارولینسکا رشته های ژنتیک ، زیست شناسی و شیمی ارائه می شوند. تحصیل در مقطع ارشد در کشور سوئد حداکثر ۲ سال و دکتری در تمام دانشگاه‌های سوئد ۵ سال به طول می‌انجامد. این دانشگاه دامنه ی وسیعی از رشته‌های حوزه سلامت و علوم زندگی و دیگر رشته‌های تحصیلی مقاطع ارشد و تکمیلی را ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل دانشگاه کارولینسکا

هزینه تحصیل در مقطع ارشد سالیانه حدود ۱۸۰ هزار کرون می باشد.

بورسیه های دانشگاه کارولینسکا

این بورسیه شامل پوشش کامل شهریه تحصیلی دانشجویان موسسه ی کارولینسکا سوئد در طول مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۲ سال می باشد و هزینه زندگی برعهده دانشجو است.

میانگین هزینه‌های تحصیل و زندگی

از دیگر مزایای قابل توجه در سوئد هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی در این کشور است که با توجه به کیفیت بالای سیستم آموزشی و امکانات منحصر به فرد ، بسیار معقول می باشد. به طور میانگین هزینه زندگی ماهیانه درسوئد برای یک دانشجوی بین‌المللی نزدیک به ۹ کرون است و مقدار هزینه‌های زندگی دانشجویی در سوئد ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دانشجو دارد.

همین حالا از اینجا برای تعیین وقت مشاوره اقدام کنید


همین حالا میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید

واتساپ message تلگرام send تماس call


chat